Collectioneurs van horloges in de originele doos

Zo das een mooie mystery dial.

1 like

Oef :star_struck:!!

1 like

Jij dacht vinwat een dus ik ook een.
Tja, jouw wijzerplaat is wel heel fraai, ik kom niet verder dan zilveren wijzrplaat.
Hier heb ik een struisvogel band van Ko op zitten.

16 likes

Wat een catch zeg :upside_down_face:

1 like

27 likes

Deze heb ik eens gezien bij een workshop. Toen viel het me al op. Zo mooi :star_struck:. De jouwe heeft ook zeker meegespeeld bij mijn keus voor deze te gaan. Zo’n ‘galaxy’ wil ik ook nog wel eens proberen. Grappig om te zien dat de jouwe vroeger bijna dubbel zo duur was als de mijne.

@Loderoelofs @dins1 @domega
Bedankt!

2 likes

Fantastische aanwinst! Zo te zien gold ‘Diamonds are a man’s best friend’ toen. Heeft iemand toevallig ook de derde in de advertentie?

1 like

Bedankt @Cricket33 en @Sajo.

Het valt me niet tegen hoeveel mensen dit horloge mooi vinden. Het is natuurlijk een redelijk apart model met steentjes, dus ik verwachtte een hoop mensen die het spuuglelijk vinden :grin:.

3 likes

Dat merk je pas als je het draagt, dan krijg je wel wat opmerkingen.

Hier laat ik er nog een zien, dit is een Longines, met mistery dial, pas gerestaureerd.
Helaas voor de liefhebbers is dit exemplaar niet te koop maar is al gereserveerd voor een HF lid die een enorme Longines collectie heeft maar deze met kaliber 23Z nog mist.

Conclusie, mistery horloges, jazeker, hier zijn heel veel liefhebbers naar op zoek.
dixi

23 likes

Even een update voor de liefhebbers van Wittnauer, indertijd de importeur van Longines en Jaeger leCoultre in Amerika.
Maar ook voor liefhebbers van bepaalde complicaties.

Hier laat ik een Wttnauer zien met day-date-year complicatie, die zie je bijna niet meer.
Dit model is indertijd ook gekopieerd door andere manufacturen omdat dit een fraai en gewild horloge is die velen aanspreekt.

Uiteraard heb ik hier ook de originele doos bij, anders mag het niet in dit topic.
Overigens heb ik voor dit kaliber ook de originele gebruiksmanual erbij.
Bij veel vintage horloges met complicaties zijn die documenten al lang niet meer terug te vinden



31 likes

Fantastisch zo’n set :ok_hand:

1 like

Ik de hoop dat Huib het me niet kwalijk neemt dat ik dit in zijn draad plaats hier een in mijn ogen tamelijk onverwachte originele doos:

Van GEMEX, de Amerikaanse fabrikant van horlogebanden.
Ik vind het bijna overdreven om voor een niet zo dure horlogeband zo een luxe combinatie te maken.

Waarschijnlijk was het de bedoeling dat de doos ook voor het aan de band bevestigde horloge gebruikt zou worden, maar zelfs dan…

19 likes

Omega 2853 met silver doos, papieren, aankoop nota, 18kt bracelet en originele band

connie de luxe silver box

En deze Flighmaster is NL geleverd

37 likes

Heel fraai zeg!

27 likes

Nee helemaal geen probleem, het is een onderdeel wat bij de horloges past.
Dat het een overbodige extra is, daar ben ik het mee eens.
Maar het is wel een attribuut wat in een horloge collectie zeker niet misstaat.

1 like

Mooi horloge, tijdje terug was deze in een veiling. Ik heb daar toen van bieden afgezien door te nmm te hoog opgelopen prijs icm importkosten.

Even een vraag over de originaliteit: ik meen begrepen te hebben dat de zilveren horlogedoos bij Constellations werd geleverd? :face_with_monocle: of was dit iets wat je bij ieder horloge erbij kon aanschaffen?

Constellation Deluxe en Grand Luxe en ook bij de eerder model Centenary

1 like

Precies! :ok_hand: