Gegroet,
Laten we beginnen met de vraag of dit onder ‘vintage horloge’ valt. Zo niet pech gehad, ben nu toch al begonnen
Het leek me leuk het horloge van mijn opa hier ook eens te showen. Ik heb hem helaas nooit gekend, hij overleed ruim 30 jaar geleden, precies 3 maanden voor mijn geboorte. Zijn horloge zou ‘later’ naar mij gaan, net als trouwens zijn naam, leuk wistudatje er tussendoor.
Toen mijn oma vroeg of ik dat horloge ooit gekregen had, werd duidelijk dat hij al jaren bij mijn vader lag. Dat betekend dat na zijn dood het horloge respectievelijk 1 emigratie, 4 verhuizingen, en 4(!) woning inbraken had overleefd. Na die conclussie vond pa het ook wel tijd dat hij naar mij ging. Het onderwerp van dit verhaal:
Jawel, een heuze Esprit! Goed, geen Zwitsers pareltje of stukje Hollandsche horlogeriegeschiendenis maar wél in topstaat en met doosje. Dat laatste ben ik sowieso errug fan van, mede door dit topic.
Op wat schmutzigheid op de lugs na is er na al die jaren echt zeer weinig op aan te merken. Batterijtje is onderweg, eens zien of er nog leven in zit.
Ik vind het een eer om in bezit te hebben, en ookal is een batterij onderweg, veel zal hij niet worden gedragen. Ik wil hem graag zo houden als hij nu is en ook het formaat van 34mm is me toch net een tikkie te klein om te dragen.
Nu dat bruggetje er toch is, ik zou graag een vintage horloge aan de collectie toevoegen die ik wel gewoon ‘kan’ dragen. Er staat een onwijs gave Oris Pointerdate nos MET doosje op Marktplaats waar hier al vaker over is gesproken, maar door de 34mm twijfel ik toch om hem een bericht te sturen:thinking:
Tips hiervoor altijd welkom, hoe completer de set hoe beter
Doel is natuurlijk dit horloge incl doosje te koesteren, zodat hij later naar mijn dochter (of eventueel ander nog niet verwekt gespuis) kan gaan
Bedankt voor het lezen, fijne avond