Een paar weken geleden ben ik op dit forum terecht gekomen. Aan de hand van alles wat ik heb gelezen heb ik 14 horloges weggegooid omdat ik er op dit forum achter kwam dat het veelal plakwerk bleek te zijn.
Ook heb ik (ja ik ben een zondaar) gisteren mijn 3 replica Rolex horloges verkocht.
Doel is om een nieuwe collectie op te bouwen met goede merken. Geen mode merken en geen plakwerk.
Wat er overbleef is niet heel veel soeps maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen wat moois op te bouwen. Het geld klotst niet tegen de plinten en ik ben niet het type wat €1000 aan een horloge gaat besteden. Maar mooie horloges tips tussen de 150 en 500 zijn zeer welkom.
Ik ontvang (door het verdiepen in de verschillende topics) vandaag de Seiko SRPD51K1. Het is een begin…
Verder heb ik 4 horloges gehouden… niet het meest dure maar geen afstand van kunnen doen omdat ik sommige heb gekregen. Maar hoor graag welke ik gewoon alsnog weg moet doen van de kenners.
Welkom.
Laat ik dan meteen met de deur in huis vallen: laat je door niemand gek maken. De enige die weet wat je wilt houden ben je zelf. Maak geen overhaaste beslissingen. Kijk rustig rond wat je in de toekomst zou willen kopen. En misschien dan doorsparen voor iets mooiers.
Suk6!
Bedankt voor je advies!
Ja zeker, doorsparen voor mooie exemplaren wil ik zeker doen. Maar nu eerst weer even een stuk of 5 degelijke horloges in m’n box.
Merken als Oriënt, Tissot, Seiko, Citizen.
Maar ook bijvoorbeeld minder bekende zoals de Dan Hardy 1964 die ik ergens tegenkwam hier. Vind ik heel mooi!
Spoed is zelden goed!
Lees gewoon rustig mee, leer wat je leuk vind en kijk eens rond in het blauwe gedeelte. Tussen de 100-500 zit je met Seiko altijd goed, maar Citizen kan er ook wat van in dit segment. Ik zou ook eens op Youtube kijken naar San Martin en dergelijke, daar heb je ook voor een prikkie een leuke hommage.
@Patrick1 Ga op je eigen gevoel af. Ik heb door het forum een aantal Seiko horloges gekocht maar deze gingen altijd weer de verkoop in. Gewoon niet mijn ding.
Ik zou met het budget wat je hebt eens voor een Hamilton gaan kijken.
Kijk vooral naar wat je mooi vindt. In het blauwe gedeelte staat vaak genoeg wat leuks voor je prijsklasse waar al wat afschrijving op gedaan is. Door horloges te dragen wordt het steeds duidelijker voor je wat echt bij je past en je ook daadwerkelijk draagt.
Zelf vind ik nette horloges (hekel aan het woord dresser) de mooiste. Met name in het hogere segment. Maar praktisch gezien draag ik vaker net wat de sportievere horloges (welke voor menigeen al als dresser gezien zullen worden).
Hallo John, ik vind zelf bijvoorbeeld de Tissot Powermatic PRX 80 een fraai model in deze prijsrange. Geeft een goede hoedtik richting AP zonder in de valkuil te trappen van kopiëren. Is een horloge met een redelijke high end uitstraling voor een zachte prijs.
Welkom Patrick. Laat je niet gek maken. Je eigen gevoel en voorkeur telt. Door veel te lezen en te kijken op het Forum, leer je veel merken en modellen kennen, maak daar gebruik van voor jezelf en op je eigen manier. Veel plezier op HF
Welkom Patrick! Merk is niet relevant, het horloge wel. Draag lekker wat je mooi vind, jij bent degene die het horloge draagt. Wat anderen vinden is niet relevant. Kijk wel naar de kwaliteit, want uiteindelijk wil je er zo lang mogelijk van kunnen genieten
Mijn advies: koop een kleinere horlogedoos. Als je nu aankopen doet laat ze dan gewoon goed zijn van kwaliteit, daar zal je uiteindelijk meer van genieten.
Kijk voor een leuke duiker bij Seiko of Orient en een leuke chrono bij Dan Henry. Neem de tijd om verder lekker op het forum en internet rond te kijken. Er is zoveel moois te koop binnen jouw prijssegment, dat gaat echt lukken.
En oja, koop een gebruikte via het forum. Als je na een half jaar toch wat anders wilt voel je dat niet enorm in je portemonnee