Behrens 20G - koopadvies graag 🙏

Bestaat er een synoniem voor Wabi Sabi in het Chinees? :sweat_smile:

Welnee hoor. Alle meningen worden gewaardeerd. En ik begrijp het wel.

1 like

Niet doen dus :wink:

1 like

O.k., je vraagt om meningen. Dit is de mijne: ik vind 'm vrij lelijk en voor het geld (7.600euro!!!) kan ik zo 100 mooiere horloge bedenken. De eerste die mij te binnenschiet is een TAG Heuer Carrera Glassbox. Dan heb je een retefraai kwaliteitshorloge met een mooie heritage en in-house uurwerk en hou je zelfs nog wat geld over. Ik zou hier geen tiende seconde over hoeven nadenken. Maar goed, zoveel mensen, zoveel meningen, natuurlijk. :person_shrugging:
TAG Heuer Carrera Glassbox video review

3 likes

Het is een Chinese constructeur. Echt? Jawel, sinds 2012 => stel je voor, daar terplaatse ophalen. Zou een mooie trip zijn.

En toplocatie voor NA foto’s



Is die een Speedmaster waard? => ik denk het wel. Deze zal een bredere smile op je gezicht toveren dan een speedy vermoed ik

Onderhoud? => eens navragen hoe zij dat zien

Draagt die band wel goed? => ik zou een custom band laten maken. Waarschijnlijk draaien die schroeven in een metalen plaatje. En kun je voor een kleine prijs extra plaatjes krijgen.

Is het horloge niet te groot op de pols? => L2L van 43mm en dun. Daar komen heel veel polsen mee weg

Mijn vrouw vindt hem niet leuk. => mijn laatste aankoop vond mijn vrouw ook niet mooi. Doet mij niet minder genieten

3 likes

Vind die zoooooooo gaaf! hoor graag als je de trekker hebt overgehaald

1 like

Ik schat in dat mijn vrouw mijn vriendin ook niet leuk vindt….need I say more?

Maar voor de prijs van een Speedy, ai, dat zou ik nooit doen zonder hem te kunnen passen en bepotelen.

1 like

Draag je graag skeletons ?

Het zijn al niet de meeste versatile horloges, en dan zeker niet met de vaste rubberen band.
De meeste mensen worden ze ook snel beu.

Ik vind hem wel cool, maar heb uit het verleden ook geleerd dat je sommige zaken beter kan appreciëren vanop een afstand als ze verder niet bij je passen.

Ik volg met veel plezier de nieuwste releases van Grand seiko op, en ik kan er wel uren over staan kwijlen in de vitrine van de AD. Maar toen ik er zelf een kocht had ik weinig plezier van het bezitten. Fantastisch horloge, maar gewoon niet compatibel met mijn levensstijl, dus kreeg weinig draagtijd.

Ik denk dat dit horloge voor velen in dezelfde categorie gaat vallen. Leuk om te bewonderen, niet om te bezitten.

1 like

:rofl: the one that rules them all.

Aha, ik zie opportuniteiten :smiley:

:rofl: point taken

Ja, dat zou beestig zijn, ben er ooit geweest. Enorm mooi. Maar China heb ik momenteel niet op mijn korte termijn radar liggen. Het horloge zou pas in een half jaar geleverd kunnen worden, dus misschien… :yum:

Dat is een goeie!
Maar ik heb nog nooit custom banden in rubber gezien. Of dacht je aan lederen banden? Dat is zeker een optie.

:grin: (dit is een hele brede smile)

:pray: Will do!

Dat is een moeilijke. Daar vrees ik voor. Tripje Genève misschien?

Ja, ik draag graag skeletons. Heb een Code 41 Anomaly-T4.
Interessante observatie. Ik heb dat ook al met bepaalde (te) dressy horloges gehad, niet zozeer met skeletons. Die begon ik dan ietwat saai te vinden. Een Junghans Max Bill bijvoorbeeld, ik bewonder het horloge enorm, maar ik droeg hem niet.

1 like

Ben niet zo voor rubber. Ik dacht aan leder of textiel.

1 like

Heel eigenzinnig en je vindt ‘m mooi of lelijk…
Niet voor mijn pols maar ik heb wel bewondering voor een drager van dit horloge :white_check_mark:!

2 likes

Ik heb het hier al eens vaker genoemd maar bij Pattini kun je voor niet voor een schappelijke prijs (ik heb 51 euro voor die van mij betaald) een custom leren bandje laten maken. Ze houden van een uitdaging daar dus ik denk dat ze graag met je meedenken voor een passende oplossing.

1 like

Oh ja en ik vind het horloge een absolute winnaar!! Laat je vooral niet de voor de hand liggende keuzes aanpraten hier en ga voor deze!

1 like

Vanmiddag zag ik dit bericht van jou al Wimm.
M’n eerste indruk van het horloge was, dat het mij fascineert.

Hoewel ik tegenwoordig vaak kijk waar een product vandaan komt, wil ik dat aspect terzijde laten.

Persoonlijk vind ik het soms wel leuk om positieve aandacht te trekken, als musicus moet ik dat natuurlijk ook regelmatig doen. Deze Behrens gaat absoluut opvallen als je het draagt, leuk!

Zelf vind ik bijvoorbeeld een blauwe Monaco van Tag Heuer erg fraai, maar mijn vrouw vindt het een lelijk ding, toch zou dat mij er niet van weerhouden om er misschien keer een aan te schaffen.

Veel plezier gewenst met het wel of niet bestellen van dat unieke horloge :+1:

2 likes

Absoluut een hele mooie Tag! Maar dat vind ik dan weer veel geld voor een chrono. Ik heb 2 bijzondere chrono’s (een Belgische Méraud en een gelimiteerde Nivada Grenchen) voor de helft van de prijs van deze.
En vind maar eens zo’n gelijkaardige rariteit voor deze prijs - 20 gram, titanium, enzo…

Inderdaad, en gedurfd.

:pray: ik had/heb nog wat extra moed nodig om de stap te zetten. Ik denk niet dat ik datzelfde gevoel zou hebben bij een Speedmaster of Grand Seiko, die meer mainstream zijn.

Bedankt om mee te denken! :smile:
Die zal ik zeker contacteren.
Ik wacht momenteel op antwoord van Behrens over de strap opties.

:smile: bedankt om me wat moed in te spreken.

Ja, begrijpelijk. Speel je voor publiek? Als ik hem heb, kom ik graag een keer luisteren met de Behrens :grin:

Eensgezinden onder elkaar. :sweat_smile:
We beginnen een quorum te krijgen.
Maken we een topic voor horloges die de wederhelft niet mooi vindt?

5 likes

dat klopt, maar 20 gram en 5,2mm dik zijn indrukwekkende gegevens.
Ziet er kunstig uit, helaas niet mijn smaak maar begrijp je keuze wel.

1 like

Nummer 23 :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Luister naar je vrouw.

1 like

Qué?
Mijn chinees is niet zo vergevorderd. :sweat_smile:

1 like

Kopen. Ik houd niet van dit genre en zelfs ik vind dit geweldig.

2 likes

Tja, horloges met niet conventionele tijdsaanduiding zijn niet mijn cup of tea. :disguised_face:

1 like