Complexe en betaalbare horloges?

Vind hem overpriced

3 likes

Complex geprijsd :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

2 likes

Het afgelopen jaar 2 complexere horloges vastgehad en eentje om kunnen proberen! Mijn absolute favoriet is de Genus Dragon, de draak geeft de minuten weer en thv 9 uur kan je de uren aflezen. De andere is een RM35-02 RAFA, dus de uitvoering die voor Rafael Nadal was gedesigned (bijzonder licht horloge trouwens)

2 likes

Wat een leuk topic!
Op de meeste kon ik niet wijs worden hoe laat het nu is? Maar ach, het zijn ook een soort sieraden natuurlijk!
Zelf kan ik nix bijdragen uit het goedkopere segment (sorry!), maar als de miljoenen op je rekening staan te versloffen kun je altijd nog een Jacob&Co kopen.

1 like

Leuke braintwisters :laughing:
Hier nog een GPHG prijswinnaar, zonet in een winkel zien liggen (Singapore weliswaar).
Ciga Design Blue Planet

2 likes

Gisteren in real life gezien…
Behrens Starship

En de Space Traveller, nog ingepakt

3 likes

Deze ooit om mogen doen

6 likes

Deze uitgesproken Epos ouvre d’Art verso2 niet echt complex maar eerder apart mocht ik deze zomer verwelkomen :grin: en óók betaalbaar.

2 likes

10 likes

Ja, dat zat ik me ook af te vragen.
Ik heb enige gemoedsrust gevonden in de volgende berekening.

Als zo’n horloge tot 5 jaar zou meegaan zonder onderhoudsbeurt (dagelijks te dragen), dan kom ik best 150 jaar toe voordat die een beurt nodig heeft, als ik het horloge maar 1x draag per maand.

Puur theoretisch natuurlijk, want olie mag best vroeger vervangen worden, maar plaatst het wel in perspectief.

En je kunt het horloge natuurlijk altijd opsturen voor een service. Of dat nu in China, Japan, Zwitserland of US is, maakt niet uit.

Ik kan er natuurlijk totaal naast zitten met mijn berekening, maar dan hoor ik het graag van een kenner :wink:

Die Pantasis triclops of die Angles Three kings wekken inderdaad wel mijn interesse… Maar kan iemand mij uitleggen hoe je kan zien hoe laat het is op die horloges :see_no_evil::see_no_evil::grin: dan wil ik nog wel overwegen om die aan te schaffen. Zie dat ze uit Amerika komen, denk dat ik daar nog wel kom dit jaar :sunglasses::grin:

1 like

Van zodra je het weet, is de magie weg hoor :sweat_smile:

Het principe van een ‘wandering hour’ horloge is dat het uur tevoorschijn komt op een bepaald punt van de dial (minuut 0).
Voor de Triclops heb je die minutenschaal bovenaan. Links komt het uur tevoorschijn bij minuut 0 en het uur blijft dan doordraaien tot je aan de 60 minuten zit. En dan komt het volgende uur eraan bij minuut 0.

Voor de Three Kings is minuut 0 ook aangeduid (rond de 1 uur positie).
De Triclops toont 6 uur, de Three Kings toont 4u43.

Als je naar ‘wandering hour’ zoekt, kun je wel filmpjes vinden.

Niet mogen kopen? :sweat_smile:

Beestig mooi, maar ik zou het niet durven dragen. Lijkt heel fragiel. En met elk krasje ben je een paar 1000 €’s kwijt…

1 like

Haha, daar heb je een goed punt :grin:

Dank voor je duidelijke en verhelderende uitleg :+1: Het ziet er in dat geval heel mooi uit, maar ik denk dat nu ik wat ouder wordt dat mijn ogen die wandering hours niet meer zo goed kunnen aflezen helaas. :cry: en 9m nou iedere keer als je wilt kijken hoe laat het is een leesbril te pakken is ook zo wat :see_no_evil:

Heb nu al moeite met horloges met een gouden plaat en gouden wijzers…

Nogmaals dank en een goed weekend gewenst!

1 like

Zat me af te vragen hoe dat kon, zag die laatste 0 niet :joy: Zou hem zo bestellen voor 680,00 :grin::sunglasses:

1 like

:joy:

Oh nee…

Dit is wel zielig :sob:
Mogen zo’n toestanden hier wel gepost worden?

2 likes

Ja wat is mooi? Mooi vind ik het niet maar de waardeering voor de complexiteit en engineering maken het voor mij mooi

1 like

Deze is Zwitsers, met een SW200 als basis.

Dwiss M3W

1 like

HYT

Deze maken gebruik van vloeistof

3 likes