Collectie met min 3 horloges max 15000€

Ik weet het, er bestaan al tal van soortgelijke topics, maar dit filmpje van fratello is misschien leuk om op voort te filosoferen:

Er wordt enkel gekeken naar nieuwe horloges aan list prijs. Dus geen vintage deze keer.

Mijn keuzes:

Speedmaster 310.30.42.50.01.001 a 7700€

Doxa sub 300T a 1990€

Sinn EZM3 a 2015€

CWC G10 a 302,78€

En dan nog deze longines uit de heritage collectie a 2750€

Kan er nog een simpele g-shock bij? Jazeker wel. Deze DW5000R-1a voor 199€

Zo kom ik in totaal op 14956,75€

Kan morgen uiteraard weer anders zijn, maar voor nu dus dit. Wie volgt?

38 likes

Tsja, dan denk ik op dit moment:

Rolex Datejust, refnr 126234, €9.600,-:

Smiths PRS25 Everest Honeycomb, incl btw en transport €561,-:
IMG_2400

Baltany D12, refnr S182019, €113,39:

Longines Conquest VHP, 36mm, refnr L3.316.4.76.6, €1.050,-:

En dan nog een paar duizend Euro over voor een leuke reis met mijn liefste :+1:.

12 likes

Mijn lijstje:

Sinn 556i - €1375

Stowa Marine Classic 36 Arabic - €1000

Junghans Kleine Max Bill Automatic - €1325

Nomos Metro 33 Sage - €1820

Grand Seiko SBGA375 - €6000

Casio G-Shock GW-M5610U-1 (129€)

Totaal: €11649

Grüße vom Bauhaus Institut.

De Sinn en Stowa zijn elkaars Ying en Yang, alletwee Duits, alletwee tooly en zwart/wit. Kan haast niet beter.
De Junghans en Nomos zijn elkaars Ying en Yang op de dressy toer, de Junghans is gewoon chef’s kiss qua design, de Nomos is een pak speelser op zijn eigen Bauhaus manier. Hartstikke leuke kleur en als het goed is een Nomos die ik WEL kan dragen…

Dan de klapper qua techniek, de GS SBGA375 met zijn Springdrive. Ben alleen wel bang dat die in de praktijk wat te groot is. Kon alleen geen Springdrive in een kleinere maat vinden? Misschien kijk ik verkeerd.
Eigenlijk had ik er nog een Omega Railmaster aan toe willen voegen maaaar… Die blijken te zijn discontinued vorig jaar, erg jammer. En aangezien ik mij strikt aan de “nieuw verkrijgbaar aan list” houd, haal ik Omega eruit. AT vind ik wel leuk maar iets minder origineel dan ik in de lijst heb. Wel heel tof.

En tenslotte een G-Shock als beater. Want G-Shock.

11 likes

Er is zoveel mogelijk, maar mijne zou waarschijnlijk ook iets van een GADA, dress en diver/complicatie zijn.

1. Omega Aqua Terra piano black

2. Breitling Chronomat GMT 40

3. Longines Central Power Reserve

List zal je er wel iets over heen gaan, maar nieuw via Chrono24 kom je op ongeveer €13.000 (Omega AT - €5k, Breitling Chronomat - €5k, Longines Conquest - €3k).

20 likes

Ik hou er eigenlijk niet zo van om alleen maar uit bestaande collecties te mogen kiezen, want er is altijd wel ruimte voor wat vintage in mijn collectie. Maar als ik nu met 15k moest gaan shoppen zou ik deze twee halen. Dan zit ik al 700 euro boven budget, maar dan drinken we maar een biertje minder van het weekend.

35 likes

14400 euro

150 euro

150 euro

En nog een meier over voor een drankje

11 likes

Daar was ik vrij snel uit

8 likes

Voor die 15k kan je veel nuttige dingen kopen ipv zinloze horloges.

7 likes

Ik zou echt niets kunnen verzinnen…

27 likes

Ik heb verder alles al. Blijven horloges nog over om te kopen :+1:.

8 likes

Voor 15 euro ook. Je hebt een merkwaardige keuze gemaakt om lid te worden van dit forum dan :smile:

9 likes

Wat een combinaties zijn er mogelijk. De eerste combinatie die in me opkwam maar weergeven (wel € 100,- over budget):

Minase Master Craft M3 (kan alleen in Japan gekocht worden; dus op vakantie naar :jp:)

Omega Speedmaster Hesalite

GS SBGW301G

11 likes

Boeie

Er is niets leukers dan je geld spenderen aan spullen die je eigenlijk niet nodig heb

13 likes

Rolex datejust 16234
Cartier Tank WSTA0041
Tudor Black Bay 58 79030N

Hou je nog zeker een paar rooitjes over. Dit is het enige wat je nodig hebt. Misschien de Tank upgraden naar een gouden model, W5200025.

2 likes

O.k., er vanuit gaande dat ik helemaal opnieuw zou beginnen en 15K te besteden zou hebben, zouden het deze worden.
Review: TAG Heuer Carrera Chronograph Glassbox 39 mm | Time and Watches |  The watch blog
TAG Heuer Carrera glassbox 6,5K

Video Review - The 2022 TAG Heuer Aquaracer Professional 200

TAG Heuer Aquaracer 3K

Squale Sub-39 GMT Vintage Green

Squale Sub39 GMT 1,6K

Squale 1521 Militaire Blasted Bracelet

Squale 1521 Militaire 1,2K

En, nou vooruit…
SPB287] King Seiko - Cherry Dial 🍒 : r/Seiko
King Seiko 37mm +/- 2K

Dan zit ik wel tegen de 15K. :blush:

14 likes

Haha, wat een opmerking :joy_cat:

1 like

Master chrono moonphase

(8000 tot zo ver)

Zit nu op de 12K met deze erbij als DAGA (deze is niet kapot te krijgen)

Met de Sinn is het plaatje compleet. Ik denk dat de Longines’ her en der met wat korting te bekomen zijn, wat al met al dit kwartet op 15K kan brengen.

Dit is wat ik zou doen als ik opnieuw mocht starten met 15000 euro. Geen twijfel over mogelijk.

7 likes

Ben jij wel helemaal koekoek?

OT:

• Rolex OP41 groen €6.700
  • Holthinrichs Signature Ornament €3.500
  • Tudor BB 58 GMT €4.800

Tja, een van de vele vele mogelijkheden, maar dit lijkt me wel leuk.

20 likes

Ik start, uiteraard, met de Staudt guilloche chronograaf :heart_eyes:

Er kan nog wel een Tudor bij :wink:

Voor de derde sluit ik mij aan bij @TagEd

Maar eerlijk is eerlijk, deze drie redt je niet met 15k

12 likes

Bah, list-price, zo’n vies en beperkend woord.

Als ik van nul zou moeten beginnen met de kennis die ik nu heb … De eerste 2 zijn simpel, en heb ik eigenlijk al in de collectie.

Mijn grail.

image

En iedere collectie moet een beater hebben, voor als je de actie opzoekt.

Dan wordt het moeilijk. Ik hou wel van een fijn (letterlijk en figuurlijk) net horloge. Een echte dresswatch dus. En die zijn duur. 2 mogelijke opties:

Liever zonder cijfers, maar dit horloge klopt wel. Helaas nog geen prijs bekend

Of iets zonder cijfers, maar dan te dik

Gelukkig hebben we meer vrijheid in het echte leven.

9 likes