Collectie tips

Hoi

Ik heb zin om wat te dromen en te denken dat ik weet wat ik wil.

Ik heb wat minder flipperitis de laatste tijd en heb wat zaakjes verkocht.

Ziehier mijn huidige stand.

Allemaal leuke dingen van zo 900-1000€ (ball, dekla, seiko). De squale gaat weg. Heb ik al 3x gezegd, maar de seiko is ook kei tof op rubber. Dus die kan beiden.

En dan wil ik wel iets anders erbij. Redelijk tooly-sportief. Niet te dressy. 40mm is mijn sweet spot. Heb eens een fliegertje (Archimede) gehad, en die vond ik met 39mm te klein.

Ik dacht aan onderstaanden.
Als kleine jongen was ik gek van Breitlings - de Sinn 903 heeft datzelfde uiterlijk en de tool-eigenschap die ik weet te appreciëren (200 m wr). De black bay’s zijn dingen die ik niet kende voor ik aan de hobby begon, maar daar was ik gek van toen ik hier mijn eerste dagen/weken rondhing.

De Sinn chrono heeft een vintage sausje.

Een de GS, tjah… gmt, top afwerking, …
Omega, betoverende wijzerplaat, afwerking,… maar qua uitzicht wat fel naar m’n geliefde Ball.

Wat zouden jullie doen. Of wat toveren jullie uit je koker voor pak’m beet 3k€ en 40mm?

6 likes

Niet doen , geeft net wat kleur.

3 likes

Black Bay 58 it is!

2 likes

Vertel eens wat meer over je voorkeuren.

• type kleur? Koud (blauw) of warm (rood of goud/bicolor)
  • uurwerk: GMT, datum etc?
  • band: staal of anderszins?
  • leeftijd: nieuw of jong gebruikt of vintage?

Eenieder kan aangeven wat hij of zij zelf mooi vindt maar daar ben jij niet mee geholpen :wink:

2 likes

Breitling chrono van 2000 oid?

Beetje dit idee?

Op leder in 41mm en in jouw prijsklasse vandaag nog te bestellen :smiley:

2 likes

Jong gebruikt. Geen vintage.

Dus spul van na 2010 of zo?

Blauw is wel m’n ding denk ik. Kijk naar de Ball en de Seiko.

Datum is eigenlijk een must. Automaat ook.
Geen quartz.
GMT heb ik (nog) niet en zal ik niet nuttig gebruiken. Maar het is wel cool.

I know.
Staat inderdaad op m’n shortlist.
Maar ik wil m’n blik verruimen.

Dan toch de Breitling :smiley: Is toch hartstikke gaaf man!
De Sinn heeft weliswaar meer wr, maar hoe belangrijk is dat? In geval je naar het strand ga dan kies je toch wel een duiker uit…

1 like

Breitling dan maar als suggestie

8 tot 10 weken levertijd
Binnen budget vanuit Berlijn op te pikken

2 likes

Tudor Blackbay Pro?

1 like

De Squale 1521 moet je natuurlijk houden. Is het leukste horloge dat je hebt! Daarnaast ga je geen comfortabeler horloge vinden en is het ook nog ‘ns super praktisch. En met het voorjaar en de zomer, die er weer aankomen: you need a f%ckn’ Squale, man! :ocean: :desert_island: :tropical_drink: :sunglasses: :shark:

Dan, wat jij daarnaast nog nodig hebt…

Betaalbare keuze:

Ultieme keuze:

Graag gedaan! :grin: :+1:

2 likes

Wat kleurloos.
Dan liever de 58 GMT die ik hier toonde (te koop hier in het blauwe deel). Is wel nog de ETA versie denk ik.

De GMT S&G is er ook nog. Voor als je kleur wil en “anders dan anders”.

Hij is lekker… kan ik je vertellen :wink:

Die! Deze! Heb de originele paar keer in m’n handen gehad, heel cool ontwerp :sunglasses:

2 likes

Sinn 903 lijkt een goeie keuze!

1 like

Yep, Sinn is een goede keuze met een hele bak historie (als je het boeit).

Zoektermen: 1979 Breitling bankrupt, Sinn bought design, dials, cases of Navitimer.

1 like

Ik heb die GS uit je shortlist in het blauw juist omdat ie niet zo groot draagt en heb ooit aan zo’n Sinn gedacht maar gepast wegens het formaat.

Oftewel, ik denk dat die Sinn voor jou perfect zou zijn :stuck_out_tongue:

1 like

40mm is jouw sweet spot qua formaat, daarnaast wens je kleur en mag het zeker ook een chrono zijn. Hanhart Pioneer MKII

Hou je tevens €1000 over voor wat anders :+1:t2:

1 like

Hebben we het over hetzelfde :thinking:

Als we het over horloges hebben zou ik voor een Breitling navytimer gaan, dat lijkt toch jouw natte droom.

Mocht je het over iets anders hebben, dan de bananenbar.
Peanut-butter-jelly-time

2 likes