Clasp protectie - ervaringen?

Ik ben benieuwd in hoeverre mensen ervaring hebben met het toepassen van clasp protectie. Zelf maakt het me eerlijk gezegd niet zo uit als er desk divers op de clasp ontstaan, hoort mijns inziens bij het gebruiken/dragen van een horloge. Maar ik kan me wel voorstellen als je net een nieuwe dure horloge hebt aangeschaft je (in eerste instantie) hier wat voorzichtiger mee omgaat. Er zijn hier en daar ook wel producten specifiek hiervoor te koop.

Het gaat mij trouwens niet om de reactie ‘nergens voor nodig’ of ‘krassen en/of desk divers horen bij regulier gebruik’, hier ben ik het over het algemeen wel mee eens. Het gaat me juist om te horen wat de ervaring is met het op welke manier dan ook toepassen van protectie tegen deskdivers/krassen op met name de clasp.
Werkt dit goed of juist niet??

Ik vind het gekkenwerk.

Net als dat mensen de folie op hun telefoon houden tot er bubbels onder komen, de randjes krullen er er zand aan blijft plakken

7 likes

Plakband?

@rlc gebruikt zulke dingen meen ik

3 likes

Nope RLC gebruikt geen plakband of andere dingen voor de clasp ter bescherming.

3 likes

Niet happen joh​:smile::+1:t3:

Die zijn inderdaad te koop:

Ik heb ook zo iets van 'dat gaat snel bubbelen, loslaten, plakken, etc… maar was gewoon benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft??

Gewoon het stikkertje er op laten zitten…

Sjissus, fiets je ook met zijwieltjes?

3 likes

Of je krassen wilt voorkomen of dat je krassen accepteert, is natuurlijk aan iedereen persoonlijk. Hoe ik dit soort dingen vooral zie, is dat je een mooi luxeproduct hebt, wat je er vervolgens lelijk en goedkoop uit laat zien door er goedkoop plastic op te plakken. Dan zie ik persoonlijk het nut van dat luxeproduct niet meer…

1 like

Dus je draagt je horloges gewoon niet?

1 like

Dat zijn vast dezelfde mensen die de sticker op de caseback laten zitten… :wink:

Lijkt me een geweldige oplossing tegen krassen :crazy_face:
AC_SX522

2 likes

Haha, inderdaad!
Ik verwonder me er over dat het er is (en ook best aan de prijs) vandaar dat ik benieuwd ben naar de ervaringen.

Waarschijnlijk dat gebruikers het niet posten gezien de eerdere reacties :joy:

Ralph is gewoon héééééél voorzichtig met zijn horloges en draagt ze ook niet altijd. Dus als je een keer een horloge kan overnemen van hem zit je wat krasjes etc betreft goed bij hem. :+1:

Wist je dat er mensen zijn die thuis hun horloge afdoen trouwens?

Hier, leesvoer jongeman!

1 like

Nee ik vind het storend als er een plakkertje op zit :rofl:

1 like

In Dubai zijn ze hier goed mee. Daar rijdt de helft van de auto’s rond met de plastic zakken nog om de stoelen heen. Echt geen gezicht.

1 like

Inderdaad, lekker glijden in die hitte

Daar heb je airco voor. :grin:

1 like

:thinking: … had er nog nooit van gehoord! Heb het ook niet nodig geloof ik.

Deze sluiting is een maand oud, van 's ochtends vroeg tot laat in de avond elke dag gedragen. Is nog als nieuw. :wink: … gewoon een beetje netjes met je spullen omgaan, zoals @RLC dat ook doet, en er is helemaal niks aan het handje. Vind ik.

Oh enne natuurlijk niet overdrijven met plakkertjes enzo, het blijft natuurlijk wel gewoon een gebruiksdingetje.

5 likes

Iets wat mij net opvalt is dat krassen/krasjes niet echt zichtbaar zijn op foto’s.

1 like