CNC klok, eens iets anders

Mijn forumdeelname dateert reeds enkele jaren. Ik sta enige tijd op de Rolex wachtlijst by Nys in Kortrijk België voor een GMT-Master II, maar na gedegen research op dit forum heb ik via een gerenommeerde verkoper een Sea-Dweller 126600 verworven. Ik heb geen 100% vertrouwen dat ik ooit 1 zal mogen kopen bij Rolex, daarmee.

Mijn passie voor horloges is van lange duur; als ervaren mechanieker en garagehouder heb ik reeds oude remschijven tot klokken omgevormd. Deze ervaring integreer ik nu in een project voor mijn vijfdejaars mechanische opleiding. De studenten leren brainstormen, schetsen, CAD-ontwerpen, 3D-printen, CNC-programmatie en machinebesturing en herhaling manueel draaien.

Elk ontwerp is uniek. Opvallend bij jongeren is het frequent gebruik van Louis Vuitton Monogram en voetballogo’s. Bovenstaand voorbeeld ontwerp is uurwerk met zelfbouw quartz-kit

Ik dacht om eens iets anders te posten. En hopelijk valt dit bericht binnen de richtlijnen van dit forum. Anders zorg ik voor een velcro strap😅
Groeten!

18 likes

Waarom zouden mensen in hemelsnaam LV of moncler op een remschijf zetten?

100% dat mocros die hebben gemaakt :joy:

Toffe Rolex, veel plezier er mee, en leuk idee die remschijf klokken!

1 like

Als je het voetbal logo onderzoekt zul je opmerken dat het geen “mocro” is maar een blonde student. Maar die wel gekleed loopt als “lifeofpapa” beejtaa!

4 likes

:joy:

Hahaha

In alle gevallen leuk toch dat die jongeren hun creativiteit de vrije loop laten

2 likes

Ik zie ze niet meteen een baan als wijzerplaat ontwerper bij Patek binnenhalen :joy: maar super toffe opdracht zo. Vaardigheden aanleren, creativiteit aanwakkeren en nog een nuttig resultaat ook. Leuk. :ok_hand:

Dat zou een serieuze krachttraining ook zijn dan wellicht. Hoeveel wegen die dingen?

Goede haak in de muur dan anders een gat in de vloer :grin:

Voor de garage kantine is dat een mooie aanwinst

1 like

Vergeten te vermelden. Ze hebben ook nog een steuntje mogen ontwerpen. Deze op de foto is wat simplistisch. Maar mijn vb is een steun waar ik de rollenbank heb gebruikt op de voet gebogen te maken. Post ik als ik in mijn klas ben.

Heel leuk initiatief :ok_hand:
Origineels en leerrijk

1 like

Leuk idee! Alleen Milan van de laatste foto had er niet zo’n zin in zo te zien, of moest hij nog beginnen? :wink:

1 like

:rofl: Dit is uiteraard hun “start materiaal” Milan werd anoniem via peer-evaluatie(door de leerlingen zelf) uitgeroepen tot de mooiste klok trouwens.

1 like

Show us

2 likes

Leuk dat de student op een creatieve manier de techniek onder de knie krijgen :+1:

3 likes