Collectioneurs van horloges in de originele doos

Full set uit 1991😄

8 likes

Leuk man. Vrij onbekend model, maar de modelnaam is tegenwoordig heel bekend :grin:

1 like

Haha, precies dat! Daarom vond ik ook extra leuk.
Daarnaast vind ik deze banden wel tof!:grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ah, die Longines is wel duidelijk een tijdgenoot inderdaad :grinning:

1 like


Geneve uit 1973 in bijna nieuwstaat.

27 likes

Een aardige Pontiac doos had ik al eens op de Haagse antiekmarkt gekocht, maar een behoorlijk bijpassend horloge bezat ik niet. Tot vorige week na wat aandringen een 50’er jaren Nageur in ‘rosĂ©-goud op staal’ in handen kwam. Mijn matchende bracelet in rosĂ©-goud was net te breed, die blijft dus op de Fortis. Een ander weer te klein, en die meegeleverde zwarte krokoband vond ik niksx2.
Vanwege die zwaar gepatineerde tweekleur dial was bruin natuurlijk een inkoppertje, maar een rosé gouden gespje??
En dan - zowaar - ineens een bescheiden vintage naturel leren band met perfecte gesp, in mijn zakje met bandjes voor ‘fixed lugs’
dus :blush::


Oh ja, de kroon moet natuurlijk ook nog kloppen - in die periode vermoed ik geen gemerkte versie, maar zeker weten doe ik het niet. Jij wellicht @Maurits?

26 likes

Schitterend horloge Vinwat, die patina is echt gestoord :heart_eyes:

Ik ga ervan uit dat er een bolle waterdichte kroon met ster en Pontiac op hoort.
Ik zie namelijk in mijn archief op diverse Nageur modellen uit die tijd zulke kronen.

Succes bij het zoeken.

2 likes

Telt een ‘stopwatch’ ook? Helemaal NOS :grinning:

6 likes

Welke bedoel je, ik heb er meerdere in dit topic geplaatst.

1 like

Ik heb scheef gekeken, het ging eigenlijk om Domega z’n Pontiac :grimacing:
Maar jij hebt zeker ook een hele stapel gave horloges (en dozen!) hierin gezet! Dit is een van de betere topics van m’n favoriete HF deel.

3 likes

Geeft niks hoor @Barrymans!. Met zo’n vergissinkje hou je in elk geval het draadje aan de gang. En af en toe eens een extra complimentje aan @vinwat kan ook geen kwaad! :ok_hand: Blijft ie actief van. :stuck_out_tongue:
Bij het compliment uiteindelijk bedoeld voor @domega sluit ik mij volledig aan. Wat een mooie combinatie zo. Bij mij is de situatie trouwens precies andersom. Wel een paar leuke Pontiacs in de collectie, maar nog steeds niet zo’n mooi Bakelieten doosje. Ik blijf zoeken


4 likes

Lex, ik heb er nog een ergens in de opberg box voor horloge show dozen. Moet ik toch eens een pontiac in stoppen


12 likes

Lex, van begin tot einde helemaal mee eens! Uitgezonderd het meervoud bij Pontiac en het op zoek zijn naar doosjes, het staat hier al vol genoeg met bonsaibakjes, als daar ook horlogedoosjes bij moeten heb ik een grotere kamer nodig haha

1 like

Hoezo vol genoeg met bonsaibakjes?

11 likes

@domega wat een prachtige wijzerplaat!!! :star_struck:

Dankjewel, Pieter! Ja dat was ook mijn grote zwakte om alsnog weer eens een horloge te kopen #teveelenteweinigtijd :hugs:

2 likes

Ja, ja, hier nog een.

1 like

Gevalletje andersom

Al jaren de horloges van een minder bekend merk en dan ineens zo’n doosje - toch maar gekocht ‘natuurlijk’
:innocent:

21 likes

Natuurlijk, dat houdt de collectie juist op niveau.

1 like