Collega´s komen met horlogevragen

Op mijn werk zijn gelukkig meer horlogeliefhebbers, maar ook mensen die er niets van begrijpen. Wel bestaat bij ´leken´snel het idee dat als je verzamelt, je er ook verstand van hebt en dan bedoel ik van de techniek.
De mooiste vraag kreeg ik van een collega met een quartz horloge. Of ik er naar wilde kijken, omdat steeds om 12 uur ´s middags de datum veranderde i.p.v. 12 uur ´s nachts. Ik heb er met een kennersblik naar gekeken en gezegd dat ik hem even mee naar huis wilde nemen. De volgende dag teruggegeven en het probleem was opgelost. Ik kan niet meer stuk.
Groet Roelof

:d

haha, je bent een kenner! Geweldig dit!

Wel even 10 euro reparatie kosten vragen. :wink:

hahaha, echt humor dit.

Mooi hè?
Dat zijn dezelfde mensen die denken dat juist een quartz horloge een automaat is.
Ook een uitdaging om dat goed uit te leggen.:slight_smile:

Fantastisch! Heb ik ook gedaan toen het bandje van een horloge van een van mijn klasgenootjes los was geschoten. Hij was helemaal in de stress en dacht dat hij een nieuw horloge moest kopen. Ik zei dat ik bijna zeker wist dat ik het wel op kon lossen. Thuis een nieuwe 22mm springbar in gedaan en zijn dag kon niet meer stuk :smiley:

Haha heel goed!

Mijn moeder is nog altijd zeer onder de indruk als ik haar quartz horloges/klokken met zomer- of wintertijd binnen luttele seconden op tijd heb gezet :slight_smile:

Briljant!(tu)

Ha,ha, heel herkenbaar. Ik krijg de moeilijkste klokken mee om even een batterijtje te verwisselen. Maar bij de leden van de duikclub geef ik duidelijk aan dat ik geen pakkngen kan verwisselen en dat duiken dan mogelijk risico oplevert. En dan hoeft het niet meer :slight_smile:

Geweldig. heel herkenbaar dit!

Roelof Schreef:

Op mijn werk zijn gelukkig meer
horlogeliefhebbers, maar ook mensen die er niets
van begrijpen. Wel bestaat bij ´leken´snel het
idee dat als je verzamelt, je er ook verstand van
hebt en dan bedoel ik van de techniek.
De mooiste vraag kreeg ik van een collega met een
quartz horloge. Of ik er naar wilde kijken, omdat
steeds om 12 uur ´s middags de datum veranderde
i.p.v. 12 uur ´s nachts. Ik heb er met een
kennersblik naar gekeken en gezegd dat ik hem even
mee naar huis wilde nemen. De volgende dag
teruggegeven en het probleem was opgelost. Ik kan
niet meer stuk.
Groet Roelof

(:smiley:

Er zijn vast ook juweliers die stinkend rijk zijn geworden, omdat sommige automaat bezitters om de paar dagen hun lege batterij laten verwisselen. :+

Geweldig dit, was het hele leven maar zo gemakkelijk :wink:

Ik vind het erg leuk als een collega met een bekraste Seiko van vader aankomt zetten, waarop ik gelijk even het bouwjaar en maand kan vertellen en waarom het echt wel de moeite waard is een 6139 uit de jaren '70 van een nieuw glaasje te voorzien. College draagt die Seiko nu de hele tijd :slight_smile:

Ik heb nog een extra grote horlogekast opener overgehouden aan een andere collega die ik zijn Danish Design stationsklok heb voorzien van een nieuwe batterij, gelijk de losse urenwijzer vastgezet.

Roelof Schreef:

Op mijn werk zijn gelukkig meer
horlogeliefhebbers, maar ook mensen die er niets
van begrijpen. Wel bestaat bij ´leken´snel het
idee dat als je verzamelt, je er ook verstand van
hebt en dan bedoel ik van de techniek.
i.p.v. 12 uur ´s nachts. Ik heb er met een
kennersblik naar gekeken en gezegd dat ik hem even
mee naar huis wilde nemen. De volgende dag
teruggegeven en het probleem was opgelost. Ik kan
niet meer stuk.
Groet Roelof

Roelof Schreef:

i.p.v. 12 uur ´s nachts.

Dit zegt veel over het niveau van je collega’s :+ :sunglasses:

Hahahaha!
Ik ongeveer hetzelfde.
Deze persoon begreep dat je eens per 24 uur bij het doordraaien van de wijzer de datum veranderde. De datum stond een dag te ver. Hij had geen zin om de wijzer 720 rondjes verder te draaien om de juiste datum erop te krijgen.
Je moest zijn ogen zijn toen ik dat binnen 20 seconden voor elkaar had…

Thehaguedragon Schreef:

Hahahaha!
Ik ongeveer hetzelfde.
Deze persoon begreep dat je eens per 24 uur bij
het doordraaien van de wijzer de datum veranderde.
De datum stond een dag te ver. Hij had geen zin om
de wijzer 720 rondjes verder te draaien om de
juiste datum erop te krijgen.
Je moest zijn ogen zijn toen ik dat binnen 20
seconden voor elkaar had…

Was het maar bij elk klokkie zo makkelijk. Bij sommige kun je em een dagje stilzetten. Maar heb ook uurwerkjes zonder snel verstel functie. Moet dan als een dolle draaien :frowning:

Herkenbaar verhaal :slight_smile: