Collectioneurs van horloges in de originele doos

Wow, zo te lezen ben jij wel behoorlijk thuis in je bronnen… goed hoor! Je kunt deze dan misschien niet vinden, maar ik denk wel een boel andere. Zal aan je denken als ik op dit gebied weer eens een research doe :slight_smile:

image
@ Maurits: voor diegenen met slechte ogen heb ik het even opnieuw genoteerd:
DESIGN PAT. APPLIED FOR
MADE IN U.S.A.
Nu is het wel zo dat in die tijd Amerikanen zo ongeveer op elk industrieel product waar ze (nog) geen patent op hadden geregistreerd, deze kreet er opzetten. Daar word je dus inderdaad niet veel wijzer van.

Haha, nou, ik ben dol op Gruen horlogedozen. Vooral de echte oudjes. Maar er zijn meer Gruen collectioneurs van horloges in doosjes. En die zijn goed in dingen erover vinden. :nerd_face: Van de boxen houden we een databse bij op het Gruen forum. :star_struck:

4 likes

Een mooie Oester doos …

Helaas valt het horloge net wat te klein voor mij dus mag hij weer verhuizen :sleepy:

24 likes

Zonde. Prachtig model!

1 like

8 likes

Ja ik baal er ook wel van eigenlijk… ik vind zo grijs/zwart met die zilver witte rand zo mooi. Ik heb al eerder een moderne gehad van GS sbgr079 anti magnetic maar die was weer te groot/zwaar qua draag comfort en bijna 43 mm.
Nog geen geluk gehad met Seiko …

1 like

Wat een waanzinnig leuk draadje. Ik word hier erg blij van :blush:

2 likes

De Donax

31 likes

Werd deze nog geleverd met het anker?

Ja denk het wel zat erbij, maar heb hem vorig jaar gekocht

Geldt deze ook? Deze Timex Marlin uit '76 is nooit uit de verpakking geweest.

25 likes

Pontiac Chrono met originele doos

22 likes

Wauw, heel vet! En een schitterend horloge uiteraard.

Omega Dynamic III helemaal compleet, kussentje, hoes, blik en dozen.

16 likes

Hmmmmm deze is het helaas toch niet helemaal :male_detective:

8 likes

Pulsar Quartz Y100-6069. Gekregen van Mw. Lexaf in 1999 voor mijn 50ste verjaardag.
Ik heb het jarenjang vrijwel dagelijks gedragen tot het na een na een batterij wissel defect raakte als gevolg van ondeskundig gehannes bij de plaatselijke ‘juwelier’. Wist ik veel, in die tijd? Het horlogevirus had mij nog niet gevonden en besmet. Het horloge verdween, in zijn doosje, in een kast.

Na nog eens vele jaren was ik wat horloge wijzer geworden en kon ik recentelijk het ding voorzien van een origineel, passend Pulsar donor uurwerk en een nieuw glas. Daarbij heb ik ook het zwaar gekraste mineraal glas vervangen door een nieuw, passend plexiglas, dat gelijk het horloge een nieuw fris uiterlijk gaf. Het kan dus nu weer, af en toe, gedragen worden. Mw. Lexaf ook blij dat ze haar jubileumcadeautje aan mij ook weer eens terug ziet…

25 likes

Nog leuker dan een NA dit soort berichten :hugs:

1 like

Dit zijn de leuke verhalen👍🏻

1 like

Geweldig!

1 like

Mooi horloge hoor! En prachtig verhaal weer…

1 like