Cognitieve Dissonantie overwonnen

Deze week mijn IWC 3717 ingeruild op een Grand Seiko Limited
Horloge al vier dagen niet van de pols geweest

Alles wat je leest over het Grand Seiko merk wordt door mij ook zo ervaren
Leuk dat je ook gaat lezen over Katana zwaarden om de afwerken van de GS kast beter te begrijpen
Als ik het op “spiegel” niveau gepolijste staal vergelijk met bv. Rolex DJII dan begrijp ik precies wat de kennes bedoelen

Wellicht geen slimme investering in vergelijking met gangbare Zwitserse merken …
Maar een horloge koop je tenslotte voor jezelf
Geeft ook aanleiding tot verrassende gesprekken
Nog belangrijker, heb met eindelijk eens wat meer verdiept in Seiko
Kom toch tot de conclussie dat de prijs/waliteit verhouding in elke prijsklasse tot uitmuntend is
Zeker als het gaat om duikers

De “Springdrive” zoemt al een klein weekje dor het hoofd …
Zie de IWC Portuguese al “zweten” in de box denken “Ben ik het volgende schlachtoffer” :wink:

Als laatste foto van de vorige eigenaar

25 likes

Gefeliciteerd met dit schitterende horloge van topkwaliteit.
De Grand Seiko is imo zeker zo goed (zo niet beter) dan een Zwitsers tophorloge .
Laat de Portuguese maar in je kistje ,die is mooier dan de Springdrive vind ik.

Een heel mooi horloge van een bijzondere kwaliteit. Als ze niet zo duur waren (absoluut gezien, relatief iedere cent waard), zou ik een Grand Seiko ook zelf overwegen. Geniet ervan!

1 like

Wat een moeilijke woorden op de vroege ochtend!
Maar super mooi horloge. Geniet ervan!

Groet,
Arvid

Arvid … excuus, bedoel, sorry :wink:
Thnx!

2 likes

prachtig!

Die paar patina/gouden letters geven m extra flair en maken m wat minder klinisch perfect als veel Seiko’s

Dat was ook mijn gedachte … maar het zusje/broertje die wel 100% klinish perfect is mag er ook wezen :wink:

2 likes

Mooi!
Ik draag de mijne al 2 jaar elke dag

1 like

Nice … de indices zijn hier nog mooier :wink:

Gefeliciteerd met je fraaie aanwinst! Moet zeggen dat ik die met de witte wijzerplaat, hierboven, trouwens toch wel damn near perfect vind! :yum:

Gefeliciteerd met je super mooie aanwinst . :ok_hand:

Gefeliciteerd met dit schitterende horloge. Mijn volgende word ook een Grand Seiko.

Prachtig! Moet er ook maar eens aan!

Cognitieve dissonantie…:smile:
Spijt na aankoop.

Nooit vergeten…marketing les op school…ruim 20jr geleden :confused:

Mooie klok trouwens.

Die heb ik idd ook onthouden… ook bijna 20 jaar geleden… sportmarketing! Heerlijk begrip, gebruik hem veel…

Die heb ik idd ook onthouden… ook bijna 20 jaar geleden… sportmarketing! Heerlijk begrip, gebruik hem veel…

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Een helder en rustig horloge. :watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Prachtig, ooit gaat er bij mij ook een GS komen !

Mooie aanwinst Tuur. Op de foto aan je pols komt hij nog beter tot z’n recht dan de gelikte foto van de vorige eigenaar :wink:

Nice! Veel plezier wrmee