Ben je een binnenshuisdrager en/of buitenshuisdrager?

Ik zag in een ander topic dat sommige leden hun horloge niet binnenshuis aandoen. Ik ben echt verbaasd en heel benieuwd naar het hoe en waarom.

Ik doe 's morgens het horloge af en het gaat pas weer af als ik naar bed ga. Eventueel een wissel gedurende de dag maar ik heb we de hele dag een horloge om.

Hoe zit dat bij jullie?

  • Alleen binnenshuis
  • Alleen buitenshuis
  • Beide
  • Ik slaap er zelfs mee!

0 stemmers

9 likes

Als ik thuiskom, doe ik mijn horloge direct af. Als ik het huis niet uitga dan komen ze niet uit de watchpouch. Tenzij ik foto’s wil maken of ik ze gewoon wil bewonderen. Maar thuis dragen, nee.

7 likes

En wisselen gedurende de dag (als ik thuis ben).

3 likes

Ik ook. Draag die shit gewoon, watjes.

23 likes

Op de middelbare school deed ik mijn horloge altijd in mijn (pennen)etui :slight_smile:

2 likes

24/7 … sporten, slapen enz

12 likes

's morgens, als ik opsta, gaat ie om en 's avonds, vlak voordat ik ga slapen, weer af. Slapen doe ik niet met een horloge om. Vind dat niet prettig zitten.

4 likes

Het is mijn knuffel voor de nacht😊

3 likes

Heerlijk de hele dag flaneren met mijn horloge om :ok_hand:t2:

13 likes

Ik heb wel kwetsbare horloges die ik alleen draag als ik vrij ben en niet hoef te klussen o.i.d. Verder alleen 's nachts een “blote pols”.

3 likes

Meestal gewoon de hele dag tenzij ik wat doe waar ik geen horloge bij om wil omdat 't in de weg zit ofzo.

1 like

Precies dat :point_up: behalve het bewonderen dan :rofl:

1 like

Dit is echt totaal nieuw voor mij !
Had het niet verwacht, nooit over nagedacht ook.
Nou ja, een echte eye opener, op deze doordeweekse zaterdag…

4 likes

Je trapt toch ook je schoenen uit? :smirk:
Voor de mensen die in de toekomst nog zaken met mij gaan doen: het horloge leg ik netjes neer op het kastje, hoor.

3 likes

Ja dat vind ik dus ook. Ik mis alleen nog de reden. Ik kan me voorstellen dat je juist buitenshuis meer risico loopt om krassen op te lopen. Tenzij je natuurlijk de hele dag aan het klussen bent binnen.

1 like

Ik ben er gewoon heel zuinig op, verder geen reden. Hoe minder ik een horloge draag hoe beter voor de staat. En ik heb een klok aan de muur voor de tijd.

1 like

Het heeft binnenshuis geen functie om een horloge te dragen. Om dezelfde reden dat ik thuis pantoffels draag in plaats van schoenen, een ‘huispak’ (niet à la Roy Donders, maar comfortabele kleding) in plaats van een driedelig pak of dat ik mijn haar niet doe als ik de deur niet uit hoef.

Natuurlijk heeft het strikt gezien nooit een functie om een horloge te dragen in dit digitale tijdperk. Maar zo bedoel ik het dus niet.

5 likes

En ik maar denken dat het dragen juist het leuke is van onze hobby…
Dan zijn de ‘servetten-leggers’ eigenlijk nog de thrillseekers.
Ik moet mn wereldbeeld herzien :upside_down_face:

12 likes

Maar juist in de boze buitenwereld kan veel meer met je horloge gebeuren dan rustig binnen. En buiten heb je je mobiel voor de tijd.

Ik draag zelf ook niet altijd een horloge. Af en toe ook buiten maar vooral binnen.

1 like

Buitenshuis ook niet hoor

1 like