Classic - distinctive - design - high-tech - streamlined - beyond the mainstream

Al een tijdje in bezit, doch nog nooit op het forum gepost meen ik.

Gisteren naar Freddy geweest voor een batterij-wissel en sindsdien draag ik hem weer, de Rado Ceramica Multifunction.
Donker als de nacht met diepgouden accenten ligt deze gitzwarte schoonheid als een second skin rond mijn pols.
En alhoewel ik een zeer groot Breitling liefhebber ben, kan ik dit design ook zeer goed smaken - uitermate dressy en toch nog zeer functioneel.
Als het ware een tool-watch “undercover” :wink:

I LOVE THOSE ANA-DIGI’S ! ! !

Polished golden hour and minute hands offer pure time on black dial, while a host of functions are available at a turn of the ceramic crown: digital time, digital second, week and date, countdown timer, second time zone, chronograph stopwatch, and alarm. Secure the comfort of Ceramica with a triple safety titanium deployant clasp.

Erg strak en naar mijn mening mooi hooi horloge!
Ik vraag me alleen af hoe dat CHR eropstaat en waarom het er opstaat?

Mooi!!

@ JééWéé:

De boven crystals geven de functie aan in dit geval chrono functie.

gr Ron

Yup, de wijzerplaat is een digitaal scherm met 2 regels. Bovenste geeft de functie weer en de onderste de cijfertjes voor de functie.

Vind ik juist 't mooie van deze Rado’s. Het schermpje kan namelijk ook uit, en dan heb je een super strak net horloge. Maar stiekem huist er ook een chronograaf, een tweede tijdzone, kalender, alarm en zelfs een timer. Hij doet me een beetje aan James Bond denken: stylish en toch functioneel.

Alhoewel ik nu voor een wat vlottere uitvoering zou kiezen. Voel me niet oud genoeg om zoveel goud mee te dragen… Ik heb em vroeger wel es gezien met witte wijzers. En laatst in Italie met ceramische wijzers. Kon ik em maar met iemand ruilen…

Kan Rado’s steeds meer waarderen, zeker nu ze ook wat grotere modellen hebben. Toch weerhoud de prijs me van aankoop, er is immers zoveel meer speelgoed te krijgen voor dat geld. Gefeliciteerd met deze aanwinst!

blijft een mooie klok (tu)

Mooie klok (tu)

Een aparte verschijning is het! Geniet ervan.

Een moderne klassieker, erg mooi (tu)

Veel draagplezier!

Martin

mooi he,

Rado was mijn eerste wat duurdere horloge.
15 jaar oud en nog geen krasje!!

Veel plezier ermee

Lenno

Mooi, heel mooi.

Mijn beste,

Wel even wennen hoor, zo’n chique esthetisch horloge.
Doch hoe vaker ik ernaar kijk, hoe meer ik het ga bewonderen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Tissot62 Schreef:

Mijn beste,

Wel even wennen hoor, zo’n chique esthetisch
horloge.
Doch hoe vaker ik ernaar kijk, hoe meer ik het ga
bewonderen.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

Ja het is een zeer “minimalistich” horloge :wink:
Vroeger zou geen haar op mijn hoofd er aan gedacht hebben om een horloge te kopen zonder “minuten-indexen”. maar het digitale gedeelte maakt veel goed. :smiley:

Het is inderdaad een mooi en functioneel horloge Marc, brilliant dat ceramiek, ultieme dresswatch, er zijn ook matte versies geloof ik. Je zult er veel plezier aan beleven.

Been there, done that, got the t-shirt :wink:

Was mijn eerste “dure” horloge en heb het met veel plezier gedragen, maar raakte er op uit gekeken. Mooi design. Wel veel geld voor een quartz uurwerk. Verkeerde vanwege de gebruikte materialen nog altijd in nieuwstaat toen ik het verkocht!

Classic - distinctive - design - high-tech - streamlined - beyond the mainstream…, dat allemaal zeer zeker. En dat maakt het ook bijzonder! (tu) Maar het is beslist niet mijn smaak.

Paul G. Schreef:

Classic - distinctive - design - high-tech -
streamlined - beyond the mainstream…, dat
allemaal zeer zeker. En dat maakt het ook
bijzonder! (tu) Maar het is beslist niet mijn
smaak.

… Ik ben dan ook een “kameleon” inzake horloges. :smiley: :wink:

Is dat een L of een XL, lenno?

beste RMVR,
Ik heb geen idee,
ik kocht de Rado 15 jaar geleden, toen wist ik nog niets over horloges.
Ik heb hem eens bekeken en hij is niet echt klein maar dat komt ook door de band die net zo breed is, hij lijkt dan groot.
Volgens mij zijn er maar twee maten ,nml. dames of heren maar wie het beter weet mag het zeggen.
Alleen de datum kan ik echt niet meer lezen, maar ja dat krijg je op mijn leeftijd.
Maar als designklokje blijft hij uniek.
Als ik hem draag krijg ik niets anders dan bewonderende opmerkingen.
Dat heb ik bij andere klokken die ik heb ( ook duurdere ) nooit.
Als je het hebt over een horloge dat perfect in balans is ,dan is het wel deze Rado.

Groetjes

Lenno

P.S. de Rado wordt nooit en nimmer verkocht!!!

Haha goed dat je die PS nog even onderaan hebt gezet want ik stond klaar om een bod te doen.
Ik ben al een tijd opzoek naar de Rado Ceramica. Daar begon voor mij de liefde met horloges mee. En nu is het tijd om er een te kopen.
De maten die Rado (tegenwoordig) hanteert zijn XS, L en XL. Ik vind de grootte op je foto echt perfect, ik heb een gevoel dat dat de L is.
Mag ik vragen wat je er 15 jaar geleden voor hebt betaald?

Met vriendelijke groet,

Raphael