Collectie-advies aan Dao

Ben ik een barbaar als ik die ‘te gewoontjes’ vind voor dat geld?

5 likes

Ik denk dat je dat niet moet doen. Volgens mij heb je hetzelfde als ik: je bent dol op afwisseling. Als ik nu een grail zou kopen (Globemaster, El Primero) dan zouden waarschijnlijk de andere horloges zelden de doos nog uitkomen. Het zou me om die reden ook nog gaan tegenhouden om iets nieuws erbij te kopen. En dat vind ik zonde.

1 like

Ja dit is ook waar inderdaad. Los van dat ik zo’n grail niet kan bedenken, zou dit bij mij ook zeker spelen!

Van een vrouw heb en hou ik het er bij één. Laat me bij horloges dan lekker afwisselen :joy:

1 like

Ik houd van eenvoud dus ik vind het een hele mooie, maar ieder z’n mening :smile:

Zelf de 41 versie:

1 like

Op deze foto ziet hij er ook prachtig uit, eerlijk is eerlijk :+1:t2::+1:t2:

Ik zelf zou waarachihbljjk voor een vintage date, DJ of DD gaan en de orients opruimen. Dat zou mij een mooie upgrade lijken.

Ik vind 1 einzeiger al teveel voor mijn collectie, laat staan 2. Zelfbouw is natuurlijk wel leuk en je andere is een meistersinger dus begrijp ook waarom jE ze zou willen houden.

De vintage vibe komt voor mij genoeg door de vostoks. Zijn genoeg vintage modellen die daarop lijken.

Al met al is het een mooie stap vooruit geweest denk ik :slight_smile:

1 like

Heerlijke collectie zo geworden, al mis ik de Casio Royal wel :wink:
Maar je rust genomen, en nu ook duidelijk in de horloge doos.

En nu? Nou pas op de plaats, horloge potje loopt niet weg, en mooie van deze hobby is dat zich vanzelf weer wel een potentiële NA voorbij komt.
Kortom genieten nu, in de wetenschap dat mocht er iets moois verschijnen je al budget klaar hebt staan.

Volgens mij is dit de ideale staat van zijn :blush:

1 like

Thnx! :pray:t2:

Dat zou uiteindelijk een optie kunnen zijn ja. Al zou dat wat verdieping en onderzoek vragen (en een gevulde beurs), voorlopig hou ik het dan liever bij de Orients. Maar. Wel iets wat op termijn zeker zou kunnen.

Ja je hebt het eigenlijk al uitgelegd. Ik heb de zelfbouw vooral genomen omdat ik de Meistersingers mooi vind maar het geld niet waard. Ik vind het een stoer ding geworden en geloof niet dat die z’n geld nog zou opbrengen in verkoop. Onverwacht voor een klein prijsje nu tóch een Meistersinger, maar het is een totaal ander ding dan de zelfbouw einzeiger. Dus het voelt niet als twee van hetzelfde.

Haha ja hij was leuk, maar lag maar te verstoffen joh. We hebben de foto’s nog :+1:t2:

Precies dit :point_up:t2:
:yin_yang:
Dankjewel

2 likes

Minder is echt meer in jou geval. Top hoor.

1 like

Grappig, laatst weer foto gemaakt van mijn collectie en moest aan dit topic denken.

Bij start van topic (juli 2019)

afbeelding

Nu

Punt is dat ik me nu steeds meer realiseer dat ik… tevreden ben :face_with_raised_eyebrow: best gek. Ik wil altijd meer rust in de tent en nu het er is, vind ik het wat jammer dat ik niet echt meer jacht maak op iets leuks nieuws! Maar het is een goed teken, dat ik steeds concludeer dat ik wat ik al heb, liever wil dan wat ik nog zou kunnen kopen. Afgezien van de Lord Matic of een enkel ander horloge zoals de Seiko 5 mod, zal er niet snel iets veranderen.

9 likes

Ik hou me graag aanbevolen voor de LM mocht die ooit het nest verlaten😁

1 like

Ah nee die casio ca53w1 had ik wel willen overnemen die had ik zelf als kind

1 like