Mooi gedaan !
Thanks allen, nogmaals.
The real climshady?
Ik weet niet precies wat je van mij vraagt Kasper.
Super interessant erg mooi eindresultaat.
Hoe bedoel je dit precies?
Even kijken of ik dit al photo tekenend met mijn dikke vingers uitgelegd krijg @Eddio.
De brush op de kast was radiaal.
Daarmee bedoel ik dat de brush van een centraal punt in het midden naar buiten ging.
Ik heb dus op de gepolijste kast een denkbeeldig centraal punt in het midden genomen.
Toen ben ik van buiten naar binnen gaan brushen. Door mijn rechter hand vast op de tafel te zetten en te brushen en met mijn linker hand de kast om het middelpunt te draaien, ontstond het gewenste radiale streken patroon.
Om daarmee een radiale brush terug te krijgen.
Is het zo duidelijk? Als niet hoor ik het graag.
Het ziet er keurig uit, hartelijk gefeliciteerd!
helemaal duidelijk, dank je voor de moeite!!!
Wauw Glim… clim!
Respect voor het lef en het resultaat!
Heel inspirerend
Ik heb nog een argonaut met volgens mij een verpoetste kast
Verlies je door polijsten & opruwen niet veel metaal en dus vorm van de kast? Vanaf de foto’s is dat lastig te beoordelen.
Hoe dan ook, het resultaat is een stuk beter dan een glimmende kast.
Top! En pluspunten voor de soundtrack
Dank je Paul, die argonaut lijkt mij inderdaad iets te shiny.
Je weet nu hoe het moet. En anders pb je mij maar als je het aandurft.
Je zult altijd bij polijsten inderdaad iets aan metaal verliezen. Maar aangezien dit met de hand is gedaan, is die impact stukken minder.
Daarnaast heb ik de bij het brushen steeds de vlakken aangehouden. Daardoor blijven de vlakken en de overgangen duidelijker.
Ik moet zeggen dat de vervlakking van de kast mij allerminst tegenvalt.
Biohazard rules as well!!!
Mooi resultaat
Mooi werk, Clim. En ik maar denken dat jij alleen op HF zat voor de woordgrappen.
Wat een heerlijk rustgevend stukje muziek om deze proza tot mij te nemen. Heerlijke vintage vibe.
Zo, die is inderdaad iets te enthousiast gepoetst.
De Certina hoort een mooie geborstelde kast te hebben, zoals deze in mijn collectie. Met wat tips van Clim moet het je wel lukken.
Dat vermoeden had ik al. De macrofoto’s lieten al een brush zien. De prijs was ernaar, dus heb ik een leuk projectje voor de boeg
Nou ja zeg, dat je mij zo oppervlakkig inschatte, zou het de avatar-naam zijn?
P.S. het ©limerick forum was lang niet zo leuk en @lexaf is er beter in.
Vintage NYHC.
Wauw, dat is een verschil zeg. Mooi.
Ik meen het als ik zeg dat ik je graag met raad en/of daad bij wil staan.
Als je dit met de hand gedaan hebt. “Hulde!”… 't brushen van zo’n kast zou ikzelf op de draaibank doen, Borstelschijf (messingborstel, schijfje Scotchbrite tussen 2 plaatjes, of een rubbergebonden slijpschijfje verticaal op de machine zetten, en dan van de rand naar de bezel bewegen…
't klinkt eenvoudig, maar dat is het niet…
Hier heb je inderdaad wel “Balls of steel” voor nodig.
Top gedaan man!
Je doet jezelf te kort @Climholland ! Jij bent er zeker zo goed in als ik en bovendien vind ik de woordgrappen die jij in je Climericks verstopt veel leuker.
Maar het blijft voor mij wel leuk om te doen, ik ga er gewoon mee door, ik hoop jij ook.
Voor deze leuke reportage van de poetsklus op de Seamaster / poetsmaster op de seaklus / smoespatser op de klaseus / klasse op de smatspoetseur… uhhhmmm lamaarzitte, beloon ik je met een, jawel, limerickje,
Hier komt ie:
Laatst kocht onze Clim een Seamaster
Maar de kast was een ramp, een disaster
Het was erg, volgens Clim,
Gepolijst, te veel glim.
Pas na een schuurbeurt werd hij weer wat enthousiaster
(Sorry, af en toe heb ik een beetje last van het Weeuwsnitje-en-de-moze-Biefstoeder syndroom)