Comeback of the legendary flipper

Tom Koerts Schreef:

Als iedereen die interesse heeft in een exemplaar
mij een berichtje wil sturen dan zal ik wel eens
kijken of een inkoopactie mogelijk is.

Goed initiatief! Ik vind de wijzerplaat super, leuk idee. Maar ik zie mezelf niet snel met een andere kleur dan zwart lopen. Eigenlijk wil ik dus alleen de zwarte band…

Ik denk dat dit wel eens een klassieker kan worden, zoals deze: http://www.calibre11.com/overview-tag-heuer-formula-1/

Een keer een olijfgroene of zelfs een doorzichtige lijkt me wel leuk!

Menno

Ik vind ze eigenlijk ook best leuk… (tu)

Voor het geld had ik liever een Orca om maar een leuk zomerhorloge te noemen, maar dit soort re-editions kan ik wel waarderen.

Ik vind ze er super uitzien! Vooral een rode of gele lijkt mij wel wat :slight_smile:

Wel apart. Op uhrforum had iemand er al een sinds september

http://uhrforum.de/fortis-colors-weiss-99-900-02-02-a-t114860

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Die heeft wel een andere wijzerplaat. Het ontbreken van de diepteaanduiding en
bij de datum wijkt deze ook af van de eerste post.

Is dit niet een “oud” model ofzo?

Denk dat dit een soort prototype is. Die van uhrforum geeft aan dat er toen maar 3 kleuren waren. Die op Chrono24 is officieel Fortis dealer dus zal niet zomaar nep verkopen.

Die van Uhren-Miquel zijn ook anders dan die op de Fortis site. Vreemd.

Ik zat ook al te kijken… idd verschillende types!
Apart.

Als je goed op de site van Fortis kijkt zie je ook twee versies. Daarnaast heb ik t idee dat de versie met diepteaanduiding die wordt gebruikt om de functies aan te duiden iets grotere cijfers op de plaat heeft. Heb Fortis iig een mail verstuurd.

Ben toch ook wel benieuwd, Vind het wel een leuke klok.

Even editten. Heb een beetje rondgekeken en wat mij toch echt tegenhoud is de band. Hij is dus alleen maar op maat te maken door er stukken af te snijden. Ik koop voor dat geld dan toch liever een Casio of G-Shock.
Gaat hem niet worden deze…
Een MRW is ook een heerlijk horloge en kun je al voor 30 euro scoren.

Het zou me ook gaan vervelen. Dezelfde klok maar dan weer een ander kleur bandje.

ik vind hem gaaf, zijn de banden ook nog te wisselen ? ( zit die los van de kast ? )

voor 120 euro zit ik er wel aan te denken ? iemand inkoop actie regelen ? :wink: :stuck_out_tongue:

Master-Fan Schreef:

ik vind hem gaaf, zijn de banden ook nog te
wisselen ? ( zit die los van de kast ? )

voor 120 euro zit ik er wel aan te denken ? iemand
inkoop actie regelen ? :wink: :stuck_out_tongue:

Beetje research doen luiwammes. :wink:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=1ivPkkRwpFs[/video]

ben ook aan het werk hoor :wink:

Begin jaren '80 heb ik dit model gekocht. Er zaten toen 2 banden bij dacht ik: zwart en legergroen. Of er een 3e bij zat kan ik mij niet herinneren, maar waarschijnlijk niet, want daar was het doosje te klein voor.

Ik vond het géén topper. Géén échte Flipper, maar een goedkoop surrogaat van de échte Flipper. Vrij luide klik bij het wegtikken van de seconden. Hoogte (of dikte) van het apparaat viel mij tegen. Het geheel vond ik geen solide indruk maken. Heb het horloge daarna verkocht. 120 Euro vind ik te duur voor het gebodene, “een plastic klokkie”. Zal wel komen doordat er “Fortis” op staat.

Als Fortis de enige échte Flipper opnieuw had uitgebracht had ik 'm zonder meer gekocht. Op dat model stond aanvankelijk “Eloga” op de wijzerplaat, later overgenomen door Fortis. Ik heb het over dit model, een handopwinder uit de jaren '70.

haha, filmpje gezien, dat begreep ik al…

echter ik bedoel, is het bandje dan nog los van de "kunststof kast " ??? dus andere kleur kast en andere kleur band…

Heb toch liever een G-shock. Het idee van verwisselbare kasten heeft me al een tijd aangesproken, maar niet zo.

Dear Tom,

the watches you saw are from our first production. After the first feedback from customers, we decided to review the design and made the changes you mentioned.
Most of the old version is sold from our stock and the design you can find on our website is now shipping.

With compliments / mit freundlichen Grüßen / meilleures salutations

FORTIS Swiss Watches
PPT GmbH

Benedikt Mispagel
Sales International