Complexe en betaalbare horloges?

De complexiteit in een horloge wordt vaak duur betaald. Denk aan tourbillons, perpetual kalenders, skeletons en dan komen namen op van Urwerk, Richard Mille…
Zelfs voor een secondewijzer vraagt deze laatste enorm veel €’s, ziehier de RM 65-01 :grin:.

Ik word wel gecharmeerd door de technische vindingrijkheid (niet altijd van de looks), maar die prijzen :dizzy_face:‍:dizzy:. Vandaar ben ik een zoektocht gestart om mijn honger te stillen in de meer betaalbare klasse. En het zijn niet allemaal chinese horloges :laughing:. Ze maken dikwijls gebruik van de Miyota 9x serie met een extra complicatie ernaast.

Ziehier het (voorlopige) resultaat van mijn zoektocht. Allemaal in de sub-2000€ kategorie.

Phantasis Triclops met Miyota 90S5

Atowak Ettore met Miyota 9015

Xeric Scrambler met Miyota 90s5

Angles Three Kings met Miyota 9039

En mijn favoriet
Behrens Space Traveller met Miyota 9015

Deze laatste ga ik trouwens volgende week live kunnen zien in Singapore. :crossed_fingers:

Zijn er hier nog liefhebbers?
En als er nog ideeën of suggesties zijn, dan zijn die meer dan welkom. Pictures! :stuck_out_tongue_winking_eye:

20 likes

Ja deze https://atowak.com/products/atowak-ettore-drift-4-arm-wandering-hour-sliver-black-watches
Echt iets heel anders, nog niet eerder gezien :+1:

1 like

Zoo, die Behrens maakt nog meer bijzonders…

https://www.behrenswatches.com/43/

2 likes

Er zijn toch al aardig wat horloges met tourbillon voor schappelijke prijsjes uit China. Het servicen zal wel een probleem zijn vrees ik.

Ik zie trouwens weinig complexe horloges op HF, wel veel mensen met een horlogecomplex

13 likes

Dietrich Organic time? :grin:

5 likes

Klopt :grinning_face_with_smiling_eyes:
Ik zit me steeds af te vragen of zo’n Atowak op mijn pols zou passen. Mooie plaatjes, dat wel.

Inderdaad, hier ben ik ze tegen gekomen.

Ooh een leuk Chinees horloge, dacht ik. Als die voor een aangenaam prijsje te vinden is…
:exploding_head:
Viel dat even tegen :sob:

:joy:

Oh ja, vergeten! Thanks for the tip :grinning_face_with_smiling_eyes:

2 likes

Leuke horloges om te zien maar als ik geen wijzers kan ontdekken en daardoor de tijd niet in 1x kan aflezen krijg ik storing :joy:

5 likes

Complex, maar wel functioneel en goed afleesbaar.
Fortis Daybreaker
Propvol complicaties:
-Datum
-gangreserve weergave
-alarm
-alarm reserve weergave
-GMT functie
-chronograaf

En de huidige minder complexe variant:
Fortis Aeromaster Alarm Chronograaf

-datum
-alarm
-chronograaf

7 likes

Allemaal leuk spul, maar hoe denk je deze te laten servicen over 5 - 10 - 15 jaar. Grote kans dat de leverancier dan niet meer bestaat of geen reserve onderdelen meer heeft. Niet alleen van het uurwerk, maar in het bijzonder de kastdelen zoals een aparte kroon, glas, wijzerplaat of wijzers?
Bij RM zal het wel mee vallen, die hebben voor dat geld dat je uitgeeft vast nog wel iets of maken het voor je. Maar bij de goedkopere merken zou ik zorgen hebben.

3 likes

Bij Fortis hoef je je daar gelukkig geen zorgen om te maken.

3 likes

De Christopher Ward Bell Canto mag hier niet ontbreken.

7 likes

Interessant topic. Ben zeer geïnteresseerd in complexe uurwerken. Helaas is ook mijn budget niet toereikend om een topmerk hiermee aan te schaffen. Dit ga ik met veel interesse volgen.

1 like

Deze staat bij mij ook sindskort op mijn longlist…

1 like

Prachtig horloge, maar was gelimiteerd en uitverkocht :expressionless:
Waanzinnige prijzen ondertussen.
Nochtans een gelijkaardig principe: neem een SW200 en voeg die chime complicatie toe. Schitterend uitgevoerd weliswaar.

De tandjes. Nou ja, lekkere imagobooster wel…

Dan gooi ik de Baltic MR01 er nog maar even in. Deze keer niet vanwege de schitterende dial, maar vooral vanwege het schitterende uurwerk met microrotor en zichtbodem. Is een Hangzou 5000A geloof ik.

3 likes

Goed punt. En ook een mooi horloge.
Die is incoming! :wink: Levering in juni.

1 like

Accutron. Duh

10 likes

Accutron Spaceview 2020 :drooling_face:

6 likes

Deze natuurlijk

3 likes