Collectie-advies aan Dao

Zou niets verkopen. Je twijfelt en de inkomsten van die enkele zijn maar enkele euro’s voor een aankoop in het hoger segment…

Uiteindelijk zal je wel in het hoger segment kunnen kopen, al is het mss een jaartje later. Aan welk budget had je in gedachten?

1 like

Dat is zo, althans met wat van het geel erbij kom ik wel tot €700-800 denk ik. Dat is voor mij al hoger segment - hoger dan waar ik me nu op richt bedoel ik dan. Over wat meer tijd misschien over de €1000 en later weet ik nog niet.

Maar eventuele verkoop is niet zozeer financieel gedreven. Ik heb het financieel niet slecht, bij mij is het meer wat ik ervoor over heb.

2 likes

Mooi! Een nieuwe wind. Een frisse start. Een stap richting een betere toekomst. Waar ik dan níét zou beginnen, is:

Da’s namelijk het verleden en iets waar je vanaf wilde stappen. Dat hoeft niet per se te betekenen dat je het helemaal los laat en/of verwijdert, maar wel dat je je er niet meer hoofdzakelijk mee bezig houdt. En daar begint het vooralsnog een beetje op te lijken.

Ik zou je huidige collectie parkeren en je volledig oriënteren op wat je wél wilt. Tegen de tijd dat je daar uit bent en het doel hebt behaald, weet je vermoedelijk zelf wel wat je met de rest aan moet.

3 likes

En

Wauw. Das ook een goede invalshoek. Het hoeft elkaar niet uit te sluiten (eerdere goede tips gehad) maar dit is ook wel een goede. Zal me daar eens wat meer op focussen. Ogen op de bal, niet op het scorebord zegmaar :wink:

3 likes

Precies dat! :+1: :slight_smile:

2 likes

Door jouw toedoen kijk ik toch iets geïnteresseerder naar Invicta’s :wink:

3 likes

Ik vind het ook moeilijk om de ogen op de bal te houden. Kijk snel naar getalletjes.:grimacing: Is ook een goeie tip voor mijzelf.

1 like

Dat vind ik mooi om te horen! :blush:

1 like

Toch wacht ik nog steeds op een mooi topic over Invicta en met name de geschiedenis en een paar van jou voorbeelden. Of wellicht een leuk Youtube filmpje!

In plaats van het enkel benoemen dat het een mooie geschiedenis heeft met pracht exemplaren, laat ik me graag overtuigen. :+1:

Ik heb toch niet in de tussentijd een mooi topic gemist of wel!??

3 likes

Het zou wel heel flauw zijn als iemand @Salina even tagt om aan te geven dat we nog steeds op zijn informatie zitten te wachten.

2 likes

spoiler

Summary

Ben een hele uitdraai daarover aan het schrijven. Ben bang dat het meerdere pagina’s zal worden.:scream::scream::scream::scream:

Nee je hebt geen topic hierover gemist😛

4 likes

Alleen maar leuk, ik zou het enkel waarderen! :ok_hand:

2 likes

Denk persoonlijk dat je in die prijsklasse, zeker tweedehands, wel een aardige stap in kwaliteit kunt maken. Zou het alleen al aanraden om ook daarin eens gekeken te hebben. Doet het je minder als verwacht en draag je net zo lief het ‘lagere’ segment dan kun je altijd terug.

Dat gezegd hebbende merk ik uit eigen ervaring dat met het omhoogwerken in prijsklasse en kwaliteit je ook anders naar je goedkopere horloges gaat kijken. Met een collectie van 23 stuks geen slecht idee, ik zelf merk dat minder horloges gelijk staat aan vaker dezelfde dragen en daar meer binding mee hebben. Je hebt zelf al mooi aangegeven welke horloges je het meest doen.

Beginnen met afbouwen en verder kijken inderdaad als je 't mij vraagt!

3 likes

Waar ik tegenaan loop is de angst voor de overmatig kritische HF leden die zich storen aan mijn erbarmelijke Nederlands taalgebruik.

3 likes

Als je het forum raadpleegt voordat je overgaat tot koop moet het absoluut goedkomen! :wink:

1 like

Ik denk ook dat vintage leuk kan zijn. Ik weet niet wat je budget is. Maar wanneer deze boven de 500/600 euro is dan kun je heel wat leuks vinden. Alleen moet je goed geïnformeerd worden om geen miskoop te doen (slecht onderhoudt, beschadigingen, etc).

1 like

Ik zie dit pleonasme maar even door de vingers, HF leden zijn altijd overmatig kritisch :wink:.
Maar laat je hier vooral niet door tegenhouden.

2 likes

Laat je niet gek maken en focus op de positieve reacties. Daarbij zijn er genoeg leden die dan op een positieve manier zullen inspringen.

Ben zelf disleektisch en in mijn dagelijks leven heb ik een ‘antidyslexioneur’. Dus kan het wel plaatsen en heb er in het verleden ook best wel moeite mee gehad.

2 likes

Relatief goedkope horloges - die je kan en wil missen - verkopen, en van de opbrengst 1 of 2 nieuwe horloges uit een stapje hoger segment kopen :slight_smile: Zo kun je mooi langzaam upgraden zonder horloges te hoeven ‘missen’.

2 likes

Ik heb de afgelopen periode ook het nodige verkocht en dat voelde ontzettend goed. Voor bijna ieder horloge dat ik verkocht had ik ooit wel een reden om het niet te verkopen. Maar ik deed het toch. Enkele gekregen horloges daargelaten. Hierdoor is mijn verzameling ongeveer gehalveerd en ik kocht er één, vind ik, heel mooi horloge voor terug. Ik heb gemerkt dat met het opruimen van de collectie bij mij ook een meer opgeruimd gevoel ontstond. Gewoon heerlijk om flink wat minder horloges te hebben! Ik wil er nog een paar verkopen, misschien. Dan is het even klaar. En ik wil ook nog een keer een echte topper (voor mij dan). Dan ben ik even klaar. Denk ik…:thinking::wink: Succes met beslissen en verkopen!

4 likes