Climholland weet niet wat ze hem aan moet trekken!

Jullie hulp, jullie mening, daar ben ik naar op zoek.

Na een lange weg van klussen heb ik deze Junghans eindelijk weer aan de praat gekregen. Hij is niet schitterend, best geleefd, maar wel stoer.

Geen idee of het een loopgraven horloge is. Maar toen ik hem kreeg was het meer: niet lopen, maar begraven. Hij had een kapotte balans, kapotte arbor, kapotte jewel in de brug en een plexi die niet goed zat.

Intussen is deze weer aan het lopen,
Dus na zoveel werk, wil ik hem ook dragen natuurlijk.

Maar waarop, ik weet het gewoonweg niet.
Ik ben op zoek naar inspiratie, wat moet deze Duitse Junghans aan?
Groen, grijs, zwart, bruin of iets anders?
Nato, perlon, leer, of iets anders.

De parameters;

  • Hij heeft fixed lugs
  • 19mm lug breedte.
  • Qua prijs hoeft het echt niet het goedkoopste, maar 100 euro vind ik wat te gortig. Dus ik denk aan een max prijs van 40-45 euro.

Ik hoor graag van jullie en ben benieuwd, nog een paar foto’s voor de mooi en de inspiratie.

Wat zou hem goed staan?

IMG-20211103-WA0002

IMG-20211103-WA0004

22 likes

Je slaat een stap over. Moeten wel even ook je pols erbij zien. Even op de arm leggen.

2 likes

Een cognac kleurige struisvogel.

3 likes

Zelf haat ik natos. Ik zou voor een bruin of zwart leren bandje gaan.

Tof ding.

2 likes

Een legergroene nato?

2 likes

Cognacleren bandje met een biohazard symbool erin gestanst. :wink::biohazard:
Mooi geworden man

1 like

Een echte Eulit perlon natuurlijk! Ik zou denken een zwarte.

5 likes

Khaki perlon erop en gaan, charmante junghans :ok_hand:

1 like

Allereerst, wat is ie mooi!
Zwart canvas :ok_hand:

1 like

Army green nato natuurlijk! :+1:

2 likes

1940/1945? Een mooie platte leren band (misschien zelfs suede) in de kleur grijzig groen. Of een periode correcte matching rekband. :wink:

2 likes

Een bund strap in het zwart

2 likes

Je doet het erom hè

5 likes

Fixed lugs, beschaafd horloge = single pass NATO/ paratrooper. In plaats van 1 dure misschien meerdere kleurtjes kopen. Bijvoorbeeld:

https://www.cheapestnatostraps.com/collections/adjustable-single-pass-straps/19-mm

3 likes

Legergroen canvas zou ik zeggen. :ok_hand:

2 likes

Een AF.0210 strap. Zal geweldig staan. Ik denk er serieus over om er een aan te schaffen voor mijn Timor.

6 likes

Wat voor cognacleren band voor fixed lugs heb je in gedachte? Dat biohazard logo komt daarna wel. hahaha

1 like

Fixed lugs dus keuze is beperkt. Ik had hetzelfde probleem met M’n Tissot jumbo en daar heb ik een matzwarte Colareb op gezet:

Enige voordeel wat ik had, de mijne heeft lugwijdte 20 mm, en 19 mm heeft Colareb niet: :grimacing:

Mooi dat je hem hebt kunnen fixen, goed gedaan :+1: :+1:

4 likes

De woordkoning is dood, lang leve de woordkoning. hahahaha

1 like

Ik heb op mijn 54 jaar oude Glycine Combat een “geleefde” bruine band. Naar mijn mening een hele mooie combi.
Bund, perlon en nato geprobeerd, maar daar had ik geen klik mee.

Even een crappy plaatje voor het idee:

Edit: never mind, ik lees nu dat je last hebt van fixed lugs. Dan gaat dit hem niet worden…

3 likes