Complicaties .... wie gebruikt ze ?

We hebben allemaal wel eens een “Chronograaf” horloge of met een Tachymeter/getijden om de pols, maar gebruiken we ze ook, en geeft het i.d.d. meerwaarde ?

tips en truuks ?

grtz Gerard

niet echt een complicatie maar de timer van mij G-shock gebruik ik regelmatig :slight_smile:

ook de duikring wil ik wel eens als timer gebruiken, maar de chronograaf gebruik ik zelden

Inzake een chronograaf gebruik ik dit ( met uitzondering van de Breitling M1 ) eigenlijk alleen maar op mijn ana-digi’s: zowel de stopwatch functie als de countdown.
Stopwatch: als ik een parking inrij, om de “uren” bij te houden

Of op vakantie, om de tijd van een rit te meten.

Countdown: als ik bv. een kloon van een harddisk maak ( weet precies hoe lang dat zal duren)

Tachymeter gebruik ik niet.

Ik gebruik regelmatig de GMT complicatie en op mijn chrono’s ook de stopwatch.

Functioneel gebruik ik alleen de stopwatchfunctie van mijn Chrono’s (en/of de timer van een G-Shock) bij het koken.

Ik laat wel regelmatig de stopwatch lopen om te checken of alles goed functioneert en om alles goed gangbaar te houden.

Groet Tecco

Chronograaf: alleen om stoer te doen. :slight_smile:

gr. Martijn

De mechanische chronograaf, alleen op zondags bij het koken van mijn eitje. Duikring van mijn mechanische duikhorloge idem dito. Smartwatch (Gear Fit) gebruik ik alle functies (lezen ediverse berichtjes etc.) timer en hartslagmeting bij sporten etc.

Ik heb maar één chrono-horloge, dat ik ook nog 'ns weinig draag. Denk dat ik een of twee keer per jaar de stopwatch gebruik. Duikerring gebruik ik idd ook nog wel 'ns met koken/bakken. Zeker als je met meerdere dingen tegelijk bezig bent wel handig.:slight_smile:

Chrono voor het bepalen hoe lang ik over het fietsen naar het werk doe. Een enkele keer een duikring, en één keer mijn telemetre schaal voor de afstand van onweer (:)) maar dat is eigenlijk niet eens een complicatie.

Minute repeater alleen om te etteren tijdens een meeting

(tu) als ze maar opschieten

Chrono alleen als ik eieren kook en een gmt op reis

De timer voor het koken van de eieren. De UTC functie is handig voor mijn werk, aangezien iedereen zijn ETA/ETD doorgeeft in UTC en bijna nooit in local time. (Hoe zat t ook al weer? 2 uur eraf of 1 uur erbij? :smiley: ) De stopwatch/chrono gebruik ik bij het hardlopen en de slide rule af en toe als rekenmachine. En jet alarm is makkelijk als ik bijvoorbeeld iets niet moet vergeten. Even het alarm zetten en klaar :slight_smile:

Hier ook alleen de GMT wijzer
de countdown voor de eieren
en de getijden indicatie voor bij het vissen
(2 uur voor en na hoogwater meeste kans
op vis )

zag laatst trouwens een Casio met een islamitische gebedsfunctie 5 x alarm en “Mekka” kompas … ik heb er niks aan maar
uit gekkigheid koop ik hem misschien nog.
ook zijn er horloges met “jacht” kalender
waarop je kunt terugvinden of je die Eland / ganzen
of wilde varkens mag afknallen

Ow en de hoogtemeter van de Riseman zal ik in oktober eens testen/gebruiken tijdens het parachutespringen :smiley:

Jeffreyh1984 Schreef:

Ow en de hoogtemeter van de Riseman zal ik in
oktober eens testen/gebruiken tijdens het
parachutespringen :smiley:

( ik zou hem eerst maar eens testen terwijl je nog in het toestel zit )

calibreren tijdens een vrijeval is pas écht een complicatie (:smiley:

Monaco Schreef:

Minute repeater alleen om te etteren tijdens een
meeting

Ha ha, goeie tip ! (tu)

Is origineler dan een mobieltje laten rinkelen :wink:

Calibreren is niet nodig, ik zet hem op 0 meter als we op de grond staan. Als de luchtdruk dan redelijk overeenkomt zal hij er misschien 100 meter naast zitten haha :wink:

Gewoon tellen dan in plaats van het valscherm openen op de altimeter. Je zal er 100 meter naast zitten ::o

Dan zul je meemaken hoe “shockproof” een G-shock nou eigenlijk is… Weer een complicatie gebruikt! :~ (:smiley: