De Sinn en Stowa zijn elkaars Ying en Yang, alletwee Duits, alletwee tooly en zwart/wit. Kan haast niet beter.
De Junghans en Nomos zijn elkaars Ying en Yang op de dressy toer, de Junghans is gewoon chef’s kiss qua design, de Nomos is een pak speelser op zijn eigen Bauhaus manier. Hartstikke leuke kleur en als het goed is een Nomos die ik WEL kan dragen…
Dan de klapper qua techniek, de GS SBGA375 met zijn Springdrive. Ben alleen wel bang dat die in de praktijk wat te groot is. Kon alleen geen Springdrive in een kleinere maat vinden? Misschien kijk ik verkeerd.
Eigenlijk had ik er nog een Omega Railmaster aan toe willen voegen maaaar… Die blijken te zijn discontinued vorig jaar, erg jammer. En aangezien ik mij strikt aan de “nieuw verkrijgbaar aan list” houd, haal ik Omega eruit. AT vind ik wel leuk maar iets minder origineel dan ik in de lijst heb. Wel heel tof.
En tenslotte een G-Shock als beater. Want G-Shock.
List zal je er wel iets over heen gaan, maar nieuw via Chrono24 kom je op ongeveer €13.000 (Omega AT - €5k, Breitling Chronomat - €5k, Longines Conquest - €3k).
Ik hou er eigenlijk niet zo van om alleen maar uit bestaande collecties te mogen kiezen, want er is altijd wel ruimte voor wat vintage in mijn collectie. Maar als ik nu met 15k moest gaan shoppen zou ik deze twee halen. Dan zit ik al 700 euro boven budget, maar dan drinken we maar een biertje minder van het weekend.
Met de Sinn is het plaatje compleet. Ik denk dat de Longines’ her en der met wat korting te bekomen zijn, wat al met al dit kwartet op 15K kan brengen.
Dit is wat ik zou doen als ik opnieuw mocht starten met 15000 euro. Geen twijfel over mogelijk.
Dan wordt het moeilijk. Ik hou wel van een fijn (letterlijk en figuurlijk) net horloge. Een echte dresswatch dus. En die zijn duur. 2 mogelijke opties:
Liever zonder cijfers, maar dit horloge klopt wel. Helaas nog geen prijs bekend