Kun je dit even kort samenvatten?
Weet ik niet. Ik probeer het:
- Stop de emotionele-waardehorloges in een aparte doos, dat is dan niet je āverzamelingā.
- Groepeer de horloges actief, om te zien welke er in elkaars vaarwater zouden kunnen zitten.
- Schrijf continu op waarom je voor bepaalde horloges kiest of niet kiest, en lees het zo nu en dan terug.
Wow. Je kĆŗnt het wel, W.E!
Dank, dan kan ik zeggen: dit dus
Dat doet 't meestal goed in topics.
Waarom inkrimpen, minder is echt niet altijd beter.
Je collectie vreet geen brood hƩ, ik zat met hetzelfde dilemma, maar die paar knaken die de horloges opleveren die je kwijt wilt, is dat nu de moeite waard.
Gewoon eens goed om je heen kijken, wat wil ik, wat kost het en je proberen niet te laten verleiden tot impulsaankopen in de tussentijd.
Wegdoen wat je kan missen en een ander mooi horloge kopen misschien een Meistersinger een idee.
Ik ben vrij makkelijk : iets wat ik niet draag, maakt niet uit wat, is blijkbaar minder mooi/interessant dan de ander, dus kan de deur uit. Of het nou schoenen zijn of een horlogeā¦Ćets klopt er niet, anders draag je het wel toch ?
Dus maw, weg ermee. En elk tientje is een tientje, dus antwoorden als " dat schiet niet op " vind ik onzin. In je kast laten verstoffen schiet ook niks op, doe ze dan gewoon weg.
Maarrrrrrā¦wat had je eigenlijk in gedachten ? Ik lees iets van rond de 700, dus daās mooi maar wat staat er ongeveer op je lijstje ?
Dit, accepteren.
Het is een aangename verslaving waar je pas de volledige voldoening uit haalt als je je eraan toegeeft en de ontkenningsfase achter je laat.
Succes!
Als het niet in de weg ligt en je heb het geld niet nodig gewoon houden. Wil je het geld gebruiken voor andere horloge aankopen verkoop wat je nooit draagt.
Zelf heb ik altijd max 3 horloges, meer draag ik er toch niet.
Ga toch weg. In veel gevallen is een cadeau gewoon onbeschoft. Ten eerste omdat er cadeauās zijn die als prul worden gegeven en niets wezenlijks vertegenwoordigen behalve de impliciete verplichting iets terug te doen.
Ten tweede wanneer cadeauās je gegeven worden door volk wat zich niet genoeg in je verdiept of verplaatst en dus met dingen aankomen die jij sowieso niks vindt.
Ik zeg: wegflikkeren die hap als het niet je ding is. Cadeauās zijn verre van heilig. De presage van je vrouw schijnt een goed cadeau te zijn, en jij lijkt het verschil al lang te kennen.
Hou op horloges te kopen die je wilt modden (los van een saffiertje). Blijkbaar zijn dat ontwerpen die je niet tof vindt zonder te klooien.
Flikker alles wat kapot is weg of geef het weg. Ik vind het onbeleefd om kapotte reut te verkopen, en nog ergerlijker om het dan maar te houden.
Doe die Orients weg. Het klinkt alsof je ze alleen maar hebt omdat er weinig zijn, maar dat je er eigenlijk geen reet meer aanvindt.
Koop alleen nog horloges die je iets doen. Of dat een horloge van 1000, 3000 of de tweehonderd ballen van die Seagull is maakt niet uit.
Je bent al begonnen met de opruimingsuitverkoop zie ik.
Doet het je wat dat die horloges te koop staan? Ik denk dat het wel meevalt.
Hop, dan kan de rest er ook achteraan, uiteindelijk ga je ze niet missen denk ik.
Ik ben altijd gecharmeerd geweest van Einzeigers Vind Meistersinger alleen wel weer erg veel geld voor wat je krijgtā¦
Nog geen lijstje, het is voor het eerst dat ik evt die drempel van zoān bedrag over ga. Maar dan wil ik dus heel zeker zijn Ć©n wat opruimen eerst.
Hamiltons vind ik erg mooi, maar die hoeven geen 700 te kosten. Ik ga op het gemakkie oriƫnteren.
Ahh lekker @Fate_Amenable_To_Change je probeert me absoluut de duidelijkheid te bieden die ik zoek
Snap je punt. Ze komen uit mijn schoonfamilie. Daarmee is er ook pragmatisch een drempel(tje) om die horloges weg te doen zeker omdat ze toch niets opleveren. Heb me bij de voorgestelde middenweg neergelegd: cadeaus uit de horlogedoos, weggelegd in de kast in een pouch.
