Collectioneurs van horloges in de originele doos

Sinds gister dit setje in bezit :slightly_smiling_face:



Of het wat voor me is moet blijken, want die magere 33mm blijft een ding :rofl:

24 likes

Kaducado?

3 likes

Dit topic is behoorlijk populair bij de forumleden. Hieruit blijkt maar weer eens dat de doos waarin het ooit is verkocht eveneens een gezocht object is, verzamelwaardig en ook bij de forumleden een ultiem onderdeel van de horloge collectie.

Zo af en toe plaats ik dan ook maar weer eens een stukje uit mijn collectie dit topic.
Uiteindelijk ben ik er zelf mee begonnen, dus moet ik af en toe meedoen.

Longines kwam al in 1937 uit met een tankmodel met kaliber 25.173.
Het tank model is een blijvertje geworden en immer zo populair, vele manufacturen hebben nu ook tankmodellen in hun collectie

Deze keer laat ik een Longines tank met kaliber L847 zien, een van de dunste kalibers die Longines indertijd heeft geproduceerd. Dit exemplaar is ongeveer in 1970 geproduceerd en is een heel fraai uniseks dress horloge.

En zoals in dit topic gebruikelijk is, met de doos, en dat konden ze ook, hele fraaie show resp. opberg dozen .


33 likes

Dit keer geen originele doos maar wel een originele display :love_you_gesture:

33 likes

Erg leuk hoor, ben zelf ook steeds meer fan aan het worden van dit soort horloge gerelateerde parafernalia :ok_hand:

2 likes

Wat je allemaal op de rommelmarkt vind.
20 cent goed besteed, mijn excuses dat het niet een polshorloge is maar een (nieuw in het doosje) Dietrich lubs wekker voor Braun en dan nog wel de LE Dennis Bergkamp versie :wink::joy:

16 likes

Lekkerrrrr grasmat wekker♻️ altijd nog te gebruiken als microgolfbaantje

1 like

Oooi dat lelijke ding heb ik ook nog ergens :stuck_out_tongue:

2 likes

Vers aangekocht, foto van de verpakking geleend van @kwartvoortwaalf


afbeelding

6 likes

Wel een echte Dietrich lubs (en niet Dieter Rams, zoals velen hopen) :joy:
Ik heb de gewoon zwarte ook ergens liggen.
Mooi lelijk is ook niet mis. :wink:

1 like

Ik gebruik er drie in verschillende formaatjes - en dan ook nog een paar als decoratie - klassiekertjes :hugs:

3 likes

Hier nog een niet alledaagse voor in dit topic.
Longines mistery met kaliber 23Z.
Tegenwoordig een gezocht collectors item.

26 likes

Nog altijd volledig gegund, Lex :slight_smile:
Maar ik moest er afgelopen weekend wel even om lachen toen ik tegen mijn eerste Monté horloge aanliep, nog wel een chronograaf.

Zo zie je maar weer, alles draait om timing :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Da’s een hele mooie!

1 like

Ha Sarah, dat had jij mij niet verteld.
Kan je nog herinneren dat ik je een paar maanden geleden vroeg of jij nog een kast had voor de 23Z? Jij vertelde dat het een vrijwel ondoenlijke zaak was om die nog ergens te vinden en als die er dan ergens is, vrijwel onbetaalbaar.
Wel, ik heb er dan toch nog een gevonden.

Ik had zelf nog het uurwerk liggen van een 23Z met o.a. een gebroken balans as en nog wat andere issues met een mistery wijzerplaat in een zeer ordentelijke staat.
Het was niet interessant om daaraan te werken zolang ik niet de bijpassende kast had gevonden. Dus heeft het heel lang ergens in mijn Longines laatjes gelegen.

Wel, de bijpassende kast speciaal voor de 23Z vond ik en dat was het moment om de restauratie tussen alle projectjes door te beginnen. Wel, zoals je ziet is het toch nog in orde gekomen.
Restauratie gedaan zoals nieuwe balans as ingeslagen, nieuw glaasje en croco bandje erop en dan heb je wat.
Ziet er weer vintage uit, kijk van dat soort dingen word ik een beetje vrolijk.

Maaaaaar, als jij dit exemplaar nog mist en echt interesse hebt voor jouw privé collectie, stuur mij dan een PBtje en het bedrag wat jij ervoor denkt te willen geven.
Als we dan tot een overeenkomst komen, dan kom ik bij jou op de koffie en breng het ding gelijk mee.
Als je geen interesse hebt, even goed vrienden, ik neem het ding dan mee naar de eerstvolgende rikketik beurs, mijn eigen collectie is toch al lang overvol.
dixi



16 likes

Deze ochtend dit opgepikt voor 50 cent op een rommelmarkt, nu alleen nog het bijpassende union horloge.

:joy:

12 likes

Vandaag deze NA binnen gekregen uit de jaren ‘50. Lecoultre ‘Saturn’ in 14k witgoud.

45 likes

:heart_eyes:

1 like

Heel mooi. Ook deze met een donkere wijzerplaat. de stenen komen ook veel mooier over.

1 like

@lassale @vinwat

Dank mannen. Wat een chic ding zeg!

1 like