Collectie-advies aan Dao

Het is een goed advies. Ik geniet (nog) teveel van de rest, dus zo rigoreus ga ik er niet in :blush:

Hahaa ik maak het (mezelf) ook niet makkelijk he, en voor degenen die goed advies geven ook niet.

Ik laat het een dagje rusten, maar zoals ik er nu naar kijk:

• SNKL weg (blijft in blauwe gedeelte dus)
  • Spinnaker weg
  • Seiko 5 weg
  • Blauwe Orient ga ik HEEL hard over nadenken :exploding_head:
  • Ik ga ook hard denken over een evt andere eruit. Seagull vind ik prachtig maar draag ik weinig bijv :thinking:
3 likes

Als je nou eens een tijdje stoelendans ga doen? Iedere keer als je een horloge uit een rij draagt verplaats je hem naar boven, over een paar weken kijk je wat bovenaan staat en die houdt je.

Mijn persoonlijke selectie:

• BB58
  • CNC
  • Two Tone Orient
  • Holy Trinity (als zou ik de SRPB41 weg doen)

Daarna lekker gaan shoppen!

1 like

Hmm ik zou hem eerder hier op HF verkopen, maar dan niet voor zo’n absurde prijs (maar toch wel richting marktconform) :thinking:

Geen zin in eBay voorwaarden gedoe of oplichting waarbij koper veel meer Paypal bescherming heeft dan verkoper…

1 like

Ja, al dat gezeik hoeft van mij ook niet. Of je doet het via Insta. Han kan je vast bijpraten over hoe hij dat doet met betalingen enz.

1 like

Ja dacht ik ook aan idd :+1:t2:

1 like

Deze super mooie LLD (heb hem zelf ook, vandaag nog gedragen) staat nu te koop voor €900: TK: Longines Legend Diver Date

1 like

Lekker bezig!

Je horlogedoos ziet er ook overzichtelijk uit!

In jouw geval zou ik inderdaad een Sinn/Damasko overwegen. Zelf kick ik wel op de Sinn 104. 2e hands ziw ik die toch wel rond de 800 a 1000 gaan. Toch wat hoger midden segment en niet weer een Seiko Sarb concurrent (heerlijk horloge is dat trouwens).

Ben het eens met de rest. De spinacker en seiko 5 zou ik ook weg doen. De Seagull als je hem niet draagt ook. Een Sinn of Damasko zou wat dat betreft beide “fliegers” kunnen vervangen.

De Vostok mods zou in houden, je bent een te grote Vostok liefhebber om zonder te zitten. Komt er vanzelf toch wel weer een bij. Worst case kúnnen de mods ook naar de “buiten de collectie”-collectie… onverkoopbaar speelgoed.

Snap ook wel dat de Orient DayDates moeten gaan. Zelf vind ik beide anders genoeg om te houden en je lijkt er erg aan te hangen.

1 like

Dankjewel! :+1:t2:

Zitten zeker gave bij, alleen snap ik bij deze merken de prijzen niet zo goed. Misschien omdat ik ze nooit in het echt heb gezien?

Staan sinds nu in het blauwe gedeelte :sunglasses:

Het is er zo een van “die zou ik vaker moeten dragen.” Geen goed teken. Maar ALS ik hem om heb, vind ik hem erg gaaf en kijk ik er veel naar. Misschien gek, maar het voelt gewoon alsof hij heel kwetsbaar is ofzo :thinking:

Goed advies - en zit wel wat in. Het is niet zo ‘serieus’ als de rest van de collectie, maar wel leuk knutselwerk waar ik plezier aan heb :joy: in de verkoop doen ze het niet geweldig heb ik het idee, dus ‘onverkoopbaar speelgoed’ kan ik mee leven.

Wat bedoel je?

Als ik dit zo lees is mijn advies neem even een pauze, je bent enorm aan het snijden en de Spinnaker en Seiko snap ik volledig, maar die Oriënt en Seagull?

