Co-axiale ankergang

Omega gebruikt het co-axiaal echappement van George Daniels.
Maar in feite is de werkelijke uitvinder Charles Fasoldt en heeft dit gemaakt in 1859.
Daniels heeft er verbeteringen in aangebracht en gepatendeerd.
Ik vind het spijtig en onterecht dat Fasoldt nooit vernoemd wordt .

Voor verdere uitleg zie http://www.jenskirchhoff.de/html/coaxial.html

Dit is zeer interessante informatie. (tu)

De uitvoering door Daniels (en dus voor/door Omega) is blijkbaar wel efficiënter, maar je hebt volkomen gelijk: de “originele” uitvinder mag best wel vermeld worden door Omega.

In alle publiciteit wordt immers de indruk gewekt dat zij de “uitvinders” zijn. Niet zo dus… Na OmegaMania, weer een “smet” op het Blazoen…

Met Co-Axiale Groeten,

Morse.

Wow, dit is compleet nieuw voor mij…::o::o::o

Het lijkt er idd op dat mijnheer Fasholdt het allemaal bedacht heeft en Sir George Daniels de puntjes op de spreekwoordelijke i heeft gezet.

Begin mei 2003 was ik in het Omega Museum in Biel. Daar kreeg ik een rondleiding door dhr. Peter Schneider, die mij op het hart drukte dat dit toch écht een vinding van Omega was. Ik meen mij te herinneren dat het in het museum ook zo gepresenteerd werd.
Nee dus. :frowning:

Ik heb deze info op wat forums verspreid…(tu)(tu)

Morse Schreef:

Dit is zeer interessante informatie. (tu)

De uitvoering door Daniels (en dus voor/door
Omega) is blijkbaar wel efficiënter, maar je hebt
volkomen gelijk: de “originele” uitvinder mag best
wel vermeld worden door Omega.

In alle publiciteit wordt immers de indruk gewekt
dat zij de “uitvinders” zijn. Niet zo dus… Na
OmegaMania, weer een “smet” op het Blazoen…

Met Co-Axiale Groeten,

Morse.

Mijn beste,

Helemaal mee eens.
Overigens ik wil niet zeggen dat Omega niet deugt, maar het is wel een deugniet. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Tissot62 Schreef:

Overigens ik wil niet zeggen dat Omega niet deugt,
maar het is wel een deugniet. :wink:

Leuke woordspeling :wink:

Ruud

Bijzonder reacties op deze info zeg…8-)8-):sunglasses:

http://jholbrook.proboards33.com/index.cgi?board=Talk&action=display&thread=1193725017

Hieruit begreep ik dat je al een mail naar Omega hebt gestuurd? Nou, in dat geval ben ik eens benieuwd naar hun reactie.

Wel, ik heb deze info op wat forums geplaats om reacties los te maken.

Ook heb ik een mail naar Maria in Bienne gestuurd, zeer benieuwd wat ‘‘ze’’ daarop gaan antwoorden.
Maar ik heb wel een flauw idee…

Eh… ben ik dom als ik nu vraag wie Maria is…?! :S

Oh nee hoor.
Maria Mastrodonato doet de ‘‘after-sales’’ bij Omega, en ik heb in de jaren een redelijk contact met haar opgebouwd.
Als ik iets wil weten stuur ik haar een mailtje en of ze antwoord zelf of stuurd het door naar andere mensen binnen Omega.
Tot op heden gaat dat prima, wellicht dat de huidige vraag roet in het eten gaat gooien…hahaha

Ahaaa, jij hebt daar je connecties! :wink:
Die dame heeft een Italiaanse achternaam. Grappig, Biel (of Bienne, zo je wilt) is tweetalig. Ze spreken daar Duits en Frans kriskras door elkaar. Ik heb daar een keer gegeten in een restaurantje waar Italiaanssprekende, Franssprekende en Duitssprekende bediening was. Als ze met elkaar praatten, deden ze dat in hun eigen taal en ze verstonden elkaar moeiteloos en zonder enige vorm van irritatie. Geweldig! :smiley:

Pittige discussies over dit onderwerp.

Ik heb ook al behoorlijk de wind van voren gekregen door het hele Co-axiale gebeuren als marketing truck neer te zetten.
Dat is het grotendeels ook naar mijn mening.
Niets mis met marketing maar ook niets mis met een goede discussie…:wink:

http://jholbrook.proboards33.com/index.cgi?board=Talk&action=display&thread=1193725017