Complications

Beste forumleden,

Ik ben de sieko premier chrono alarm tegen gekomen op het web, en dit leid mij tot het volgende vraag.

Welke complicaties zal jullie willen zien op een horloge?

Persoonlijk zal ik een volledig kalender (dag, datum, maand en jaar) met alarm allemaal op en automaat

en ik bedoel hier eindelijk alleen mechanisch uurwerken. Ik heb niets tegen quartz uurwerken, maar voor mij ligt het magie in het mechanisch-kunst

waar liggen jullie wensen??

sam

en foto van de seiko voor het genot.

Dit is mijn complicated watch, wens uit gekomen zou ik zeggen :smiley:

spoedmeester

Complications zijn toch echt wat meer dan een datumfunctie en een chronofunctie op een automaat…

Mooi merk Omega, maar dit (net als de getoonde Seiko) heeft weinig met het begrip complications te maken:

tourbillon
maanfase
alarmfunctie
retrogade
GMT functie

etc. etc.

hans

hans,

volgens mijn begrijp, een complicatie is een afwijking van de basis uur en minute met een aparte seconde wijzer. steeds een center-seconde wijzer is een complicatie.

heb ik dit vekeerde begrepen?

sam

samw… dit is juist.
Alles meer dan uur, minuut en seconde is een complicatie.

Vorige week stond ik (weer eens) te kijken in de etalage van een juwelier en toen zag ik deze Longines. Ik vind dit nu echt een prachtig horloge met de nodige complicaties, dag- en maandaanduiding, datum, chronograaf, 24 uursaanduiding, automaat, maanfase en een automaat:

Wat blijft er nog te wensen over, behalve een tourbillon?

Groeten, Tom Vreeken.

Mijn beste,

De complimenten welke ik aan voor mij nuttige complicaties geef zijn:
een GMT , een maanfase en een chronograaf.
De GMT omwille van het feit dat Nederland nou eenmaal een groot buitenland heeft en mijn familie zich her en der op onze aardbol heeft verspreid.
De maanfase vanwege de fascinatie betreffende het hemellichaam zijnde de maan.
En een chronograaf kan uitkomst bieden wanneer het nodig is tijdsintervallen te meten. Dit kan zowel handig zijn in de keuken :D, doch ook in de autosport. :wink:

Orologio Signaturis Temporis

Kijk hier even dan zie je wat onder welke soort complicatie verstaan wordt
http://www.worldtempus.com/wt/1/618

Ik heb persoonlijk een zwak voor de gangreserve… Zowel op automaten als hand-opwinders.
Verder hou ik niet zo van complicaties, omdat ze vaak de wijzerplaat “te druk” maken voor mijn smaak.

Hoewel… Een minute-repeater…?!?

Groet
Mark