De complexiteit in een horloge wordt vaak duur betaald. Denk aan tourbillons, perpetual kalenders, skeletons en dan komen namen op van Urwerk, Richard Mille…
Zelfs voor een secondewijzer vraagt deze laatste enorm veel €’s, ziehier de RM 65-01 .
Ik word wel gecharmeerd door de technische vindingrijkheid (niet altijd van de looks), maar die prijzen :dizzy:. Vandaar ben ik een zoektocht gestart om mijn honger te stillen in de meer betaalbare klasse. En het zijn niet allemaal chinese horloges . Ze maken dikwijls gebruik van de Miyota 9x serie met een extra complicatie ernaast.
Ziehier het (voorlopige) resultaat van mijn zoektocht. Allemaal in de sub-2000€ kategorie.
Allemaal leuk spul, maar hoe denk je deze te laten servicen over 5 - 10 - 15 jaar. Grote kans dat de leverancier dan niet meer bestaat of geen reserve onderdelen meer heeft. Niet alleen van het uurwerk, maar in het bijzonder de kastdelen zoals een aparte kroon, glas, wijzerplaat of wijzers?
Bij RM zal het wel mee vallen, die hebben voor dat geld dat je uitgeeft vast nog wel iets of maken het voor je. Maar bij de goedkopere merken zou ik zorgen hebben.
Interessant topic. Ben zeer geïnteresseerd in complexe uurwerken. Helaas is ook mijn budget niet toereikend om een topmerk hiermee aan te schaffen. Dit ga ik met veel interesse volgen.
Prachtig horloge, maar was gelimiteerd en uitverkocht
Waanzinnige prijzen ondertussen.
Nochtans een gelijkaardig principe: neem een SW200 en voeg die chime complicatie toe. Schitterend uitgevoerd weliswaar.
Dan gooi ik de Baltic MR01 er nog maar even in. Deze keer niet vanwege de schitterende dial, maar vooral vanwege het schitterende uurwerk met microrotor en zichtbodem. Is een Hangzou 5000A geloof ik.