Ik heb eindelijk de tijd gevonden om eens foto’s van mijn horloges te maken en deze te posten!
Hierbij zijn twee nieuwe aanwinsten aanwezig. Een Longines Olympic Chrono, die ik voor mijn 21ste verjaardag gekregen heb en een gemodde Seiko SKX009.
Dan nu de foto’s:D:
Het eerste horloge is een Archimede Pilot. De beige canvasband naar idee van Louis.
Deze gaat waarschijnlijk binnenkort terug voor een mod. Geblauwde wijzers en een plaat zonder tekst staan daarvoor op het programma.
Deze Ingersoll heb ik al erg lang. Leuk klokje voor de zomer en voorzien van een band van Dale!
De Seiko SKX009 heb ik pas een paar dagen in mijn bezit en heb ik overgenomen van een forumgenoot. Het horloge was voorzien van een stalen band, persoonlijk houd ik daar niet zo van. Dus nu op een NATO.
Vervolgens een plakmerk. Dit een een tauchmeister en is een horloge uit mijn vroege verzamel periode. De kwaliteit van dit horloge is prima ik heb er nog nooit problemen mee gehad.
Tot slot mijn dress watch. Dit horloge heb ik gekocht/gekregen voor mijn 21ste verjaardag. Ik zocht een horloge wat in mijn collectie MOET blijven en dus over 20 jaar nog steeds zal dragen. Ik vind hem erg mooi, de kleine details vind ik prachtig! Jammer dat ik niet echt foto-technisch aangelegd ben. Dus is dit moeilijk op de foto’s te zien. Zelfs de geblauwde wijzers zijn niet te zien. De band is donkerblauw croco.
He Mark,wat gaat de tijd toch snel! Op mijn 21e liep ik nog te rommelen met Casio’s e.d.! Niets ten nadele van dat merk want ze liepen altijd. Mooie verzameling, zeker die Longines. Zoals je weet ben ik ook pas overgestapt naar Longines, kan niet anders zeggen dan: goede keuze!
Een werkelijk magnifieke horlogecollectie heb je. Chapeau.(tu)
Met name van de Longines Master ben ik erg gecharmeerd. Enige tijd geleden heb ik deze Longines Master om de pols mogen hebben. Het was weliswaar de standaard versie (dus niet deze speciale Olympic), maar het straalde klasse uit en het voelde ook zo aan. Fantastisch!!!
Hij staat in ieder geval hoog genoteerd op mijn wishlist!!
He Mark,wat gaat de tijd toch snel! Op mijn 21e
liep ik nog te rommelen met Casio’s e.d.! Niets
ten nadele van dat merk want ze liepen altijd.
Mooie verzameling, zeker die Longines. Zoals je
weet ben ik ook pas overgestapt naar Longines, kan
niet anders zeggen dan: goede keuze!
Eric
Ik ben ook erg blij met mijn Longines. Ik zag dat de Omega al verkocht is? Dat is snel gegaan, heb je de Longines al in bezit?
Ik ben benieuwd welk model het geworden is!
Je SKX009 is iets spcialer:
SKX171 wijzerplaat en zwarte day/date
Seconde van een skxa53
Rood-zwarte bezel
Ik ken hem ergens van
De seconde was mij nog niet opgevallen! Grappig detail.
De bezel is volgens mijn ogen rood-blauw. Het lijkt met minder licht wel zwart. Is rood-zwart ook mogelijk?
Ik had laatst een offerte opgevraagd voor het beadblasten en saffierglas. Ik wacht hier nog even mee, ik vind hem nu nog wel even mooi zo. Ik denk dat dat na de zomer gaat gebeuren.
Ik heb het horloge overgenomen van Majary. Het klopt dat hij je bekend voorkomt!
De Longines is in het echt nog mooier. de bolling in de wijzerplaat aan de randen en de wijzers die de plaat volgen qua ronding is erg mooi!
Ik ben nu aan het sparen voor de volgende Longines. De Legend Diver staat bovenaan mijn wishlist, ik hoop deze met een half jaartje aan te kunnen schaffen.
nog even een foto, omdat hij zo mooi is!
Daarnaast heb ik advies nodig voor mijn Archimede. Geblauwde wijzers en een clean dial een goed idee? Of kan ik dan beter het horloge verkopen en een ander terugkopen? Andere Fliegers vind ik alleen zo groot! deze is 42mm en mooi plat. Daardoor draagt hij extreem lekker! Moeilijke keuze vind ik.
Zouden jullie bij de Archimede de wijzers laten vervangen voor geblauwde en de dial laten vervangen voor een clean dial?
Of zouden jullie het laten zoals het is? Ik zit hiermee een beetje in de knoop.
Ik zou hem namelijk ook kunnen verkopen en vervolgens iets anders terugkopen wat aan mijn ideeen voldoet.
Enige probleem andere fliegers zijn vaak zo groot. De maat van dit horloge is perfect voor mij (42mm) en mooi plat en draagt daardoor erg fijn.
Ik zou m zo laten, maar nu moet ik zeggen dat ik sowieso geen fan ben van een bestaand mooi horloge te veranderen en dat is wel wat je Archimede is.
Een mooie collectie heb je trouwens al, met die Longiness als topstuk natuurlijk
Toen ik begon te kijken vond ik de Steinhart al een mooi horloge. Toen ik vervolgen de Ingersoll tegenkwam begon ik toch wel heel erg nieuwsgierig te worden naar de rest van je collectie. Toen ik uiteindelijk bij de Longines uitkwam stond ik toch wel even te kijken… WAT EEN MOOIE KLOK!!! Onvoorstelbaar en dat op jouw leeftijd! Chapeau!
Groet FS