Comeback Seiko Alpinist?

Het is nog maar een gerucht maar volgens Seiyajapan komt er in januari 2020 weer een Seiko Alpinist op de markt:

https://www.seiyajapan.com/blogs/news/the-alpinist-will-make-a-comeback-in-jan-2020

Gevalletje eerst zien en dan geloven? Een alpinist met zwarte dial lijkt mij trouwens wel gaaf!

4 likes

That is some great news :sunglasses::+1:. Seiya Japan is wel een van de grootste retailers als het gaat om JDM modellen Seiko, dus geloof dat nieuws blind.
Maar lag mijns inziens wel in de lijn der verwachting. Een van Seiko’s meest iconische non-duiker modellen.
Zal ook de prijsstijging van het huidige model wel wat temperen…

30.000 Yen extra voor een 6R15 uurwerkje :sweat_smile:

6R35 met 70 uur gangreserve :+1::grin:

Zit er wel saffierglas op dan? :roll_eyes:

1 like

Haha oh ja, ik had verkeerd gelezen.
Maar dan nog. Dit is gewoon een move om zichzelf wederom hoger in de markt te positioneren. Even uit de productie, kijken hoe de tweedehandsprijzen van de oude generatie oplopen en daar dan wat boven gaan zitten met de nieuwe productie. Een en ander onder de dekmantel van een ā€˜upgrade’.

2 likes

Als de vraag blĆ­jft en de mensen betalen ervoor…tja. Ik vind de SPB/SBDC serie erg mooi en veel kwaliteit zoals saffierglas en dat Diashield, ben gek van mijn SPB053 maar de prijzen zijn nu rond de €1000 :flushed:

1 like

Wow, dat is hard gegaan dan. Ik had meer dit prijsniveau in gedachten.

1 like

Deze ligt nu met stalen band voor €750 bij solojapan, speciale zoals de SBDC077 en de SPB083 liggen tussen de €900-€1100…wel mooie speciale :yum:

1 like

Gewoon goed nieuws dus…

Hadden ze van de kroon voor de kompas ring nou maar een schroefkroon gemaakt dan had ik hem niet hoeven verkopen :persevere:

2 likes

Enthousiaste prijs, was de limited edition van Hodinkee ook niet grofweg 600e?

Wat was de officiĆ«le prijs in yen voor de ā€œouweā€ Sarb dan?

50.000 yen dacht ik.

1 like

Ja, rond de 50k yen inderdaad.

1 like

Maak er maar ruim 800 van

Hoi,

staat er nu een op Marktplaats voor €160,00

ik heb er een maar je zou hem zo kopen

Bert

1 like

Tja, de witte is wel cool maar ik vind het nog altijd onbegrijpelijk dat ALPINIST is vervangen door Automatic in dat lelijke font. Deze kunnen gewoon nog steeds niet tippen aan de ā€œRed Alpinist-enā€:

Even een foto van een tijdje geleden.

6 likes

Zijn hier geen fakes van dan?

Something’s fishy

1 like

Geen idee, als je 12 jaar op MP zit? maar ja dat kan bijna niet toch € 160 ?

OPLICHTER!!! LET OP

IBAN is aangemerkt als zijnde die van een oplichter