Behrens 20G - koopadvies graag 🙏

Beste HF, normaal heb ik geen extra advies nodig bij de aankoop van horloges. Ieder zijn smaak, nietwaar
 Maar voor een aankoop als deze zou ik graag wat weerwerk horen. Het horloge zit al een week in mijn winkelmandje. :sweat_smile:

Ik heb mijn zinnen gezet op een titanium, 20 gram zware, 5.2 mm dikke, trapezoidale en kromme Behrens 20G:

Not everybody’s taste, vermoed ik.
Ook niet die van mijn vrouw. :sweat_smile:
Hoewel ik leuke driehanders kan waarderen, heb ik toch een voorliefde voor ‘aparte’ horloges, maar meestal zijn die buiten bereik (denk aan een UN Freak of Czapek Rattrapante).

Over deze Behrens is enkel maar positief nieuws te vinden, terwijl hij ook relatief betaalbaar blijft (aan de prijs van een Speedmaster).
Hetgeen Fratello zegt:

Dus waarom twijfelen?

• Het is een Chinese constructeur. Echt? Jawel, sinds 2012
  • Is die een Speedmaster waard?
  • Onderhoud?
  • Draagt die band wel goed?
  • Geen andere band beschikbaar (nagevraagd)
  • Is het horloge niet te groot op de pols?
  • Mijn vrouw vindt hem niet leuk.

Ik ben er dus nog niet uit.
Wat vindt HF van dit horloge?
Duizendmaal dank! :pray:

25 likes

Behrens is top kwaliteit uit China kerel, dus oer het horloge zelf hoef je je niet druk te maken schat ik in. Qua looks: wat een fantastisch apparaat! Alvast veel draagplezier :wink:

2 likes

de tijd aflezen / het horloge snappen kost mij teveel tijd. Reden temeer om steeds naar je horloge te kijken, i get it :wink: maar voor mij een reden om af te haken. Plat en bijzonder, zeker. Ik snap je groeiende liefde. Maar bij twijfel (die je ook opnoemt) ga ik verder. Als mijn budget het zou toelaten → mooie Speedy.

Maar goed, is jouw ‘ding’ dus doe vooral wat je gevoel je ingeeft en luister niet naar deze onwetende horlogeziel. Maar houd wel rekening met je vrouw. Zulke dingen worden altijd op momenten dat het je niet uitkomt tegen je gebruikt

2 likes

Op zich niks mis mee, denk ik. Er zijn evengoed schijt Zwitsers wellicht.

Oei. Hmja. Dat is al veel minder evident :slightly_smiling_face:

Zo’n speciaal geval zal wel een rondje terugsturen zijn. Hoe zit het qua dealers hier?

Dat is heel erg ruk, imo. Zit je vast aan wat ze zelf voorzien, en als dat tegenvalt
 Cartier vibes.

Hoe groot is je pols?

Snel een lelijker exemplaar voor 2x zoveel geld opsnorren online en laten zien. “Okee, misschien heb je wel gelijk, deze dan?”

Maar uiteindelijk:

Ik vind het niet specifiek mooi, maar wel ontiegelijk veel interessanter en cooler dan de zoveelste slaapverwekkende Rolex met zwarte nummerplaat met telefoonboek op geprint. Duimpje omhoog. :+1:

13 likes

Veel positief over te zeggen, denk ik. Maar door de maat en vorm denk ik vooral “wat groot” :grimacing: Het scheelt dat het geen lugs heeft, maar toch; 42/38 in bijna vierkant is best aanwezig, lijkt me.

1 like

Ik vind het wel een leuk horloge. Weet niet of ik het zelf zou kopen maar het is weer eens iets anders. Je koopt een horloge in de eerste plaats voor jezelf. Als jij dit leuk vindt, doen!

1 like

Ik vind het een heel tof ding!
Al ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat ik hem zelf niet zou kopen.

1 like

Heel apart horloge! Ik begrijp de aantrekkingskracht wel, maar zoals hierboven al aangegeven zou ik wel de band willen kunnen vervangen. Die witte band die er op deze foto’s op zit, past wat mij betreft niet goed bij de stijl van dit horloge. Ook zou ik hem puur uit principe graag zelf willen kunnen wisselen. (voor stijl-variatie en vervanging)

1 like

Ik snap je twijfel. Mijn advies: bij twijfel niet inhalen
!
Overigens heb ik ook al diverse keren naar dit, en andere horloges van Behrens gekeken. Zeer bijzonder, altijd anders dan de rest, fantastisch, als dat je aantrekt!
Ik snap niet zo goed dat je ons om raad vraagt. Het is jouw smaak, jouw keuze. En als je twijfel financieel is: je hebt je vast al gerealiseerd dat dit horloge niet in waarde zal stijgen.

1 like

Ik hou van gedurfde keuzes en wens je de moed toe om ervoor te gaan en er van te houden. Het is wel een gok of hij in het echt je ook weet te pakken.

2 likes

Teringvet. Die zou ik zo dragen.

2 likes

Ik zelf zou het niet aandurven. Jij twijfelt op 6 punten én je vrouw vindt hem niet leuk. Het horloge met dat prijskaartje dan toch aanschaffen zou van heel veel moed getuigen.

2 likes

Ik vind dit horloge toch wel een stukje eye-candy. Ook de asymetrie van de kast is gewoon heel erg leuk te noemen. Dat je de techniek kunt zien is gewoon echt top gedaan. Ik hou er in ieder geval van.

Even mijn reserveringen delen (om je gedachtenpiste misschien te helpen, disclaimer alvast dus dat is geen afkraken o.i.d.)