Het modden zelf is ook leuk. Maar. Point taken en als ik richting ā¬700 ga is dat wat mij betreft ook out of the question - dan moet het iets zijn waar ik van ga kwijlen. Modden is leuk voor Vostoks, Vijfjes en SKXāen maar daarboven niet.
Die Vostok ligt nu in een bak tussen de onderdelen
Waaaa nee. Dan heb ik me niet goed uitgedrukt š„ŗ ik vind die super. En er is een maar inderdaad. En die maar is dat er een blauwe versie is die ik eigenlijk liever zou hebben. Maar niet zo dat ik deze daarmee weg zou willen doen nu.
Ja. Punt is dat alle horloges die ik kocht me iets deden, maar mijn smaak verandert leuk, zoān āmoving targetā.
Zeker, zal binnenkort eens een foto plaatsen hoe de doos er nu uit ziet.
Spijt komt later maar nee, nu heb ik er al mentaal afscheid van genomen.
Als ik echt een doel heb denk ik. Dan kunnen een paar van de gele evt gaan. Maar dat doel heb ik nog niet. Wanneer dat wel zo is, denk ik dat je uiteindelijk gelijk hebt.
Ach, we hebben altijd de fotoās nog
Nee! Je hebt al 2 Oriƫnts.
Staat een blauwe Meistersinger Perigraph op MP, wel beetje aan de hoge kant ingezet qua prijs, maar wat mij betreft de mooiste Meistersinger die er is! Zie trouwens ook een zwart/bruine staat die erg schappelijk geprijsd is.
Ik heb twee Meistersingers die vanwege de nieuwe Tudor en LLD weinig draagtijd krijgen maar nog steeds erg gewaardeerd worden
Het voelt alsof je een richting krijgt. Wat moving targets betreft, ik heb de Eagles nog steeds in de verzameling, ondanks mān tegenwoordige amp fiddler liefde.
Mān smaak Is wel veranderd, maar toch doen de Eagles me nog wat. Daās fundamenteel anders dan wat hardrock die ik echt weg gegooid heb omdat ik ergens weet dat ik nooit overtuigd was.
Niet alles gelezen hierboven maar,
Ik heb jaren 6 horloge limiet. Zie ik een horloge leuker dan de 6 die ik nu heb? Dan gaat er een weg.
Zodoende heb ik op dit moment maar een horloge die ik wil flipperen. Niet een crisis waar ik HF om hulp voor hoeft te vragen.
Ik heb 1 duiker, 1 dress, 1 sport, 1 field, 1 chrono, 1⦠(geen idee).
Vraag eerst jezelf af wat je wilt en welke horloge je alleen hebt voor de heb. Doe ze gelijk weg voor wat funds.
Ik denk dat het inderdaad is zoals boven genoemd.
Heeft een horloge een bijzondere waarde => houden.
Heeft het bijzondere waarde, maar draag je het niet? => Ergens apart leggen of toch wegdoen. Het is lastig, maar ik denk dat je zoveel mogelijk spullen moet wegdoen als je het over je hart krijgt.
Voor horloges die je zelf gekocht hebt zou ik kijken welke je draagt.
Je favoriete horloges wil je natuurlijk gewoon houden.
De horloges die je niet draagt, maar moeilijk te krijgen zijn => Houden.
Al het andere, wegwezen.
Ik probeer zelf mijn horloge collectie klein te houden. Ik wil geen 20+ horloges, allemaal van rond de 100-300 euro. Dan heb ik er liever een twee top horlogesā¦
Inmiddels
- 4 kado-horloges apart opgeborgen
- 2 horloges verkocht (Casio Calculator en SKX stargate mod)
- Nog 3 staan in het blauwe gedeelte (Casio Royale, Vostok mod, vintage Seiko met linnen wijzerplaat).
- Diverse bandjes, bezels en wijzers te koop gezet.
- Overweeg om de twee Seiko 5s ook te koop te zetten (gemodde SNKL23 en idem SNK805)⦠nog niet zeker. Evenals de grape kleur Spinnaker. Hij is zo mooi IRL, maar eigenlijk te groot.
MAAR. Inmiddels ook een zelfbouw einzeiger onderweg en ik twijfel over een CWC G10 (vandaar misschien ook de Seiko 5 fieldwatch eruit). Leer ik het nooit? Ach: 4 weggelegd, daarbij 5 Ć 7 eruit, tegen 1 Ć 2 erin, geen verkeerde verhouding denk ik dan.
Lekker bezig. Om jezelf te belonen mag je best die CWC er nog bij kopen als je de 5 fieldwatch hebt verkocht. Of nog beter, je koopt hem sowieso onder het mom van die Seiko verkoop ik nog wel.
Aha, dus jij bent dat duiveltje op mijn schouder!