Zo ééns een ander topic opstarten, iets wat niet zo vaak op het HF forum voorkomt, maar mij persoonlijk wel enorm boeit…
Heb van @Brabowilliam 7 oude mechanische horloges overgenomen, die hij nog ergens in een lade gevonden had.
Ideaal voor mij om mijn leerstof van de avondschool te oefenen en deze projectjes geven me ook mijn bezigheid op school, uitdagingen en problemen oplossen.
Ik ga proberen van elk horloge een verslag te maken hier op HF voor diegene dat het interesseren.
Ik ben begonnen met het Commodoor horloge op aanraden van mijn docent omdat dit binnenwerk eens iets anders is dan dat ik tot nu toe gedaan had. Het betreft hier een AS ST handopwinder binnenwerk met datum.
Info over het merk Commodoor vind je in dit oud topic terug:
Het is de bedoeling het horloge in een aanvaardbare staat te brengen, het is tenslotte een oud horloge.
De vergulde kast gaat in de ultrasoon, polishen is er hier niet bij want dan zou de vergulde toplaag er zo af zijn, het stalen deksel polish ik wel en na het spoelen alles even in de droger.
Erg leuk om te lezen hoe je het horloge stap voor stap demonteerd. Ik vind dit soort topics altijd prachtig om te lezen, kunnen er niet genoeg van zijn. Ik ga deze zeker met interesse volgen
Mooi topic ga het zeker volgen.
Nu een vraagje hoe bevalt die Elma schoonmaak machine? Ik heb er ook naar gekeken maar kon nog geen reviews vinden en moet er nog even voor sparen.
Groeten Jeroen