Complicaties .... wie gebruikt ze ?

:~

Jeffreyh1984 Schreef:

Dan zul je meemaken hoe “shockproof” een G-shock
nou eigenlijk is… Weer een complicatie gebruikt!
:~ (:smiley:

we zullen je missen.

( maar niet te lang hoor )

Daar ben ik blij om :+

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ik heb mezelf helemaal uitgekleed wat betreft complicaties.

Meeste van m’n horloges hebben niet eens een datum.

Duikring gebruik ik in de keuken of om korte ritten te timen.

Een chrono voor de lol om te kijken of het werkt of om een reis te timen met openbaar vervoer bus/trein/tram e.d zodat ik voortaan de tijd heb die het duurt met overstappen/wachten enz, kan dan net zo goed kijken hoe laat ik vertrek en aankom maar dat terzijde ik vind het af en toe gewoon leuk.

Groeten.

Noel.

Enige die ik regelmatig gebruik, zijn de thermometer en barometer op mijn T-Touch.

Ik gebruik de chronograaf functie regelmatig, vooral op m’n werk om exact de pauze te timen, om er zeker van te zijn dat ik niet te laat terug kom oid.
En soms met koken oid gebruik ik hem ook nog wel.

De oldschool draai ring en kompas.

Leuk tijdverdrijf om te zien of berekeningen kloppen
met GPS.

Grt.

Chrono’s en (duiker)ringen gebruik ik wel. Ik kook thuis, dus i.p.v. de kookwekker. Of bij een wandeling & of met de fiets weg. Dus met enige regelmaat.
Maar naar een vergadering of 's avonds naar een diner zal ik geen chronograaf aan doen :wink:

Alleen in het weekend wanneer ik zin heb in een gekookt eitje.

De GMT op reis, de duikring en chrono om te timen hoelang de kinderen boven aan het etteren zijn :frowning:
Helaas worden die vaker gebruikt dan de GMT (:smiley:

Kennelijk gaan er heel wat gekookte eitjes doorheen hier
::o

Nooit.
Eitje = kookwekker.

De enige complicaties die ik werkelijk gebruik is het alarm en de countdown functie op mijn digitale horloges.

En de hour chime. Beep!

Leuk topic; Mijn Zeppelin gebruik ik voor: de tweede wereldtijd gedurende projecten met activiteiten in Zuid Amerika, de stopwatch voor koken (niet alleen eieren lol) en het alarm voor wakkerworden in de vakantie als de telefoon tijdelijk is verbannen. Mijn Tissot perpetual om alle andere horloges op dag datum accuraat te houden. Mijn onlangs gekochte Meistersinger Perigraph om op 24.00 uur de schijf ineens te zien draaien naar de volgende datumaanduiding… (is heel mooi!)

ik speel dr wel es mee, maar echt gebruiken eigenlijk vnl alleen de duikersring om eieren enzo mee te timen. eigenlijk zou n timer beter zijn, maar die is weer niet zo makkelijk/snel in te stellen. eicomplicatie: een alarm die afgaat wanneer de minutenwijzer bij de pearl komt.

Is er dan niemand die zijn maanstand indicator nuttig gebruikt? :wink:

gschoots Schreef:

Is er dan niemand die zijn maanstand indicator
nuttig gebruikt? :wink:

zolang het met eieren koken geen voordeel oplevert
( bij die eier-fetisjisten hier ) denk ik het niet

Chuck Norris kookt geen eieren !!

Ja hoor, die gebruik ik om te kijken of ik 's nachts veilig de straat op kan of dat ik mijn kruisboog met zilveren pijlen mee moet nemen.

Vreemd. Ik had gisteren een reactie op dit topic geplaatst en tot mijn verbazing is deze verwijderd. Was absoluut grappig bedoeld en ik zou niet weten waarom deze werd verwijderd. Zou deze grappige opmerking nu ook worden verwijderd??