Aangezien ik de afgelopen tijd erg druk ben geweest en niet veel heb gepost wil ik wel een update van de collectie tonen. Dit wel in combinatie met andere hobby’s, zodat het één en ander meteen in de juiste context wordt geplaatst.
O ja, voordat er twijfel ontstaat: ik ben overal eerlijk aan gekomen.
Geniet er maar van.
Eerst maar voor de jacht.
Rolex Sea Dweller 16600 op groene G10 Nato. Husqvarna model 20 Dubbelloops Zwartkruit Jachtgeweer. Hill Knive Holland. Carl Zeiss 8x30T
Het geweer is overigens zonder vergunning legaal om te kopen en hebben.
Voor de Military
Zelfde Rolex Sea Dweller op zwarte G10 Nato. Colt Delta Elite 10mm (semi) Auto.
Full Metal Jacket 10mm patronen.
Traser P6600 op Zwarte 22mm Nato.
Hanhart 1939 flieger chrono replica
Laco 55mm 1939 B-Uhr replica
Voor de Pats dan maar.
IWC Big Pilot op St-Exupery buffel band. Winchester Silvertip hollowpoint 10mm patronen. Böker Tirpitz Damast. Zippo
Als oud scherpschutter (Koninklijke Rotterdamse Scherpschutters Associatie),
kan ik alleen maar concluderen dat jou zware ’Kaliber’ de lading voledig dekt van zowel de uitgebalanceerde vuurwapens als ook de elanvolle horloges!!
Mijn complimenten.
Inderdaad een mooie collectie horloges en wapens!
Persoonlijk zou ik wel wat voorzichtiger zijn met het op deze manier tonen van je wapens. Ik twijfel er niet aan dat alle getoonde vuurwapens keurig op verlof staan, maar ik zie ook dingen die best in categorie 1 zouden kunnen vallen en waarvan het de vraag is of je wilt dat bijvoorbeeld BW weet dat je die voorhanden hebt…
Maar mogelijk heb je alles ook wel goed overdacht en geregeld…
Je hebt bijna gelijk. Het vlindermes valt 1 Januari 2011 in Categorie 1. Deze is dan ook niet meer in mijn bezit. De rest is allemaal toegestaan. BW mag langskomen, kom ik ook eens door de koffie heen.
Mag je het jachtgeweer zonder vergunning hebben? Ik heb nog een oude musket staan. Volgens mij explodeert hij wanneer ik hem ga gebruiken maar ik heb van een politie agent eens het advies gehad om de loop dicht te laten gieten omdat hij toch onder de wapenwet valt. Ik heb dit overigens nog steeds niet gedaan.
Als je oude musket antiek is, heb je goeie kans dat hij is vrijgesteld en dat je hem zonder vergunning mag bezitten. Zo even uit mijn hoofd moet hij dan van voor 1870 zijn (zoiets in ieder geval). Het moet dan ook om een origineel exemplaar gaan, dus geen imitatie van een oud geval.
Bij een musket zal het gaan om een wapen dat bedoeld is om met los (zwart) kruit en losse kogels te schieten en dan mag het volgens mij ook nog iets later zijn gemaakt (maar iig ook wel zo’n (kleine) 100 jaar geleden).
Overigens betekent vrijstelling niet dat je er dan ook meteen mee over straat mag e.d…
Persoonlijk zou ik de loop niet “volgieten” als het om een antiek wapen gaat dat is vrijgesteld. Zoveel mogelijk origineel houden (ook met het oog op de waarde). Of (laten) restaureren natuurlijk. Mee (proberen te) schieten is inderdaad not-done natuurlijk!
Als je wapen niet onder de vrijstelling valt, zou je het volgens mij officieel onklaar moeten laten maken om het te mogen houden.
Als je oude musket antiek is, heb je goeie kans
dat hij is vrijgesteld en dat je hem zonder
vergunning mag bezitten. Zo even uit mijn hoofd
moet hij dan van voor 1870 zijn (zoiets in ieder
geval). Het moet dan ook om een origineel
exemplaar gaan, dus geen imitatie van een oud
geval.
Bij een musket zal het gaan om een wapen dat
bedoeld is om met los (zwart) kruit en losse
kogels te schieten en dan mag het volgens mij ook
nog iets later zijn gemaakt (maar iig ook wel zo’n
(kleine) 100 jaar geleden).
Overigens betekent vrijstelling niet dat je er dan
ook meteen mee over straat mag e.d…
Persoonlijk zou ik de loop niet “volgieten” als
het om een antiek wapen gaat dat is vrijgesteld.
Zoveel mogelijk origineel houden (ook met het oog
op de waarde). Of (laten) restaureren natuurlijk.
Mee (proberen te) schieten is inderdaad not-done
natuurlijk!
Als je wapen niet onder de vrijstelling valt, zou
je het volgens mij officieel onklaar moeten laten
maken om het te mogen houden.
Thx voor de info. Het is inderdaad een enkel schots zwart kruid model. Antiek zal hij niet zijn denk ik. Mijn grootvader heeft hem zo een 50 jaar geleden uit Duitsland mee genomen. Ik denk dat het een replica is. Er mee over straat hoeft ook niet want hij valt erg op en het duurt ook even voor je hem hebt geladen dus functioneel is hij niet.
Het is een erfstuk en hing altijd bij mijn opa aan de muur. Ik ga hem ook zeker niet onklaar laten maken. Veel te zonde.