Maar? Voelt wel lekker toch dat opruimen?
Goed bezig!
Zou je een boek aanraden als “Goodbye, things”. Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat het heerlijk is, om minder te hechten aan spullen. Dit geeft zoveel ruimte voor andere zaken.
De eerlijkheid gebied me te zeggen dat er hier ook nog een lange weg te gaan is, met een regelmatige terugval, maar het principe is echt top.
Ga ja hier geen spijt van krijgen @Dao?
Binnen dat thema is ‘Minimalism. A documentary about the important things’, van Joshua Fields Millburn en Ryan Nicodemus (aka ‘The Minimalists) ook een aanrader.
Ik weet het niet
De kans is aanwezig. Maar we gaan het zien. Hij zit teveel in het vaarwater van de SARB033. Ik denk dat het tijd is om afscheid te nemen. Maar met gemengde gevoelens hoor
Ach eerst maar eens zien of iemand hem koopt. Ik hoef er niet heel hard vanaf en leg hem net zo lief weer terug als het niet lukt
Daar zit wel wat in inderdaad. Dan is de SARB van deze twee inderdaad degene om te houden.
Of die ruilen voor een 035 en de SNKL23 alsnog houden
Precies!
Nee die vind ik niet zo, en deze van mijn vrouw gekregen
We zouden allemaal het klooster in moeten. Geen spullen waar we ons aan kunnen hechten. Heerlijk.
Ff zonder ongein. Ben benieuwd wat er uiteindelijk allemaal weggaat en wat daarvoor terug komt.
Interessant topic met al dat collectie advies uit verschillende hoeken.
Voor mijn verjaardag een tijdje geleden een nieuwe horlogedoos gekregen en toen ook mezelf voorgenomen om de collectie op te splitsen. Horloges die ik alleen bij gelegenheid draag maar nooit weggaan, zoals de Seiko van mijn grootvader, of die Vostok die ik wel leuk vind maar weinig gedragen wordt en horloges waar ik aan twijfel om eventueel te verkopen gaan in de oude horlogedoos. Zodoende fungeert deze als opslag en wachtkamer, en houd ik de nieuwe doos vrij voor mijn weloverwogen aankopen.
Zoals hierboven al gezegd, de collectie verkleinen en (beetje) upgraden kan bevrijdend werken. Zo heb ik het ook al ervaren.
Succes met de nieuwe richting die je ingeslagen bent!
Alles verkopen.
Want?
Gewoon. Voor de leuk.
Postzegels verzamelen is veel leuker en kost minder.
Eigenlijk heeft Ide wel een punt: verkopen die handel en een kleinschalige collectie starten. Je hebt het zelf al aangegeven: een 3piece of 4piece collectie…
Ik spreek uit ervaring, het werkt! (En ik bedoel niet de postzegels)
Kreeg niet de indruk dat de beste man echt een punt trachtte te maken ach, het is voor hem ook zondag.
Ik vind dat mooi, maar dan zou ik puur voor dat principe een aantal horloges moeten verkopen waar ik gewoon nog plezier aan beleef. Ik ga nu van 23 naar 12, ik denk dat ik zo ergens rond de 10 à 12 voor mijzelf wel mooi vind
Less is more. (En geen keuzestress)
Succes
Allemaal houden… verkopen slaat nergens op en krijg je geheid spijt van.
Dus houden.
Maar er moet wat serieus moois bij,
mijn advies voor jou pols is
DJ maar dan wel een echte dikke.
Voorbeeldje eigen foto, echt waar
Of zo een Tudor, echt wat voor jou foto uiteraard ook van mij zelf
Geloof mij aub en doe dit kerel.
Jaa beide opties om de pols… uhhh vinger bij af te likken hoor! Misschien… ooit…
gesloten wegens commentaar op beheer en regels.
We kunnen verder
Tussenstand
Iedereen dank voor de constructieve tips. Daar heeft iedereen wat aan denk ik. Wel heel gevarieerd, van alles verkopen tot alles houden
Waar sta ik nu met de 23 horloges:
- 4 kadohorloges weggelegd
- 2 verkocht
- 6 of misschien 7 te koop (nu even niet maar vanaf weekend weer), waarvan 2 verkocht.
- 1 kapotte tussen onderdelen gelegd
- 2 nieuwe erbij, nog onderweg met de post, een zelfbouw einzeiger en een CWC G10.
Nu dus 12 of 13 horloges over, aangenomen dat het lukt ok de rest te verkopen. Ik twijfel nog over de Spinnaker.
Om de een of andere reden vind ik hem leuker dan ik zou willen vreemd.
Mijn ervaring verder: bevrijdend! Met meer waardering de horloges dragend die ik heb. Als je eenmaal de keuze voor verkoop hebt genomen is het ook meteen klaar.
Ik zal als de twee nieuwe binnen zijn eens een foto plaatsen van de collectie, en kijken hoe verder.