• prijs is stevig voor een dergelijk merk welke bij een klein publiek maar een beetje bekend is. Inruilwaarde (mocht je er ooit vanaf willen) zal dus ook, mijn inschatting, laag zijn. Daar koop je geen horloge voor en laat je hem ook niet voor liggen, maar ik neem het mee in de overweging. De hobby is al duur genoeg.
  • onderhoud zal tijdens de garantieperiode geen probleem zijn, maar als je echt afhankelijk van Behrens bent dan is mijn verwachting, duur en lange tijd weg (untill proven otherwise).
  • Gezien het gewicht verwacht ik dat het horloge prettig zal dragen, evenals de band. Ik zou me maar daar niet te druk over maken, dit soort banden slijt je namelijk niet zo snel. Mocht je later een band nodig hebben of willen wisselen m.b.t. kleur, trek dan je portemonnee maar. Ik heb hetzelfde bij een Jorg Hysek Kilada XL, daar zijn geen alternatieven voor, dus aangewezen op de originele (rete)dure banden.
  • hoe het horloge om jouw pols valt, kan ik niets over zeggen eveneens over jouw voorkeur voor afmetigen.Lichtgewicht horloges dragen vaak prettiger, ook als ze iets groter zijn.
  • dat je vrouw hem niet leuk vindt, moet je maar zelf wegen :clown_face:

Voor mij zou de afleesbaarheid wel een (groot) ding zijn, sinds ik namelijk een leesbril heb stel ik hier echt wel eisen aan. Ik merk dat het plezier van een horloge voor mij echt samenhangt met de afleesbaarheid ervan.

BTW; ik zie dat ze ook in europa (Zwitserland) zitten. Als ze daar zitten voor met een servicecenter ben je hem echt wel een paar weken kwijt indien je er gebruik van moet maken.

2 likes

verschrikkelijk duur! enige mooie vind ik de gebogen kast, maar dat gaat weer teniet door de rare vorm en de gekunstelde afleesbaarheid of het gebrek eraan. Moge duidelijk zijn dat ik het niks vind

2 likes

Ik hou wel van ontwerp, maar het is een love or hate :smiley:
Voor mij zou het vooral de band zijn waar ik me zorgen over maak:
-Wit, dus zie je snel vuil op, gelukkig rubber dus normaal makkelijk schoon te krijgen
-Rubbere band? Voor die prijs zou ik toch meer verwachten en ik ben geen liefhebber van rubber als band
Qua grote denk ik, als ik de foto’s in artikel bekijk dat het nog wel ok is, die man heeft nu ook niet bijzonder brede pols lijkt mij.
Of deze het waard is van prijs tov Speedmaster, daar zal je zelf ook wel het antwoord op weten :sweat_smile:

1 like

Ik zou zelf snel uitgekeken zijn op de witte rubberen band. Zou met je voorkeuren ook eens bij Rado kijken, bijvoorbeeld: Introducing The New Rado True Square Skeleton (Live Pics & Price).

1 like

Lange post, excuses alvast :sweat_smile: Heb veel tijd, zo op vakantie.

Kijk, ik vind het verbazend hoe die verschillende meningen uiteindelijk toch enige helderheid in mijn hoofd brengt. :innocent:

Als ik over de meningen ga, dan kom ik op het volgende uit:

China & kwaliteit

Dit bevestigt mijn vermoeden dat het wel snor moet zitten met de kwaliteit.

Over de afleesbaarheid maak ik me geen zorgen.

Mja, dat kan ooit nog komen. Maar momenteel heb ik die niet nodig.

:fu: Inderdaad, dat dus :smile:

Over smaak: heel persoonlijk, verschillende meningen. :smiley: Maar eigenlijk positiever dan verwacht.

Als techneut kan ik de architectuur enorm waarderen, hoe zo’n mechanisme wordt ontworpen en samengesteld zodat het niet als geklungel overkomt. Ik heb nog enige reservatie over het feit dat ze misschien over the top zijn gegaan. Echt alles is anders dan een klassieke driehander aan dit horloge. Maar ik vind wel dat het werkt, zo’n horloge mag een extravagant kantje hebben. :sweat_smile:

Over de band: dat is een moeilijke.
Ik ga toch proberen om een extra zwarte band te kopen. Op hun carbon 11G versie, was er een zwarte band beschikbaar.

Volledig mee eens!

Yep

En de Speedy vergelijking, een nieuwe daalt trouwens ook in waarde. Financieel maak ik me echter geen zorgen dat er waardeverlies is. Ik heb welgeteld 1 horloge dat in waarde is gestegen. Een Seiko Sarb :sweat_smile:

Ik denk er ook zo over, maar ik verwacht niet dat ik hem snel zou verkopen.

Over mijn :heart: vrouw, ik begin wat ideetjes te krijgen. Misschien ook een nieuw dameshorloge als kado?

:rofl: Ga ik ook gelijk doen.

Er is dus indeerdaad een dealer in Zwitserland, en Behrens zal hopelijk nog een tijd blijven bestaan om het onderhoud te verzekeren.

Mijn pols is 17.5 cm. :crossed_fingers:

Bedankt. Niet slecht, maar dan vind ik de 20G een meer open/zichtbaar ontwerp.

Dat is mooi gezegd en daar is meteen ook alles mee gezegd wat in mijn hoofd speelt. :pray:

Dankuwel allen. Ik laat het nog wat inzinken.

3 likes

Graag gedaan! De 20G is inderdaad spannender. Mocht je de trekker overhalen zie ik graag de NA met veeeel foto’s tegemoet!

1 like

Ik vind elk detail mooi/bijzonder maar het geheel onevenwichtig. Speedmaster vind ik trouwens ook niks dus misschien kan ik maar beter mijn mond houden :smile:

2 likes

Gaan we doen :smile:
Ik denk dat mijn besluit vaststaat :yum:

2 likes