CompasT

Hallo allen,

Mijn naam is Giel, ben afkomstig uit België en dit zou mijn eerste post worden :slight_smile:

Ik vroeg mij af wat de meningen zijn rond het merk CompasT? Zie de horloges hier en daar opduiken maar ken persoonlijk niemand die er één bezit… Prijzen verschillen ook enkele honderden euro’s afhangend van verdeler tot verdeler wat me als verkoper toch zorgen zou baren ivm het imago ervan.

Kijk in ieder geval uit naar jullie professionele mening.

Giel

Giel Schreef:

Ik vroeg mij af wat de meningen zijn rond het merk
CompasT? Zie de horloges hier en daar opduiken
maar ken persoonlijk niemand die er één bezit…

Beste Giel, welkom hier. Met de zoekfunctie kan je de volgende topic vinden:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,317530,317730#msg-317730

Het is een van de vele merken die hun horloges in China laat produceren en voorzien van het betreffende merk.

CompasT is een plakmerk. Dat wil dus zeggen dat de horloges gefabriceerd worden in China en een chinees uurwerk hebben. In Duitsland wordt er een merkje op gedrukt. Ik heb ze gezien met een Unitaskloon handopwinduurwerk. De prijs was 189 euro wat ik veel te veel vind. Wanneer je een merk als Parnis neemt betaal je 60 euro voor een identiek horloge en dat is het wel waard meer niet.

En welkom. :wink:

Op een andere site zag ik een prijs voorbij komen van 789,-
Ik zou deze horloges lekker zoveel mogelijk links laten liggen.

Bedankt mannen!

Had zo al een vermoeden dat het over dergelijke praktijken zou gaan.

dimi0808 Schreef:

Op een andere site zag ik een prijs voorbij komen
van 789,-
Ik zou deze horloges lekker zoveel mogelijk links
laten liggen.

Dat was inderdaad wat ik bedoelde. Als je naar de “officiële” verdelers gaat kijken zie je zulke waanzinprijzen, het was slechts toen een Belgische stockverkoper wekelijks nieuwe CompasT horloges aanbood aan 25% van de “waarde” dat er hier een belletje ging gaan rinkelen.

Nogmaals bedankt, leuk forum, ik kijk al uit naar de antwoorden op mijn volgende topic.