Clasp protectie - ervaringen?

Zeker wel. Als ze er zijn, laat ik ze wel zien … :wink:

Als je zo zuinig bent dat je geen krassen wil/kan verdragen gewoon het horloge niet dragen.
Maar ik zou adviseren gewoon het horloge te dragen en kleine gebruikssporen te accepteren. Dat draagt ook een stuk rustiger denk ik. Als je continu je horloge/pols zo moet houden om geen krassen te krijgen zou ik gek worden.

Moet ik overigens zeggen dat het bij mij per horloge ook een beetje verschilt hoe ik er mee om ga; Ik heb bijvoorbeeld een IWC Portugieser waar ik heel zuinig op ben en waar geen kras op zit, daarentegen is mijn Tudor GMT mijn “werkhorloge” en mag die als toolwatch van mij prima krassen hebben.

1 like

Betere camera gebruiken…die wel details pakt.

Ok ok…als licht er van de achterkant op valt wat vaak is uiterasrd bij het maken van een horloge foto dan zal een evt kras zijn licht niet naar de camera weerkaatsen en dus niet duidelijk zichtbaar zijn.

Ik ben enorm zuinig op mijn horlogerie .
Maar draag ze echt wel en de clasp daar ga ik mij niet mee bezig houden.
Die mag “lijden”.
Ik heb niet eens een kantoorbaan maar.mijn Rolex had binnen 2 dagen deskdive sporen, lekker belangrijk!

Heb nu de Aquis om, na dik 2 jaar nog steeds in prachtige staat. Als nieuw.
De clasp?. Eh… daar is als nieuw absoluut niet waar meer.

Hoort erbij, geen probleem.

Clasp protectie , hou op schei uit.

5 likes

Klopt maar met een gewone telefoon camera pakt die het niet.

1 like

Pssst, ik maak mijn foto’s vrijwel allemaal met een iPhone8. :wink:

Goed licht is wel belangrijk, en dat is meestal niet de lamp in de woonkamer of de flitser van je iPhone. Daglicht, da’s het beste.

Ik maak de meeste wristshots met mijn iPhone maar sommige andere foto’s met een echte camera. Je kan het verschil in kwaliteit wel echt zien.

1 like

Ik beweer ook niks anders. Ik zeg alleen dat je iPhone camera meer dan voldoende is om goede foto’s (van je krassen :wink:) mee te maken … :sunglasses:

Maar goed, mij lukt het dus wel.

PS Hieronder nog even het belang van goed licht @youngwatchenthousiast.

Klik!

Beide foto’s zijn met dezelfde iPhone vandaag gemaakt, beide is dezelfde Omega sluiting. Die om de pols is een snel kiekje, ergens in een halfdonkere gang met tegenlicht en de andere is gemaakt onder een fotolamp (‘daglichtlamp’). Zoek de verschillen in kwaliteit. Nogmaals, iPhone8 … :innocent:

2 likes

Sjips! Ik heb nu ook een deskdivespoortje gevonden, grrrr … :see_no_evil: :rofl: :joy:

2 likes

Een horloge krijgt juist karakter door de gebruikssporen die het vertoont. De littekens die het verhaal van de eigenaar vertellen. Hoe meer krassen hoe beter!

6 likes
1 like

kijk, die heeft geleefd!
ik hou er van…

Chill.

Eigenaar: “Ik ben met mijn motor onderuit gegaan!”

Bij mij zal het verhaal zijn: Ik ga gewoon normaal en netjes met mijn spullen om. :sunglasses:

2 likes

Noem het patina


Wat geef je ervoor, inclusief alle verhalen? :grin:

“clasp”

sluiting

“protectie”

bescherming

Een horloge is een gebruiksvoorwerp…

Net als met auto’s, de eerste kras doet pijn. Daarom koop ik ook nooit een nieuwe auto. Buy vintage!

Het enige moment dat ik voorzichtig ben met mijn horloge is wanneer ik er niemand mee wil bezeren.

Wist je dat sommige mensen een servet onder hun pols leggen op hun bureau??

https://www.horlogeforum.nl/t/ben-ik-de-enige-die-dit-doet/213806?u=wernermanuel

1 like

Bubbeltjes plastic ik kan niet vaak genoeg zeggen zeker als er een kroontje op de wijzerplaat staat

1 like

In Dubai zijn ze hier goed mee. Daar rijdt de helft van de auto’s rond met de plastic zakken nog om de stoelen heen. Echt geen gezicht.

Ik denk dat dat een reden heeft. Als zand naar binnen waait is het makkelijker schoon te houden…

Dat was zeker niet de reden van ouders van een oude vlam van me. Die menskes hadden alle meubels ‘ingepakt’ in plastic! Dan bleven die dure meubels er zo goed uit zien!