Beste liefhebbers,
Vandaag een erg mooie Certina binnengekregen in betere conditie dan verwacht.
Wellicht hebben jullie hem ook al voorbij zien komen bij Welke vintage draag je vandaag
De bij de verkoop hooggeprezen original Certina strap lijkt inderdaad original en is nog best netjes. Misschien zelfs wel een echt hagedissenvelletje. Ik ga deze wel bewaren voor de nostalgie maar toch niet dragen. De Certina doornsluiting vind ik natuurlijk wel gaaf dus die zet ik over.
Nu dus op zoek naar een ander bandje.
Een reptielenbandje vind ik leuk bij dit horloge, het is tenslotte een chique klokje. Maar het mag een tikje minder glimmen. In real life glimt de originele echt alsof er blanke lak op zit.
Aanzet 18mm, doornsluiting 14mm, richtprijs max €40, donkere kleur: de keuze is dan redelijk beperkt. Enkele leuke kanshebbers zijn voorzien van een zogenaamde clipsluiting. Bijvoorbeeld Eulit:
Ik weet dat ze bedoeld zijn voor een vaste bandaanzet.
Iemand van jullie gebruikservaring met deze bevestiging i.c.m. springbars? Blijft dit goed zitten?
Ik heb prettige ervaringen met Uhrenarmband Versand, die hebben een erg handige zoekfunctie. Bij de Nederlandse concurrenten zoekt het lastig naar 18-14mm. Iemand nog tips?
Alvast bedankt!