Oud tweedelig doosje van gruen uit 1925-1930 voor horloges met een leren band:
De velvet insert heeft een klepje zodat je het horloge mooi kunt presenteren als juwelier. Bijvoorbeeld voor een strap watch als deze:
of een (techni)quadron:
Oud tweedelig doosje van gruen uit 1925-1930 voor horloges met een leren band:
De velvet insert heeft een klepje zodat je het horloge mooi kunt presenteren als juwelier. Bijvoorbeeld voor een strap watch als deze:
of een (techni)quadron:
WoW. Leuke collectie zo. Dank voor het delen!
Een mooi horloge in een simpel doosje: een Gala chrono met “teardrop lugs” uit de 50er jaren:
Uurwerkje is een Valjoux 22:
Mooie horloge en het uurwerk Paul
Groeten Iwan
Wow! wat mooi! Ben je er al achter uit welk jaar deze is? Het uurwerk (cal.81) is al vanaf ca.1950 zag ik bij Ranfft.
Deze lijkt me qua design wat moderner. Maar, nogmaals: ohh wat een mooi horloge! En het doosje mag er ook wezen. Zo gaaf nog. Dank voor het showen.
WoW
Prachtig topic en wat een waanzinnige collectie(s)!
Aangezien Revue een “onbelangrijk ” fabriek is, is weinig erover te vinden.
Qua kast vorm en uurwerk met de “Incabloc” anti-shock systeem, denk ik dat ie rond jaren 70" gemaakt is.
Mooi horloge met prachtig uurwerkje, de heel mooie kompas fijnregeling werd in deze vorm eigenlijk van oudsher gebruikt door Zenith; het zat al op hun chronometer zakhorloge uurwerkjes in de 20-er jaren
Nu - meer dan een jaar later - kan ik verder proberen hem ongeveer te dateren.
Ik zag een advertentie voor een horloge met deze doos in een iets andere uitvoering dan die van @domega namelijk met rood/witte voering zoal links op deze foto
daarbij was ook een certificaat dat gedateerd is op 14 mei 1958
Dat zegt uiteraard alleen maar dat de doos van voor 1958 is.
Hoe lang de winkelier hem in voorraad had en de importeur daarvoor blijft de grote vraag.
Ik zoek verder.
Zoveel mooie dozen en zo weinig posts?!?
Doe ik even een Zentra - misschien wel - in de originele verpakking. Ik vind deze in ieder geval genoeg matchen om hier weer als impuls te dienen
Net binnengekomen een Pontiac uit de vijftigerjaren met de doos en de omdoos.
Het garantiebewijs is er jammer genoeg niet bij.
Deze doos bestaat in verschillende uitvoeringen: crèmekleurige en rode achtergrond en met Franse en Nederlandse tekst in verschillende kleuren.
De omdoos ben ik tot nu toe in twee uitvoeringen tegengekomen: Nederlandse en Franse tekst.
Fraai, Maurits. Garantie papier is niet nodig. De garantie is toch al verlopen. Mooie set.
Weer een oudje. Vermoedelijk van ca 1915. Dateren is altijd lastig, maar aan de binnenkant van de deksel staat een dappere kreet. “The most beautiful watch in America”. Die hebben ze ook een poosje in hun advertenties gehad… dus moet uit dezelfde periode zijn.
Gemaakt van karton/papier met een velvet houder. Bedoeld voor een dameshorloge. Een wristlet met een ribbon bandje.
Advertentie gevonden op:
https://www.hifi-archiv.info/Uhren-Werbung/
Heel mooi, echt een aanwinst.