Collectie advies: zoektocht naar een nieuw horloge

Helemaal nog niet gezien, maar een echte Chronomat is voor mij een Chronograaf. Deze zou er dus from a horological point of view never nooit in komen. Hetzelfde geldt voor die non chronograaf Navitimers. :confounded:

Ja erg gaaf, maar ver boven het gestelde budget van 3-4k

Niet te koop. :joy:

Oh wacht, alles is te koop.

6 likes

24 likes

Idk, misschien kan je in een van je vorige 24 topics kijken waarin je advies vroeg over waar je naartoe moet met je collectie. Mensen zouden geld moeten vragen voor al het dubbele werk hier.

11 likes

Helaas! :smirk:

Voor jou altijd.

1 like

Ik ben hier om de belangen van Ralph te behartigen, don’t you tempt me Frodo! :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Ik kan 'm moeilijk verkopen aan iemand waar ik de berichten niet van kan lezen. :grimacing:

2 likes

Dat heb je zelf in de hand hè! :wink:

1 like

Hier zou je eens overheen moeten stappen. Ik denk dat het meer met snobisme te maken heeft dan je zelf denkt. (Ik bedoel dat niet vervelend, vrijwel iedereen heeft daar wel in meer of mindere mate last van.) Wat is ‘merkbeleving’ anders als het verder niets met kwaliteit te maken heeft.

Waar je zelf mee aankomt zijn namelijk horloges die weinig toevoegen aan wat je op dit moment hebt. Je bent kennelijk van de sportievere horloges. Dan zou ik wat buiten de gebaande paden gaan zoeken. Rolex zou voor mij sowieso afvallen, je huidige Rolex is al een van de mooiere. Ik vind een DJ ook niet bepaald een aantrekkelijk horloge, zeker niet onderscheidend.

De IWC verkopen, betekent ook dat je collectie meer eenzijdig wordt, hij springt er nu juist lekker uit. Maar als je het erover hebt, dan zal het wel een keer in de nabije toekomst gaan gebeuren.

Dus … de getoonde Zenith Defy zou mooi zijn. Dat lijkt me een mooie tip.
De Snowflake is ook prachtig. GS heeft nog veel meer moois.
Een Panerai Radiomir (dus niet eentje met zo’n balkon eraan)?
Of kijk eens bij Sinn.

Edit:
Of ga voor iets minder sportief en iets bijzonders. Echt een mooie aanvulling op je collectie vind ik:

24 likes

Tudor prince tt of de snowflake.

Is dat niet hetzelfde? :thinking: De definitie van snobisme is toch wel bijna dat je het object niet blieft omdat het niet genoeg standing heeft? Ah. Ik zie trouwens dat @tompj me voor was met andere bewoordingen. :blush::+1::+1:

Ik zou, als ik jou was, ophouden met het hele circus een inderdaad nog een paar andere horloges weg doen om een Rolex GMT Master II te scoren met een paar bezels er bij.

5 likes

Ik zou er een weekendje van weggaan met mijn vriendin. En van de rest van het geld bier kopen.

2 likes

Hoe kijkt men eigenlijk aan tegen de Tudor Black Bay GMT als toevoeging. Zou deze in een collectie naast de zwarte Black Bay gaan?
Of teveel van hetzelfde?

• Kan prima samen in een collectie
  • Nee te veel van hetzelfde

0 stemmers

Daar heb je een punt.
Dan zou ik de sub, seamaster en nog één vrije keuze houden.
De rest inruilen voor een gouden Navitimer en shinen maaar! :sunglasses:

Iets gouds of TT zou wel een mooie toevoeging zijn imo :slight_smile:

Schermafbeelding 2020-10-28 om 16.19.40

15 likes

@koekoek tellen we deze mee?

2 likes

Hoe eerder je hierover eerlijk bent naar jezelf, hoe eerder je een vrijere keuze kan maken. En vooral eentje die je zelf maakt, want 800 miljoen duizend topics openen om advies te vragen waar je toch geen fluit mee doet, is getting a bit tiresome…

Als de hobby niet meer bestaat uit het opnieuw herkauwen van argumenten die je ergens uit een YT video hebt, en het loslaten van een enorme portie aan cognitieve dissonantie, dan kom je op keuzes die jezelf nog wel eens zouden kunnen verbazen.

Ipv one-liners over case backs, heritage, kwaliteit, etc. zou je je in mijn ogen meer echt moeten verdiepen in de materie. Dan kom je er achter wat een horloge het horloge voor jou maakt. Is dat techniek? Vakmanschap? Historie? Design? of status? Dat laatste is nu het belangrijkste, getuige je talloze opmerkingen naar anderen, vooral laten weten dat jij het kan betalen (gisteren nog, wat was het, iets met Jan Modaal?)…welke keuze zou je maken als je status als argument eens laat varen?

Ik ben heel benieuwd :crossed_fingers:

49 likes