Sinds kort op zolder onderstaand zakhorloge gevonden.
Ik vind echter weinig info over de herkomst, leeftijd of het merk (COD) op het horloge.
Iemand die er misschien meer over weet?
Ik ben daarnaast ook op zoek naar een goed adres waar ik deze kan laten restaureren (glaasje zit ook los langs één kant).
Da’s best een mooie, zeker het uurwerkje!
Misschien kan Koen iets voor je doen?
Mikrolisk geeft 3 aanwijzingen waarvan er mi. 2 zouden kunnen.
Cod William Lindermann Importname; New York, USA; um 1924
Cod W.C. Sch. Isakowitz Uhren, Uhrenteile; La Chaux-de-Fonds, Schweiz; registriert am 6.7.1920
Lijkt mij een mooi zakhorloge met een wat beter uurwerk te oordelen naar de aanwezigheid van een zwanenhals fijnregeling .
Ik ken het merk verder niet.
Leuk horloge, nette kwaliteit, zeker voor die tijd. Wijzer vervangen zal wel lukken, is een relatief veelvoorkomend model wijzer, dus is redelijk goed te vinden. als het glas loszit, zal het glas meestal vervangen moeten worden om tot en bevredigend resultaat te komen. soms is het glas iets te klein, en soms is de bezel iets vervormd, in beide gevallen meestal wel te verhelpen. Daarnaast is een schoonmaakbeurt van het uurwerk meestal goed om het horloge wee goed te laten functioneren.
Qua reparatie kan ik wellicht wat voor je betekenen, mocht je willen kan je het beste een PBtje aan me sturen.