Come fly with me: Stowa Klassik 40 Ikarus NA

Schitterend! Hoe is ie qua maat als je 'm vergelijkt met een sarb en Squale 1521? Zit ie er precies tussenin?

1 like

Prachtig! Veel plezier ermee!

1 like

Gewoon op elke bil een portret van één van die twee. Veel leuker. :upside_down_face:

2 likes

Ik ook.

Maar bestellen deed hij niet, want tussen droom en daad
staan wetten in de weg, en partners met bezwaren,
en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren,
en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. :slight_smile:

Dat dus. :slight_smile:

Nu heb ik al een tijd een bruine Archimede in de koffer die ik gewoon cool blijf vinden ondanks de ondermaatse WR… Dus ik denk dat @anon50762135EV gelijker heeft dan ik toe zou willen geven.

Hm.

Vroege Ray Charles op de bips, of blijf je liever binnen de rat pack?

Ik dacht ooit een lied te hebben gehoord met de titel “my ass belongs to daddy”, maar toen ik dat googlede bleek dat het niet slim was om dat te googlen. :slight_smile:

6 likes

:point_up:

1 like

Natuurlijk ga ik dit nu ook googlen… niet handig inderdaad :see_no_evil::fearful:

1 like

Dank je.

Hij voelt iets groter dan de SARB, maar da’s omdat het allemaal wijzerplaat is. De lug to lug ontloopt 'm niet veel. Hij is wel merkbaar platter, dus de verhouding is totaal anders.

Ten opzichte van de Squale… nog steeds met name platter. De Squale oogt kleiner omdat ie gewoon een enorme bezel heeft… Hm. Herinner me er even aan dan maak ik morgen bij daglicht een groepsfoto van dat trio.

2 likes

Bedankt voor de info.
Ik ben al een tijdje enthousiast over dit horloge en na het zien van jouw foto’s ben ik nog veel enthousiaster.
De Sarb en 1521 zijn mijn meest gedragen horloges. Ik zou het perfect vinden als ie iets groter draagt dan de Sarb en iets kleiner dan de 1521.
Een foto van de drie samen zou helemaal top zijn!

1 like

Dat is het geval. Ik heb de SARB en de 1521 zelf gehad en de Ikarus hier over de vloer gehad voor foto’s. Echt een aanrader!

2 likes

Met stip bovenaan de wishlist! Thanks voor de info.

3 likes

Dat ga ik niet liken. Ik heb 'm net weer even bekeken, en dat zijn 3 muzikale minuten die ik nooit meer terug krijg.

Mijn excuses voor de mention. :slight_smile:

Hmmm…noem dat maar muzikaal…

1 like

Fraai geschreven review. Fantastische aanwinst! Je wakkert direct mijn interesse in Fliegers weer aan. De dimensies van deze zijn erg mooi. Hoogtepunt is de dial; holy moly wat een mooie, subtiele dial.

Gefeliciteerd met deze geweldenaar. Klasse keuze.

1 like

Mooi. Erg mooi :ok_hand:

1 like

Een erg leuk verhaal van een prachtige NA.Van harte met dit mooi exemplaar.

1 like

Ik skipte de grijze wijzerplaat altijd direct als ie voorbij kwam echter is deze in real life(ok van een foto dan)best te pruimen.
Ik snap dat je de handwinder niet hebt genomen,procentueel een behoorlijke optie op de Ikarus,als is het wel een topgrade.
Al met al een mooie aanwinst :+1:t2:

1 like

Leuke flieger maar op een flieger heurt een zwarte plaat :wink:
Op deze grijze uitvoering had ik dan voor 50 pop meer
temp geblauwde wijzers besteld.

1 like

Zo is het. Oh en leer, geen staal, maar dat heeft Fat C wel begrepen…

4 likes

Instagram_STOWA_Iakrus_bluehands_2600
Da’s voor mij wat drukkig. Ik heb best wel lang zitten dubben. Maar uiteindelijk prima zo. :slight_smile:

2 likes

Als ik het zo op deze foto bekijk zijn de zwarte outline wijzers
beter afleesbaar dan de geblauwde.
Dus toch de goede keuze, qua wijzers :stuck_out_tongue_winking_eye:
En ik vind ook de minimale diameter voor een flieger 42mm.

edit:

Een lume shot zou ook wel leuk zijn.

1 like