Collectie verkleinen

Eens in de zoveel tijd heb ik plannen om mijn collectie te “downsizen” :slight_smile:
Vooral omdat ik (volgens mij meestal ergens in maart, zal wel een voorjaars ding zijn) dan kijkend naar al die horloges denk…“hoeveel draag ik er nu eigenlijk, welke betekenen nu echt iets, in waarde onvervangbaarheid of emotioneel?” Maar goed, onderstaand 3 (drie) horloges die zeker zijn van een basisplaats. Dan een hele reeks waarvan er 2 (twee) ook in de basis komen. De rest? Komt tzt in de verkoop of…“make me an offer I can’t refuse”



De reserve bank;

1


2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

Mijn beste,

Tja, enige suggesties geven betreffen jou keuze. Jou persoonlijke keuze wel te verstaan. Moeilijk hoor!! Elk horloge heeft toch zijn verhaal, zijn geschiedenis, zijn emotie. Maar toch, ik waag een poging.

Ik denk dat de top drie een basis vormt welke zich in lengte van jaren staande kan houden. Dus hier zou ook ik geen veranderingen in aanbrengen.

Voor de overige horloges, de reservebank, dient naar mijn mening horloge nr. 4 zeker behouden te blijven. Immers dit horloge heeft zo’n ongeëvenaarde schoonheid, zo’n prachtig design, dat een verkoop hiervan afbreuk zou doen aan de diversiteit van je collectie als geheel.
Horloges nr. 5 en 7 zijn vergelijkbaar met horloge nr. 4, doch in mijn optiek minder fraai. Dus deze mogen voor verkoop in aanmerking komen.
Ook de horloges nr. 3 ((opengewerkte) voorkant is te druk) en nr.9 (donkere voorkant) mogen van mij in de verkoop.
De horloges welke zodoende overblijven vormen dan nog steeds een prachtige horlogeverzameling welke zich kenmerkt door: kwaliteit, diversiteit en schoonheid.:wink:

Orologio Signaturis Temporis

Moeilijk hoor. Er zijn horloges bij die echt bij een bepaald tijsbeeld horen.

Ik wens je sterkte met de te maken keuzes!

Groet,

Paul
Leeuwarden

Het lijkt me ondoenelijk om welk horloge dan ook weg te doen! Tenzij de opbrengst een serieuze basis is voor een nieuwe investering. Maar ja…degene die genoeg opbrengen, zijn meestal de horloges die je wilt houden :slight_smile:

De Zeno, is dat de Horlogeforum LTD? Die zou ik wel houden, is erg mooi en komt ook niet iedere dag voorbij op Horlogemarkt. Nummer 6, de ‘Panerai’ zou ik ook nog over denken, toch wel een erg mooi horloge. De rest is me iets te vintage of juist iets te futuristisch.

Succes met de overwegingen. Lastige keuze lijkt me dat.

Hoi Leen,

Waarom downsizen?
Ik heb die afweging ook wel eens gemaakt. De horloges die ik niet vaak draag zijn misschien nog tussen de 20 en 100 euro per stuk waard. Dan laat ik ze liever in vol ornaat staan, met alle kleine herinneringen die er bij horen. Ze hebben dan ‘decoratie waarde’ in plaats van ‘draag waarde’.

Groeten,

Martin

Effe off-topic: Ltd-aktie was waarschijnlijk nog voor mijn tijd, maar zijn dat wel de originele Zeno-wijzers, of is dat ook speciaal voor deze serie gedaan ?

Hoe groot is die Zeno trouwens ?

Dat Timefactors-stuk zou ik dumpen. Leuke actie maar veels te duur en nét niet.
En er is genoeg vraag naar…
De rest is schitterend en verdient het om bij jou te blijven!!
Jur

De Zeno LTD zou ik zeker houden, vind ik persoonlijk de mooiste LTD tot nu toe. Ik was toen net daarna bij het forum, anders had ik 'm nu ook.

Goh, het is allemaal een beetje persoonlijk.
Ik dacht vroeger ook in termen van “die doe ik nooit” weg…
Maar smaken veranderen met de leeftijd.
En laten zitten in het kistje vind ik ook zonde.

Je Pulsar bv. is ook een leuk hebbeding, ik heb er zelf eentje ( andere versie), maar betrap me erop dat ik ze ook heel weinig draag.

Die LEDS zijn leuk voor in de donkere winterdagen, maar onleesbaar in fel zonlicht en je hebt steeds je twee handen nodig om de tijd te weten…

De top 3 is met recht een top 3. Maar waarom downsizen? Het is een heel diverse collectie en elke aankoop zal zijn verhaal hebben. Bewaar ze, bekijk ze en geniet ervan.

Michel