Code41 & xeric

Hallo allemaal,
ik ben hier nog relatief nieuw. Desalniettemin heb ik een vraag aan de heren en dames deskundigen hier op dit forum.

Wat is jullie mening over code41 en xeric.

Zelf vind ik ze erg uniek en erg interessant, ze breken de bank niet maar bieden wel een zeer speciaal horloge.

Ben zeer benieuwd (de laatste topic over code41 ging meer over de snelheid van de auto dan over een horloge dus hoop nu op meer relevante info hahaha)


Deze bedoel je???

Ja deze bedoel ik

Samen met

Wat doet het tweede balanswiel :thinking:

Dont know kon het niet vinden. Ben gewoon heel erg benieuwd naar jullie over deze 2 unieke horloges

Met welke reden wil je dat weten?

Ik overweeg één of beide aan te schaffen, de reden dat ik vraag naar jullie mening is in verband met de onbekentheid van het merk en dat ik daardoor twijfel aan de kwaliteit.

Dit zijn Kickstarter horloges.

Met de Xeric zag ik een draadje op WUS met kwalitetisissues. Het lijkt mee een Chinees kaliber, met die dubbele balans. Ik zie ze een beetje als een novelty. De gebogen glaasjes zijn per definitie kwetsbaar, en ik betwijfel of ze van saffier zijn (niet op gezocht).

Bij de Code41 zag ik dat ze modellen met een Miyota 82S7 à €690 aanbieden. Al is de 82S7 betrouwbaar, het is een van de goedkoopste kalibertjes. De prijs en dat kaliber is nogal uit balans.

Met slechts minuten inleestijd zou ik in de duurzaamheid van de Code41 wat hoger inschatten.

Ik vind de Code41 absoluut niet mooi, en de Xeric bijzonder lelijk, als je het nuanceverschil begrijpt. Dat hoeft voor jou niet belangrijk te zijn.
De Code41 lijkt me met 42mm maar vooral door de lugs groot dragen.
De Xeric die je toont is 49mm en daarmee in mijn ogen belachelijk groot. En rechthoekigheid maakt het alleen nog maar groter.

Voor deze bedragen zijn verder best wat degelijke horloges te vinden. Ik zou ze los van het uiterlijk ook niet kopen.

1 like