Collectioneurs van horloges in de originele doos

Ik meen uit 1967. Tot nog toe ongedragen…

1 like

De meeste Swatch horlogedozen zijn niet echt iets om mee te pronken…Maar deze dertig jaar oude Moederdag Special dus wel :nerd_face:
Wellicht ook ter ere van één van de mooiste vrouwen in de sixties was deze PopSwatch in elk geval net zo bont en uitbundig als dit gelijknamige fotomodel :nerd_face:

6 likes

Komt bekend voor. Een soortgelijke Velona, maar zonder datum dacht ik, was mijn eerste horloge. Als jochie op de lagere school was ik daar best trots op. Inmiddels wel een halve eeuw geleden :slight_smile:

1 like

Ik ben er nu ook nog trots op :nerd_face: Wim !

2 likes

Hou zelf ook altijd een beetje de mooie doosjes in de gaten. En onlangs kon ik er voor een redelijk fatsoenlijke prijs 1 kopen die ik vond passen bij mijn 1968 Seamaster 120. Ik kom er pas nu achter dat hij hoort bij een Seamaster 2531.80.00, dat is er 1 uit 1999 ofzo. Maar goed, niet getreurd. Wat foto’s:

Heb me misschien wat laten verleiden door de toegetakelde staat en heb daarom even gemist dat hij een stuk nieuwer is. Het is dus niet de originele doos, die zoektocht blijft nog even bestaan.

Vraagje: hoe kan ik het materiaal een beetje schoonmaken aan de binnenkant?

7 likes

met water alleen deppen?

1 like

En weer een hele mooie chronograaf er bij - geen papieren erbij maar wel de originele verpakking. En dat gewoon tijdens de zondagmiddag wandeling :innocent:

6 likes

Na het topic van het horloge @PieterK met mooie guilloche wijzerplaat een oudje uit ca 1915 van mij in doos.

Een metalen blikje met houtpatroon geproduceerd door de Farrington manufacturing company (opgericht in 1911). Zij maakten veel verpakkingen voor brillen en sieraden van metaal en hadden diverse patenten voor de constructies.
afbeelding

Closer up van het horloge zelf.

En aangezien het 10 1/2 ligne is (popular size) hoefde het toen volgens de onderhoudsinstructie maar 1x per jaar voor onderhoud.

30 likes

Heel cool! Mooie set zo zeg, kan ik niet tegenop :laughing:
Mooi dat dit topic weer omhoog geschopt is nu :wink:

1 like

Hier nog een jonkie van marktplaats, zou uit 1983 zijn. Een kinderhorloge mét een spelletje erin. De droom van iedere 7-jarige destijds :smiley:.

15 likes

Helaas …

6 likes

Zo is het een stukado.

5 likes

Mijn citizen nos cosmotron met doos en label

En deze spéciale in de originele doos, al is het eerlijkheids halve geen heel horloge. Nos kasten voor de bulova A17a inspected and approved.

14 likes

Deze heb ik ook nog met doos, al twijfel ik of de bulova de correcte doos is.


10 likes

wel een hele mooie doos hoor

6 likes

Erg leuk Pieter, maar dit topic is horloges in de originele doos.
Ik zie alleen een doos.

Waar is het horloge gebleven???

3 likes

:rofl:dit is een kopie van een stukje hoger…
Om een complimentje te grven over de spullen van @Loderoelofs

2 likes

Wel, vooruit dan maar weer.
Ga jij nog meedoen met een vervolg clinic als die er komt?

2 likes

Ja hoor ik ga meedoen als het past, gezellig en leerzaam…

2 likes

Vandaag weer een horloge ontvangen dat aan de voorwaarden voldoet. En wat doe je dan? Je maakt wat foto’s en deelt het hier :v:

We bouwen de spanning langzaam op. Eerst de buitenbox. Gehavend, maar wel origineel.

En vervolgens de product box. Waarop de verschillende gebruiksmogelijkheden van dit horloge worden gepresenteerd.

Om te komen tot de display waarin het horloge inclusief plastic houder met bezel zit.

Met het horloge in de houder kan gekozen worden om het te gebruiken als desk clock of als dashboard clock in de auto.

Of je haalt horloge uit de houder, zet er een bandje op en gebruikt hem om je pols.

Fijn weekend!

24 likes