Ik vind ze oprecht erg goed passen in je collectie.
Seagull vind ik persoonlijk verplichte kost in iedere collectie. Iedere keer als ik hem weer om doe word ik er blij van.

En tja die Oriënt niet mijn persoonlijke stijl/smaak maar op de een of andere manier past hij goed bij jouw collectie.

Neem ff pauze want ik ben bang dat je van deze 2 spijt krijgt.

1 like

Ik zou beide orient DDs houden. Ze zijn behoorlijk anders vanwege de kleurstelling… en ik vind het bijzondere horloges. Dat mevr Dao ze op prijs stelt is extra reden om ze te houden. Net zoals ze praktisch onvervangbaar zijn geworden.

Sinn voelt ontzettend degelijk aan voor wat het is. Het uurwerk is niet bijzonder, maar de constructie is robuust. De antimagnstische/shockresistentie zal me een worst wezen. Ik kan de toolwatch-esthetiek van Sinn echt ontzettend waarderen namelijk.

1 like

Ja, even rust in de collectie :joy:
Ik volg je advies op. Ik ben lekker op weg maar geen reden tot haast ofzo.

@Ruud ah nu snap ik je over de Oriënts :+1:t2:
En Sinn zal ik eens in het echt moeten zien denk ik, maar ze zien er wel gaaf uit inderdaad.

1 like

Hmmm herkenbaar…:grimacing:

1 like

5 likes

Zo, we zijn pas 2 maanden verder sinds de start van dit topic, maar er is veel veranderd!

Toen

image

Nu

Eruit

• Fossils en paar andere cadeaus van voor HF tijd opgeborgen
  • Casio’s verkocht
  • Vostoks verkocht op 2 na
  • Seiko 5’s verkocht
  • Spinnaker verkocht
  • SKX009 verkocht
  • Vintage Seiko Lord Quartz verkocht
  • Twee Orient Daydates verkocht (two tone zwart en zilver blauw met dagaanduiding onder)

Erin

• CWC G10
  • SKX013
  • Zelfbouw einzeiger
  • Meistersinger Neo Q
  • Twee nieuwe Orient Daydates met steentjes

En zo’n €700 over om mee verder te sparen en rond te kijken! Maar ik ben nog nooit zo tevreden geweest over collectie als nu :+1:t2::+1:t2:

20 likes

En terecht .

2 likes

Less is more. Zou zelf nog even doorsparen en dan echt een klatser kopen… een grailwatch die je al tijden wilt hebben… of een stap naar een wat hoger segment (Oris, Tudor).

Tijd voor een kleinere horlogekist :stuck_out_tongue: ?

1 like

Mooie collectie! Misschien een leuk vintage horloge? Een Omega Seamaster 200m (pre bond) zou ook een mooie aanvulling zijn.

1 like

Dat is idd een verschil, ziet er een stuk rustiger uit!
Benieuwd wat er nog gaat volgen en uit mag/gaat.

1 like

Ja dat heb ik dus nooit gehad :thinking:
Enerzijds niet één horloge die ik zó gaaf vind dat die er in alle opzichten boven andere uit springt, anderzijds heeft ‘grail’ voor mij iets dat het een (onbereikbaar) duur horloge is… maar zoveel geld wil ik niet in 1 horloge steken en aan mijn pols hebben hangen.

Zou kunnen, ik vind de Oris pointer date heel erg mooi (verschillende uitvoeringen). Maar dan vind ik de goedkopere sarx al een betere afwerking hebben (ik baseer dit alleen op plaatjes hoor, dat is lastig). Hij is mooi, maar of het de prijs rechtvaardigt…

Dat is wel mooi inderdaad. Vintage vind ik lastig, ivm gebrek aan kennis, de vraag van onderhoud, etc.

En nu doorsparen voor de Tudor Black Bay 36 :wink:

1 like