Ik zie jullie denken.
Wat nou dan?
Ik ga even een aantal dingen laten schieten dit jaar. Een ervan is Czapek. Waarom? Prijs is zover ik begrepen heb van een zeer respecteert lid per 1-1 met 10 % (!) omhoog gegaan, dan is wat ik zou willen betalen voor een 38 (5) mm czapek niet meer realistisch ben ik bang.
Nog meer goud hoewel heel leuk is t eindgame materiaal in de vorm van een JLC small seconds rose goud of een Cartier Tank in goud. Ik wil nog niet ophouden met de hobby.
Collectie is momenteel dit
.Als t goed is zeer binnenkort incoming. Binnen een maand. Heb vandaag even gebeld. En t is zeker dan die binnen een maand klaar is.
En dan heb ik 4 horloges met een witte of lichte wijzerplaat. Hentschel, Lange, Zep en de Nomos.
En dan sta ik een beetje op een twee sprong want ik heb meerdere hobby’s dan alleen horloges. Als ik jullie ga vertellen wat dan gaan jullie lachen. Want tsja product fotografie en whisky gaat niet zo super goed samen. Ben nog lang niet zo goed als bijvoorbeeld @Bwatched. Maar toch ben ik op zoek naar wat lichters tov huidige set en heb wat gevonden en dat is niet goedkoop en dat gaat zeker van de horloge pot af.
Nu heb ik twee opties
Wel aan de andere hobby toegeven en ca €3000 horloge budget hebben in 2022.
Dan tob ik tussen de volgende keuzes in onwillekeurige volgorde
Kleurrijk want dan kan de collectie ook wel hebben denk ik
- Tourby zalm met top uurwerk ipv premium. Meerprijs is €650. Zou jij dit de meerprijs waard vinden @Fate_Amenable_To_Change. Ik ga maar niet vragen of je deels handgravering ipv het uurwerk upgrade zou kiezen aangezien jij bloemetjes niet zo mooi vind
2.Oris. My god ik ken t merk al zo lang. Vroeger bij een juwelier me vaker zitten te vergapen samen met een IWC Portugierser 7 days. Veel te groot weet ik nu. Das ruim 20 jaar geleden… T is er nooit van gekomen
De kanshebbers.
Glow, Met dank aan @Daffie en tevens enigste eigen wrist shot in dit topic. Donkere (zwart/grijs) qua kleur zou er bij kunnen mbt aanvulling
Rectangular red. Lijkt me een prachtige kleur rood.
.Of gewoon zwart en simpel. Alleen niet te passen helaas
Stowa flieger no logo 36 mm zwart
Ok that being said.
Huidige setup kan nog makkelijk een aantal jaar mee in de andere hobby alleen dat gesleep met t zware spul voor langere tijd tsja.
Optie 2: Niet toegeven aan de andere hobby en budget is een ca €7500.
Dan heb ik meer opties alleen veel witte of lichte wijzerplaten.
- Echt klein merk en independent: Cornehl regulator. L2l zal t kantje boord zijn en net zoals Hentschel niet zomaar te krijgen. Je moet er echt heen. Wijzerplaat is Guilloche en word gemaakt door grootmeester Benzinger. Meerprijs tov de normale regulator wijzerplaat €2k… Auwww…
- Cartier.
De inmens populaire Santos. Op staal. Medium heeft helaas geen donkere wijzerplaat. Briljante stalen band zonder tools is er een schakel uit te halen of weer bij te zetten. Alleen een krassenmagneet. Heb m 2 keer gepast in diverse steden. pas exemplaar zat onder de krassen. Ik vind t niet erg als ze een nieuwe bestellen
En daarnaast: De eigenzinnige tank Americaine. Ik vind m wel wat hebben t langwerpige ontwerp alleen hoe handig zijn deze Cartiers als ik op lange termijn ook zit te loeren naar een gouden tank?? En weer lichte wijzerplaten.
- Hentschel. He? Jazekers.
Niet oxideren brons. Uurwerk t zelfde als wat ik ga krijgen echter andere afwerkingskleur en zwarte/grijze sector dail
Zo dat was t wel een beetje.
Ho… Missen we dan niet een boel ’ kleine merken’ ???
Jazeker maar.
Minase zou ik op staal willen hebben. Maar volgens mij had @scrubsaurusrex t er over dat met stalen band die ca 50 mm l2l was?? Te groot vrees ik
Dornbluth: Kleiner 38.5 model zie ik niet meer in zwart op de site staan en is een stuk duurder dan wat ik wil uitgeven. Kosten ruim 8k en levertijd toen ik informeerde in q2 2021 was een jaar.
Kudoke: Hoe ik mijn Kudoke wil hebben met zalmkleur en handgraving hebben we t over iets meer dan 10k. Gaat m ook niet worden.
Outsider zou zijn habring 2 Felix zalm.
Thoughts? Zal zeer waarschijnlijk mijn enigste aankoop gaan worden dit jaar ( Nja ok voor vakantie wellicht een casio F91)
Alternatieven zijn ook welkom wat jullie als een aanvulling zien zolang jullie maar rekening houden met het budget van of andere hobby en max 3k of niet in andere hobby investeren en max 7.5k heb daar weinig ruimte in.