Colareb leer voor de Tudor Black Bay Blue

Ik ben de gelukkige bezitter van een Tudor Black Bay Blue op stalen band. Destijds bewust op staal gekocht omat er meerdere leren opties zijn, ook van andere partijen dan Tudor. Na veel plaatjes zoeken kwam de keuze op de Colareb Roma in blauw. Een Vintage look, tandje stoerder dan de Tudor leren band. Gelijk ook maar de Venezia besteld, die heb ik al in bruin en is extreem comfortabel. Zojuist kwamen ze binnen :slight_smile:

Op internet vond ik wel andere banden van Colareb op de Tudor maar deze twee nog niet, dus tijd voor wat plaatjes want ik vind het zelf een prachtige match!

Links de vintage ROMA, rechts de VENEZIA

De Roma is ondanks de vintage look extreem soepel en goed buigbaar. Net zo fijn als de Venezia, dus gelijk op de Tudor:

De band is bijna dezelfde tint als de bezel, mooie match:

en natuurlijk een wrist shot:

De venezia heb ik er ook naast gelegd, kleur is iets lichter maar ligt sterk aan de lichtinval, bij daglicht (raam) matchen ze al veel meer. Ook weer een mooie band. Heeft wat textuur en is dus iets ruwer afgewerkt dan de fotos suggereren.


Voor nu voorkeur voor de Roma, echt enorm blij mee!!

7 likes

Lekker man! Genieten!

Mooie banden, alleen jammer dat de aanzet van de band zo laag zit waardoor ik hem niet zo mooi vind aansluiten aan de kast. Veel plezier ermee!

Thanks, ben blij deze combinatie gevonden te hebben. Hij zit weer om de pols. Begrijp niet hoe ze dat leer zo soepel krijgen. Andere straps duren maanden voor ze een beetje lekker naar de pols vormen.

Is die kast nou zo hoog, of de bandaansluiting zo laag?

Combinatie van beide. Wordt bij het nieuwe model (met eigen uurwerk) wel iets gecorrigeerd. Krijgt ook meer een bubbleback.

1 like

De banden zijn idd mooi. Maar met zo’n bandaanzet zou ik het lekker bij staal houden.

Ah tof, dat spreekt me dan toch meer aan. Deze smoelt beter op staal.

Thnx, cool de beelden! Ziet er mooi uit. Leuk om even een paar plaatsjes te hebben van de blauw-blauw-combinatie. Ik ga de foto’s even opslaan en bewaren voor als ik zelf zover ben :wink:

De kast is vrij hoog van de black bay. In het shot zie je dat inderdaad goed omdat de springbar laag zit. Bewust onder deze hoek genomen, dit zie je ook zo als je de fabric strap die meegeleverd is er aan hangt. Het is een rate hoek om zo naar je klok te kijken, en lijkt daardoor erger dan het is.