Uiteindelijk koop je de horloges voor 45€ per stuk en een bandje voor 5€. De rest is gebakken lucht. Merk is onbekend dus wat neem over in feiten?
Op de website staan ze te koop voor +/- 100€. Dan zou je voor max 25€ per stuk in moeten kopen om alle kosten te kunnen dragen. Inkoop van de horloges, als je het merk verder zou willen brengen dan alleen een fire-sale, is even een vraagteken hier, dus of je er dan nog iets op kan verdienen is onzeker.
Even ter zijde wat voor verplichtingen je er bij neemt bij overname.
Ja tis een gevalletje hit the groud running he. Veel is al geregeld, maar een zo openlijke verkoop… kweenie of dat het imago van een merk per definitie goed doet.
En zeker, in die 10k zit alles van het merk natuurlijk, ik ga er vanuit ook bestaande verplichtingen richting leverancers, afnemers, consultants etc.
Min of meer op deze manier is Robbert Suurland destijds met TWCO begonnen. Was een Spaans merk meen ik mij ter herinneren, dat al jaren lag te verstoffen. Hij doet het leuk met dat merk, dus het kan wel.
Op zich vind ik hun verhaal achter het merk wel aardig bedacht:
Maar een leuk idee is pas een eerste stap naar een succesvol merk of bedrijf. Anno 2019 is het niet meer zo eenvoudig vanuit niks een nieuw merk op te zetten. Alles moet wel “kloppen” wil je op termijn echt succesvol zijn. Of je moet zo bijzonder zijn of unieke talenten of producten hebben (denk aan Ketelaars Watches) dat de markt naar jou komt. Voor veel merken is het echt alle hens aan dek om hun omzetten en resultaten te halen en hun merk verder uit te bouwen tussen alle moordende concurrentie. En je grote schaarstegoed is dan tijd. En soms ook kapitaal, of visie. En ik zeg dit niet uit kritiek maar vanuit mijn professie als business developer waar ik al veel merken en bedrijven in verschillende branches heb mogen helpen met oprichting-, doorstart en groei.
Ik denk dat die 10K die ze vragen niet eens een al te gekke prijs is. Je kan instappen in een merk van 2 jaar oud en ik denk dat hun investering daarin tot nu wel groter is geweest.
Ik begrijp wat je zegt. Leuk dat je de moeite neemt om met vakkennis te reageren. Voor iemand met ambities op dit vlak is het veel kostbaarder om vanaf nul te beginnen, dan deze (haperende) trein over te nemen. Even los van wat je van de modellen vindt.
Hoe goed vertrouwen heb je in het merk als je Marktplaats als verkoop platform gebruikt. Zet hem dan te koop in de Euroshop, dan weet je zeker dat je je geld eruit haalt.
Er zit ook een Europese merkregistratie bij die nog 9 jaar geldig is. Zo’n registratie kost toch al snel 1k+.
Tevens zit de website ook wel goed in elkaar. Als je daar Nederlandse webdevelopers voor inhuurt zullen ze er toch wel een flink aantal uur mee bezig zijn x €60 per uur.
Vaak heeft de merknaam an zich bij het verkopen van een bedrijf ook materiële waarden, maar dat is in dit geval verwaarloosbaar.
Al met bij nadere beschouwing lijkt het dus best een redelijke basis om op voort te borduren voor iemand met 10k op de bank en ambities, zonder het gedoe om he-le-maal van voren af aan te beginnen.
Precies. Lijkt me erg leuk, maar dan wel met een product waar ik zelf achter zou staan.
Dit merk is imho niet ontstaan vanuit dezelfde passie (sorry voor dit woord) voor horloges zoals de meesten hier op het forum die hebben.