Clasp reparatie

Weet iemand of het mogelijk is om de sluiting en het blad te scheiden en te vervangen met een vervangend blad? Evt iemand die aanbevolen kan worden hier voor? Er zit een soort van klinknagel op de plek waar de pin zit.

Kopje van de klinknagel aan een kant wegslijpen / schuren > pen schuift er dan aan de andere kant uit. Echter leveren Tudor & Rolex geen los scharnierend deel en zul je een gebruikte moeten vinden.

Moeilijkste is het opnieuw klinken van een nieuwe pin, verbuigt gemakkelijk en het mooiste kan je dit doen mbv een elektrische klinkhamer die edelsteen zetters gebruiken.

@Horloge24 Het losse onderdeel is onderweg alleen denk niet dat ik de tools heb om dit op deze manier te vervangen. Ik denk dat ik ook content ben met een pushpin ipv het opnieuw te klinken.

Push pin zal moeilijk worden. Maat die in het scharnierende deel past heeft een diameter van 1,5 mm. Maat van het gat in de klep is zeker 1,2 mm en de tap van de push pin valt er doorheen.

Enigste alternatief zou een vaste PP van 1,5 zijn en de tappen deels weg vijlen.

1 like

Oké dit is dus lastiger dan ik vooraf had gedacht, is er naar uw weten iemand die dit zou kunnen doen misschien u zelf?

Dit krijg je met een push pin, er zit in de klep te weinig materiaal en de pen komt erdoor. Zou een goede goudsmid opzoeken om door hem er een pen met een zettershamer erin te laten klinken. Of langs gaan bij bijvoorbeeld Gassan.

@Horloge24 GASSAN zou de volledige clasp kunnen maken denk je als ik de onderdelen aanlever? Anders nog andere alternatieven of evt suggesties?

Ander alternatief: dmv laser een pen erin lassen. Is dan niet origineel maar wel 100% veilig en onzichtbaar. Maar weer een klus voor een goede goudsmid of een horlogemaker die een goede laser heeft staan.

Of een buisje met schroefdraad… en aan beide zijden dan een schroefje erin.
Schroefjes zonder kruiskop… lockbond erin.

Ja zou ook kunnen weet alleen niet of dat de krachten gaat houden er op, misschien overschat ik die nu hoor kan ook.

@Lexie2797, probeert u deze vakman eens, vooraf eventjes bellen …

—>>> https://ubels-uurwerkreparatie.com/

N.B. : graag gedaan en succes met uw clasp

1 like

@HansRombouts Super hartstikke bedankt ga als ik het correcte onderdeel heb contact op nemen!

Ik zat nog te denken aangezien ik de blade toch niet meer ga gebruiken, kan deze niet uitgesneden worden en de pin er uit geduwd?

Ik kan deze waarschijnlijk wel voor je maken, als het afgebroken onderdeeltje hebt. Laat maar weten :+1::grin:

1 like

Oh @Chris_EU ik verwacht het onderdeel maandag of dinsdag binnen te hebben. Misschien kan je me er mee uit de brand helpen, alvast bedankt voor het aanbod!

1 like

Ik ga nij mijn best doen😁 als we alles orgineel kunnen houden, dan zal dat mooi zijn! Laat maar weten.

2 likes