Co-axiale uurwerken nog steeds een buitenbeentje?

Daniels maakte bepaalde delen van zachtere materialen. Ik begreep dat Omega de olie goeddeels gebruikt om ook tikken op te vangen, maar heb me er niet zelf om verdiept.

Daniels gebruikte de co axail in elk geval zonder smering van palletten.

Recent heeft zijn leerling trouwens een nieuwe doorontwikkeling van het co axiale echappement gepresenteerd.

1 like

Leuke informatie, dank je wel! Ik heb een Seamaster 300m uit 2008. Ik had al eerder van een Swatch Group ā€œhorlogemakerā€ begrepen dat er verschillende versies van de 2500 zijn gemaakt en het vanaf de ā€œDā€ goed zit. Nu heb ik geen problemen met mijn 300m en het is ook twee jaar geleden onderhouden door Omega (voordat ik het kocht), maar hoe kan je zien welke uitvoering het betreft? Het horloge komt uit 2008 maar nergens in de documentatie staat iets over het uurwerk.

Ach, mijn ā€œAā€ loopt nog perfect, op 28.800 bph.
Als je merkt dat 't tijd is voor een beurt is 't vroeg genoeg om je zorgen te makenā€¦

3 likes

Aan de datumschijf dacht ik me te herinneren. Moet je even googlen.

1 like

Veel ervaring heb ik niet met Coaxā€¦ maar gezien het feit dat te teruggeschroefd worden naar 25200 en een beurtje je waarschijnlijk het dubbele kost als van een normaal eta-werk, is Omega voor mij een nogo geworden!

Bovendien bevallen me de wijzers van de Seamaster 300m zowiezo niet

1 like

Kosten voor revisie zijn voor beide gelijk bij Omega, advies winkelverkoop ā‚¬ 550,-.

2 likes

Co-axial escapement vind je terug in het meerendeeel van de Omega inhouse uurwerken dus er zijn ook genoeg andere smaken te krijgen :wink:.

En bijvoorbeeld de Omega 9300 tikt gewoon weer op 28.800bhp.

1 like

Natuurlijk, maar de 300m is het model wat mij het meest aanspreektā€¦ maar zoals gezegd, bevallen mij de wijzers niet! Dus zolang Omega die skeletwijzers heeft, kijk ik lekker naar andere merken :slight_smile: