Commodoor horloge opknappen... Vervolg deel 2...

Hallo Jeroen,

Super tevreden mee, had bijna de manuele gekocht maar op aanraden van @Floris155 toch voor de automaat gegaan…

Zo handig, mandje er onder knopje drukken en na 30 min is alles schoon… kan ik ondertussen kast poetsen en dergelijke en verlies je geen tijd met wachten om zelf om te te schakelen.

Aanrader…

Jammer dat HF enkel foto’s aan neemt, anders had ik wel eens een filmpje gepost van de werking.

3 likes

Leuk om te volgen! Dit soort topics vind ik altijd interessant en leuk om te volgen. Succes met opbouwen straks :+1:t3:

2 likes

Je hebt iets over voor deze Hobby, Goeie Genade…

https://www.cousinsuk.com/product/elma-solvex-rm

Dank voor je antwoord ik spaar nog even door heb nu zelf een handmatige Elma drie potten en droogtrommel werkt prima en niet stuk te krijgen.
Maar mis idd wel dat je kan doorwerken als hij schoon draait.
Nogmaals dank voor je antwoord.

Groeten Jeroen

Ssssst… prijs is zonder mandje! :joy:

Maar wel 10K uitgeven voor een horloge waar je enkel de tijd op kan zien? Kan op de telefoon ook. :sunglasses:

Hobby mag wat kosten.

Er zijn er al die wachten op mijn dood om mijn horloge gereedschap te kunnen kopen aan de prijs dat ik mijn vrouw verteld heb dat ze gekost hebben… :joy: (@Westate )

Prima toch voor de hobby… die doet net het zelfde als mijne!

6 likes

3 likes

PS hoe zit het eigenlijk met de ‘historie’ van Commodoor? Ik ken ze alleen van die Kijkshop krantjes.

Heb speciaal een HF link toe gevoegd in het begin van het topic waar info in staat.

1 like

Waar bestel jij glaasjes voor vintage horloges? Ik ben heel tevreden over Timeparts maar die kunnen niet altijd leveren wat ik zoek, bijvoorbeeld glaasjes met spanringen aan de buitenkant.

Bij mijn vertrouwde leverancier voor horloges en juwelen materiaal… maar is groothandel.

https://www.beco-technic.com/uhrenersatzteile/armbanduhren-glaeser.html

Bij CousinsUK ook niet te vinden?

https://www.cousinsuk.com/category/tension-ring-armoured-watch-glasses

1 like

Goed bezig makker! Ik kom voorlopig wel gewoon eens gebruik maken van je Elma :sunglasses:

1 like

Respect! Ik hou wel van zo’n professionele aanpak. Veel succes met de Commodoor en ongetwijfeld daarna nog vele andere horloges.

1 like

Oei, niet gelezen, nu wel :grin:

1 like

Zo, een update…

Door het Covid-19 virus iets meer tijd om aan mijn horloges te werken. :wink:

Mijn nieuw glaasje en kastdeksel dichting zijn binnen gekomen, ik kan dus het horloge verder afwerken.

Door alle drukte, ben ik tijdens de montage en het olie geven vergeten foto’s te nemen, maar hey, het is gewoon omgekeerde werking van demontage en afstellen op de timegrapher.

Met het binnenwerkje kleine tegenslag gehad, één van de 3 brugschroefjes draaide door in de platine, blijkt dat er geen draad meer in het gaatje zat, dus dat even moeten oplossen en een iets dikker schroefje moeten zoeken.

• Dan wijzerplaat monteren:

• Wijzers terug plaatsen:

• Nieuw glaasje persen in de kast:

• Nieuwe vlakke dichting in het deksel plaatsen:

• En dan alles weer monteren… en dit is het resultaat, een oud horloge dat er weer even tegen kan.

Nu nog een geschikt bandje zoeken en klaar komt… het horloge.

Is dit horloge het geld waard van al deze onderdelen te vervangen en een service? Neen, maar het was wel zeer leuk!!!

Ik hoop dat jullie het zo leuk vonden als ikzelf… ben nu gestart met een Pontiac… ik zie jullie misschien terug in een volgend topic!

Fijn Coronavrij weekend gewenst.

9 likes

Goed bezig! En je hebt prachtige hulpmiddelen om dit soort klussen te klaren…:ok_hand:

1 like
  • Met bandje nu… lugs zijn 15mm, had enkel 16mm liggen, dus eens kijken of ik ergens een 15mm kan op de kop tikken.

6 likes

Ziet er goed uit zeg :ok_hand:t2:
Je hebt ook goed gereedschap zo te zien.

1 like

Leuk om te lezen :+1::+1::+1:

1 like

Mooi opgeknapt, op naar de volgende :+1::+1:

1 like

Ben al bezig met een Pontiac met AS1702 binnenwerk… Is bijna terug gemonteerd.

Maar wacht op nieuwe click spring… is gaan vliegen en niet meer terug te vinden. :joy:

Nieuw glaasje is in bestelling.

En ben nog aan het googelen naar een winding stem.

Zal kortelings nieuw topic starten over deze Pontiac.

2 likes